Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() MARCIN_RADOM BMW Member BMW E-28 525i, E34 5 ... RADOM | 2004-09-08 13:28:23 o gazie to juz tu było napisane wszystko. wystarczy wpisać w wyszukiwarce. jeślki chodzi o 2,4td to kto ci powiedział że to sa słabe silniki?! o 2,5tds słyszałem że nawalają ale o 2,4td złego słowa nie słyszałem.
pozdrawiam |
![]() Aldik BMW Member Mercedes C180, BMW E ... Katowice | 2004-09-08 17:57:09 Hmm ktoś mi już mówił złe rzeczy o 2.4td, podobno gorzej naprawiać itp. Jak diesla to chyba tylko tds, ale przede wszystkim za 143KM, bo 114 w zwykłej to troszkę "dużo" za mało!! Jak bęzyniaka to 3,5. A gaz tylko sekwencja. Hmm powtarzam się na tym forum, juz pisze to chyba 20-ty raz.
Pozdrawiam! |
![]() MARCIN_RADOM BMW Member BMW E-28 525i, E34 5 ... RADOM | 2004-09-08 18:30:12 agatko cóż za słownictwo!! ale prawdę piszesz. mój kolega miał 524 e-34. kupił go w 93 roku kiedy auto miało dwa lata. wydał kupe kasy. jeździł 5 lat i kupę kilometrów (raz w tygodniu do francji i spowrotem). dał je synowi bo sam kupił audi c4 i syn do tej pory jeździ. widuje go czasem na ulicy. auto ma sie dobrze do tej pory. prawda jest taka że to stare dobre silniki diesla, jeszcze z epoki przed oszczędnościowej. zobaczcie sobie na mobile czy są jakieś 524td z motorschaden i porównajcie ile jest motorschaden w 525tds. a e-28 kiddy osobiście jechałem i potwierdzam że auto to zrobiło na mnie wrażenie bardzo pozytywne. naprawde nie jest wołkiem jak sobie to wyobrażałem przed tą jazdą z agatką. brawo agata nie daj sie !!!!
pozdrawiam |
![]() tolo84 (S) BMW Master (Moderator) BMW E36 Bydgoszcz | 2004-09-08 19:06:22
jak ja podobnie pisalem to jakos nie byles przekonany co do mojego zdania o tds'ie.. ja nie slyszalem zlej opinii o TD (2,4 i 2,5) a o TDS niestety tak |
![]() Aldik BMW Member Mercedes C180, BMW E ... Katowice | 2004-09-08 19:34:37 Hmm jeżeli chodzi o starszą 5tke to pewnie że 2.4td jest najlepszym wyborem, mój znajomy taką miał i jeździło się super!, czy miał problemy tego to już nie pamietam, bo miał je dwie, jedna z 82 roku już się nie nadawała do jazy i 2gą z hmm chyba 87 która chodziła super i w silniku chyba nic nie robił, miałem okazje nią jechac 190, a podobno nastepny właściciel wyrkęcił ponad 200. Ale jeżeli chodzi o E34 to ja bym wybrał TDS, bo to juz większe autko i 115 KM to jakoś tak głupio. Jak dla mnie za mało. 143 tj taka norma jak na tą mase. |
![]() Aldik BMW Member Mercedes C180, BMW E ... Katowice | 2004-09-08 19:35:51 Jeżeli chodzi o zbliżoną moc to miałem okazje jeździć również 518 E34, no ja fakt, jechało do przodu, ale jak na bmw to hmm jak pisałem poniżej, dziwnie. |
![]() desire Xantia Activa Bielsko-Biała | 2004-09-08 19:49:23 Dzięki za uwagę Aldik - widzialem juz wcześniej Twoje opinię o silnikach - duże jest piękne ![]() Auto nie będzie miało jakichś wielkich przebiegów - raczej małe/średnie w mieście i rzadziej na trasie. A co ważne ja lubię diesle i bardzo dobrze mi się nimi jezdzi - z mojej 205-ki silnik 1.8 diesel robi bardzo zrywnego kotka. Tak jak słusznie zauważyła kiddy nie szukam auta na rajdy - szukam auta: nieprzeciętnego, w miarę dużego, wygodnego, trwałego, które nie będzie okropnie drogie w eksploatacji (jak np. 525 bez gazu) i będzie wystarczająco dynamiczne żebym nie musiał bać się wyprzedzania. I tu mam problem z e-34 która bardzo mi się podoba - koszt benzyny może zabić, instalacja gazowa jest droga no i mam obawy czy z ewentualnym gazem wszystko będzie ok, a diesle są, jak głosi plotka, nietrwałe. Znalazłem taki wątek: http://tinyurl.com/3k69u No ale kiddy mnie pociesza ![]() Hmm.. a może jednak jakaś e-36, ile może spalić taka 318? Pozdrawiam |
![]() MARCIN_RADOM BMW Member BMW E-28 525i, E34 5 ... RADOM | 2004-09-08 19:57:17 aldik co ty z tą mocą? moc jak juz wcześniej gdzieś pisałem odpowiada za prędkość maksymalną. za przyspieszenia odpowiada moment obrotowy. więc porównanie 518 (162 Nm) i 524 (220 Nm) jest chybione, choć moc rzeczywiście maja podobną, co oznacza że prędkości maksymalne bedą zbliżone. w dodatku 518 moment maksymalny ma przy ponad 4000 obrotów, 524 natomiast przy 2200 oznacza to ni mniej ni wiecej to, że diesel zaczyna ciągnąć wcześniej niż 518. wniosek z tego taki że porównywanie mozliwosci jezdnych 518 i 524td to nieporozumienie.
tolo owszem nie byłem przekonany bo nie miałem takich doswiadczeń. po rozmowie z toba odwiedziłem mobile i rzeczywiscie miałes rację co do tego silnika, choć tak jak ci pisałem znajomy ma tds-a robi kupe kilometrów i nic mu się nie dzieje. pozdrawiam |
![]() Aldik BMW Member Mercedes C180, BMW E ... Katowice | 2004-09-08 20:32:28 Tak mi się wydaje, ze cobyśmy tutaj pisali to i tak nie ma sensu, gdyż silnik każy powinien dopasować do swoich wymagan. A nie pytać innych o radę! - ja prawie nigdy nie pytałem, no raz z Alfą ale tak czy siak ją kupiliśmy i jest super. |
![]() MARCIN_RADOM BMW Member BMW E-28 525i, E34 5 ... RADOM | 2004-09-08 20:42:24 ja sądzę że takie rozpatrywanie silników ich mocy itd może pomóc w dokonaniu wyboru. pewnie że takie rozmowy nie sprawią że auto bedzie idealne, ale kupujacy bedzie choc wiedział czego sie spodziewać. często bywa tak że kupuje się auto-okazję a nie takie jakie się chce. powody mogą być różne, brak kasy, niedostępnośc modelu czy inne. warto jednak pogadać bo wielu rzeczy można sie nauczyć i dowiedzieć.
pozdrawiam |
![]() Aldik BMW Member Mercedes C180, BMW E ... Katowice | 2004-09-09 00:07:20 Hmm no jak tam uważacie, ale o awaryjności to serio zbędna rozmowa, bo jednym będzie chodzić super a innym będzie się psuć codziennie, nie ma regół, no chyba że na malucha ![]() |
![]() Aldik BMW Member Mercedes C180, BMW E ... Katowice | 2004-09-09 13:58:46 Ale wiesz, każdy zawsze swoje chwali, znam jedną czy dwie osoby które mówią szczerze. Bo prawda jest taka, wszystko się psuje, nawet nowe, musisz się liczyć z wydatkami, chyba że Ci się uda kupić auto w którym akurat było już mase rzeczy zrobionych przed sprzedażą. Najgorzej jak ktoś malo jeździł i tylko po mieście, bo wtedy części jeszcze się trzymają ale juz niedługo. Najlepsze auto urzywane często i na trasach, wtedy bardzo duże prawdopodobieństwo że auto jest zadbane, gdyż nie widziało tylu dziur a po za tym większość ludzi dba o stan auta jak gdzieś wyjeżdża daleko, bo kto chce stanąć np 1000km od domu. Może to nie jakaś konkretna reygła, ale tak mi sie wydaje z obserwowań. |
![]() Aldik BMW Member Mercedes C180, BMW E ... Katowice | 2004-09-09 23:37:51 ok ![]() ![]() ![]() |
![]() MARCIN_RADOM BMW Member BMW E-28 525i, E34 5 ... RADOM | 2004-09-10 11:23:52 aldik ja nie mam 524td i prawdę powiedziawszy byłem do tego auta nastawiony tak jak do reszty diesli. budziły we mnie obrzydzenie ze wzgledu na własciwości jezdne i na klekot, którego nie mogę znieść. uwierz mi że nie ma chyba na swiecie większego przeciwnika diesli niż ja. jednak trzeba przyznać że autko kiddy naprawdę nieźle jeździ i w części obaliło u mnie stereotyp, ze diesel to wołek. naprawdę jestem pod wrażeniem zarówno ciszy w środku jak i mozliwości jezdnych. oczywiście nie jest to co moja becia, ale wolałbym 524td niż 520 (oczywiscie nie mówię o silniku 24 zaworowym). do tego dochodzi naprawdę ekonomiczna jazda bez konieczności przerabiania na gaz, więc bez wydatku rzędu 1700 pln najmniej.
tak więc desire silnik naprawdę godny polecenia. wiadomo diesel jak to diesel, wtryski, pompa itd. ale w benzyniaku też przewody, swiece. weź pod uwagę opinie ludzi którzy jeżdżą takim autem lub jeździli, a nie tych którzy ze słyszenia coś o nim wiedzą. oczywiście wyeliminuj te opinie i osoby, które jak pisze aldik chwalą swój ogon. i n akoniec jeszcze jedno. agacie - kiddy mozesz zaufać. pozdrawiam |
![]() Aldik BMW Member Mercedes C180, BMW E ... Katowice | 2004-09-10 13:20:08 A ja Ci równiez przyznam, że pierwsze bmw z jakim miałem kontakt to było E28 a dokładnie 524td i byłem w szoku, że diesel tyle potrafi. Bardzo dobrze wspominam to autko, było wygodne i miało niezłe właściwości jezdne jak na wiek.
O mały włos a bylo by moje, ale kumpel nie wiedział że szukam autka i sprzedał komuś innemu, no ale i tak było to dawno. |