MotoNews.pl
  

Błędna instrukcja obsługi

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Do napisania tego postu zmusiła mnie dzisiejsza sytuacja z wymianą paska klinowego w moim Polonezie.
Kilka miesięcy temu zakupiłem pasek klinowy na zapas zgodnie z oznaczeniem w fabrycznej instrukcji obsługi (takiej czerwonej do Poloneza Atu Plusa 1.6 GLI ) którą był wyposażony każdy Polonez opuszczający fabrykę.
Dziś rano mój pasek klinowy poszedł na emeryturę (pękł) więc wyciągam wcześniej kupiony zapas, przystępuje do montażu i okazuje się , że owy pasek jest dużo za krótki Patrzę na oznaczenie paska i na oznaczenie w tej instrukcji i wszystko się zgadza ale pasek nie wchodzi Instrukcja podaje na stronie 44 oznaczenie paska klinowego: AVX10 x 913La a jak się później okazało powinno być: AVX10 x 925La
Sprawa wygląda teraz tak, że mam niepotrzebnie kupiony pasek i kilkanaście złotych mniej w kieszeni Nie wspominam już, że musiałem kupić właściwy pasek dodatkowo.
Więc niech to będzie taka informacja dla tych którzy będą planowali zakup paska klinowego wg. tej instrukcji w której błędnie zostały zamieszczone oznaczenia tego paska klinowego
A mnoże ktoś dopatrzył się jeszcze jakiś błędów to może niech poda żeby później nikt znów nie miał takich przykrych niespodzianek jak ja dzisiaj.


[ wiadomość edytowana przez: -DLUGI- dnia 2004-09-08 19:19:07 ]
  
 
Dzieki Bogu, ze ten blad dotyczy paska klinowego, a nie np. czestosci wymiany paska rozrzadu (cz tez innej waznej czynnosci obslugowej).
  
 
jak się kupuje pasek klinowy, to się idzie do sklepu i sie prosi pasek do poldka
  
 
Czy to jest związane z tym że myle pasek klinowy od paska rozrządu
  
 
Cytat:
2004-09-08 19:28:48, CAr pisze:
Czy to jest związane z tym że myle pasek klinowy od paska rozrządu



Nie, ale otworz sobie Morawskiego i naucz sie je odrozniac.
A przy okazji czegos wiecej sie nauczysz.
  
 
Nie chcę off-topicować ale jutro po szkole idę do sasiada i wyporzyczam od niego tą lekturkę a w najbliższy weekend biorę się za czytanie
  
 
Cytat:
Nie, ale otworz sobie Morawskiego i naucz sie je odrozniac.
A przy okazji czegos wiecej sie nauczysz.




jeśli chodzi o nauke to polecam książkę do DF wydaną w roku 1985 jest fenomenalna nauczyłem sie z niej tyle jak z żadnej innej wszystko jest tam wytłumaczone a w poldkowej z 1993(chyba) jest to jakoś bardziej enigmatycznie ujęte...albo na starość ciężej myślę...
  
 
W Morawskim pisza co zrobic po kolei, ale nie pisza za bardzo jak (wiecej teori niz praktyki).
  
 
Cytat:
2004-09-08 19:37:09, BolimA pisze:
W Morawskim pisza co zrobic po kolei, ale nie pisza za bardzo jak (wiecej teori niz praktyki).



no ale zawsze jakaś pomoć w technice FSO
  
 
A jeśli chodzi o paski to spróbujcie kupić pasek do wspomagania CARO PLUS np. '97 tak jak u mnie.
Prawie każdy sprzeda wam pasek AV 9,5 x 763 i tak też podaje instrukcja.
Ja ostatnio zmieniałem wszystkie paski i przez to przechodziłem.
Oczywiście kupiłem zalecany pasek, który teraz u mnie dynda sobie na kołu w garażu bo do samochodu nie chciał wejść.
Okazuje się że w Polonezach montowano dwa typy układu wspomagania. Starszy niemiecki ZF i ja taki mam potrzebuje paska AV 9,5 x 800 a nowszy chyba koreański JKC ma ten pasek opisany w instrukcji AV 9,5 x 763.
Z własnej praktyki tego nie znam ale podobno koreański układ można poznać po tym, że ma chłodnicę oleju hydraulicznego umieszczoną przed chłodnicą płynu chłodzącego.
Jeśli ktoś będzie kupował to niech się zorientuje jakie ma oznaczenie na pasku (jeśli jest to możliwe do odczytania) lub jaki ma typ wspomagania.
  
 
roznia sie tez kolorami zbioniczkow oleju wspomagania.KOREAN ma bialy i ja mam taki u siebie w plusie'97 produkcja czerwiec
  
 
Cytat:
2004-09-08 20:30:59, Goshky pisze:
...Z własnej praktyki tego nie znam ale podobno koreański układ można poznać po tym, że ma chłodnicę oleju hydraulicznego umieszczoną przed chłodnicą płynu chłodzącego...



To prawda, korea (SKC czy JKC) ma specjalna chlodnice plynu.
  
 
Sprawa jest prosta.
Poldki starsze mają pasek 913 tak samo jak 125p 1300.
Plusy (nie wiem jak wcześniejsze GLI) mają paski 925 ,tak jak 125p 1500.
Plus GSI równiez ma pasek 925.
  
 
Do tych ktorzy ufaja morawskiemu - przeszukajcie forum i znajdzice post "kolejny bubel w morawskim" czy cus podobnego
ja na przyklad wg pana Morawskiego mam tloki o nie wystepujacym u niego oznaczeniu
  
 
"Sonda Lambada"u mnie rządzi-wydanie 98
Świetny jest tez opis demontazu zacisków bodajże.
  
 
A ja sobie dzis przegladam instrukcje bo costam szukalem i znalazlem



No niby zegary jak zegary ale zobaczcie co jest w opisie punkty 37 i 38 sa zamienione moim zdaniem ... no chyba ze zamienili kontrolki




Dobra trudno kazdemu moze sie zdarzyc pozamieniac punkty ale zobaczcie na punkt 36 i pasy bezpiecznika

pozdr
  
 
fajny masz samochód gdzie nawet bezpieczniki jeżdżą w pasach
  
 
Cytat:
2004-12-13 21:06:39, daniel pisze:
fajny masz samochód gdzie nawet bezpieczniki jeżdżą w pasach




zaraz muszę coś u siebie znaleść

Cytat:
Przed włączeniem bigu tylnego samochód powinien być całkowicie zachamowany.



O co tu chodzi..........???????
  
 
Cytat:
2004-12-13 21:22:18, CAr pisze:
O co tu chodzi..........???????



no o to, że aby włączyć wsteczny bieg samochód musi być zatrzymany .. wydaje mi sie dość jasno sformułowane ..
  
 
Cytat:
2004-12-13 21:22:18, CAr pisze:
O co tu chodzi..........???????

jak nie sprawdzisz tego sam to nie zrozumiesz