MotoNews.pl
9 Ustawienie za płonu w 2,4 (62050/72)
  

Ustawienie za płonu w 2,4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Może ktoś wie gdzie są znaki do ustawienia zapłonu w omedze A 2,4?
  
 
O ile wiem to zapłonu się nie ustawia w omedze od 2 litry w zwyż.
  
 
w 2,0 sie nieustawia, robi to komp., ale w 2,4 trzeba to ustawić na lampę stroboskopową
  
 
Oki moze i tak, napisz jak?
Nie będę sie spierał ale w/g mnie robi to komp.
Lampa to można sprawdzić ustawienie.
  
 
Tak, lampą się sprawdza, ale ustawia ręcznie.Są znaki , może na kole pasowym i na bloku, tylko niewiem w którym miejscu
  
 
mam 2.4 prawie od roku i pierwsze słyszę o ustawianiu zapłonu. Byłem przekonany, że robi to komp. Skąd informacja, że trzeba to ustawiać samemu? Przeczucie czy też masz coś na poparcie swych słów? Jeśli tak to daj znać - może u mnie coś nie gra i nawet o tym nie wiem No i napisz jak powinno się go ustawiać - bo nie przypominam sobie żeby była tam jakaś regulacja.

Mały
  
 
Zaraz zaraz panowie zapłonu sie nie ustawia jak pisze PiotrS,jedynie co można ustawić to rozrząd Ale zapłon w silnikach z wielopunktowym wtryskiem ustawia komp
  
 
nie do końca bo np : silniki 30E (180 KM), 25E(136 KM) - senatory A2 muszą mieć precyzyjnie (do 1mm), "ręcznie" ustawiony zapłon mimo, że są na wtrysku wielopunktowym, a silniki C30NE/SE/SEJ też muszą mieć ustawiony aparat dosyć precyzyjnie względem rozrządu bo ECU ma niewielki zakres korekty wyprzedzenia zapłonu i np: ręczny obrót aparatu o 10 mm nie pozwoli na prawidłową pracę silnika ( a jest tu zapłon "ustawiany" elektronicznie)
  
 
Nie będe się sprzeczał bo nie "poznałem niektórych silników osobiście" widać MEGA_3 zna sie na rzeczy.(jak juz gdzieś pisałem mam dopiero 24 latka,ale jeszcze daleko mi do prawdziwego super doświadczonego mechanika sam.)
Pozdrowionka Mega_3.
  
 
acha, ale czy tak jak wcześniej napisałem jest w silnikach C20NE i C24NE to nie wiem (nie miałem do czynienia z nimi), tam może być dużo większy zakres korekty przez ECU i może wtedy żadnych regulacji nie trzeba robić.
  
 
Na 1000000000000000% w C20NE ustawia się tylko rozrząd.jak jest z 2.4 to nie pamiętam bo miałem doczynienia z nim ze 3 lata temu i już nie za bardzo pamietam.Ale z tego co mi świta to chyba to samo co w C20NE
  
 
chyba już wszystko wiadomo
trzeba sprawdzić czy zapłon jest ustawiony prawidłowo, jeśli tak to nic nie dłubać , jeśli nie, to ustawić

w C20NE aparat jest napędzany z głowicy?, w C24NE chyba z bloku silnika?
bo we wszystkich C30 z bloku, (można aparat obrócić nawet o 180st )

temat rzeka się zrobił
  
 
a kolega Abigaz pytał o znaki
a tu się temat rozwlekł jak wenezuelsko-brazylijsko-argentyńska telenowela

znak ZZ jest zapewne na kole zamachowym
  
 
Hehe niom dokładnie
  
 
No aparat ma dwa ustawienia.
Ciężko jest go przestawić, no chyba, że o 180 stopni.
ale jak się go wyjmie...
Nie wiem jak jest w tych bez C z przodu.
  
 
Cytat:
2004-09-09 23:13:09, PiotrS pisze:
No aparat ma dwa ustawienia.
Ciężko jest go przestawić, no chyba, że o 180 stopni.
ale jak się go wyjmie...
Nie wiem jak jest w tych bez C z przodu.



Piotrze, nie spieraj się z ekspertem od C30SEJ regulacja jest płynna!!!- przysłać dokumentację na filmie????
  
 
Mega ja mam dwie zapinki na kopułce (chociaz nie jestem do końca o tym przekonany, zawsze wkładałem poprawnie). Jak je zdejmę to mogę sobie tę kopułkę obracać o 180 stopni.
No ale co innego ja się apart wyjmie...i nie zaznaczy jak był. No to wtedy lampa i lukać.
Nie trzeba było go wyjmować .


[ wiadomość edytowana przez: PiotrS dnia 2004-09-09 23:40:16 ]
  
 
Cytat:
2004-09-09 23:38:16, PiotrS pisze:
Mega ja mam dwie zapinki na kopułce. Jak je zdejmę to mogę sobie tę kopułkę obracać o 180 stopni.
No ale co innego ja się apart wyjmie...i nie zaznaczy jak był. No to wtedy lampa i lukać.
Nie trzeba było go wyjmować .



hehehe , samej kopułki nie obrócisz o 180 st (nie będzie pasować na aparat) , a płynna regulacja to po popuszczeniu obejmy blokującej (klucz nr 13 i) nie trzeba nic wyjmować , byle się w przewodach nie poplątać, a wtedy można "czary robić"


co to kurde balans, "krasnoludki czy coś" treść wątku chciały zmienić Piotrze ?????

[ wiadomość edytowana przez: mega_3 dnia 2004-09-09 23:49:16 ]
  
 
No tak myślałem z ta kopułką , że nie będzie pasować. Zawsze uważalem aby bylo tak samo.
Odkręcanie/wyjmowanie "jeden pies" jak to mawiał mój kolega. Nie ruszać bo będzie gryzło i stroboskop będzie migać.
  
 
W silnikach Cxxxxx nie ustawia sie zapłonu jako takiego.
Jest procedura właściwego ustawienia apararu zapłonowego.
Po to by koniec palca trafiał właściwie w wyjścia kabli wysokiego.

Tak z pamięci (zakładamy, że aparat został wyjęty i chcemy go wsadzić).

1. ustawiamy 1 cylinter w górnym punkcie
2. wkładamy aparat z palcem w taki sposób, by po dociśnięciu do końca koniec palca wskazywał zaznaczone miejsce na aparacie zapłonowym (wycięcie na rancie aparatu).
3. dokręcamy śrubę kluczykiem 13
4. zakładamy kopułkę

Cieszymy się miłą pracą silniczka.

Jest to procedura zastosowana w silniku C30LE i 30NE.