Nachodzenie mojego Poldusia!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich! Od pewnego czasu ktoś upatrzył sobie mojego Poldusia za przedmiot napaści Ostatnio zameczki trzeba było wymienic bo ktos srobokretem krecił a przedwczoraj poszła szybka Jedyne co było pocieszające to to ze nic nie zgineło a wchodzili prawdopodobnie po radjo tylkoo ze ja 3mam panel w domu. A Szuflada jest tak zamontowana ze predzej wyrwa cały kokpit niż zdemontura radio. Ciekawa niespodzianka czekała na mnie w sklepie motoryzacyjnym, koszt szybki (trójkąta) 17 zł, wiec nie było tak źle. Troche narobiło mi to kłopotów bo przyciemniłem szybki z tyłu i musiałem postarać sie o kawałek folii bo nic mi juz nie zostało ale jakoś się uporałem z tym problemem. Mam zamiar kupić teraz felgi 15 z oponkami 195 reszty danych nie znam i jestem troche ciekaw jak sie jezdzi z takimi kółkami. Bardzo bede wdzieczny za wasze rady i doświadczenie dotyczące tych kołek Wiem ze ten temat był juz nie jedno krotnie poruszany ale świat szybko sie kreci wiec pewnie juz nie jeden znalazł sie użytkownik Pozdrawiam All
P.S Z Alu to napewno juz parking strzezony bedzie mi sie kłaniał
  
 
naklej sobie naklejkę "jeżeli kochasz swoje zdrowie, tak jak ja ten samochód to się odp.....dol" widziałem coś takiego na BMW na blachach z Wołomina
  
 
Kgali, za trójkącik troszke przepłaciłeś, na szrocie na Zielonogórskiej są do wyciągnięcia za 10zł ale to nie takie znowu wielkie pieniądze.. Pozdrawiam
  
 
parking strzezony czynny cala dobe! jesli chodzi o fele pietnastki na 195-tkach to generalnie pozegnaj sie z kontrolowana jazda na koleinach. zareczam ci, ze na zwyklych trzynastkach czy czternastkach od trucka 175 jezdzi sie duzo lepiej. moim zdaniem lepiej przepic kase niz kupic pietnastki na szerokich oponach. rob jak chcesz, ty sie bedziesz tym bujal.
  
 
Cytat:
2004-09-10 20:37:06, PGN pisze:
parking strzezony czynny cala dobe! jesli chodzi o fele pietnastki na 195-tkach to generalnie pozegnaj sie z kontrolowana jazda na koleinach. zareczam ci, ze na zwyklych trzynastkach czy czternastkach od trucka 175 jezdzi sie duzo lepiej. moim zdaniem lepiej przepic kase niz kupic pietnastki na szerokich oponach. rob jak chcesz, ty sie bedziesz tym bujal.



Pagan, czy Ty przypadkiem nie przesadzasz? Ja miałem takie na Omedze i jeździło się rewelacyjnie. Profil 60-ka. Chyba w fiaciorze też masz takie?

Kumpel miał EssiegoXR3 na 215-kach - to się zgodzę.. były problemy czasem... ale 195 - nieeee
  
 
Cytat:
2004-09-10 23:32:17, Makaveli pisze:
Cytat:
2004-09-10 20:37:06, PGN pisze:
parking strzezony czynny cala dobe! jesli chodzi o fele pietnastki na 195-tkach to generalnie pozegnaj sie z kontrolowana jazda na koleinach. zareczam ci, ze na zwyklych trzynastkach czy czternastkach od trucka 175 jezdzi sie duzo lepiej. moim zdaniem lepiej przepic kase niz kupic pietnastki na szerokich oponach. rob jak chcesz, ty sie bedziesz tym bujal.



Pagan, czy Ty przypadkiem nie przesadzasz? Ja miałem takie na Omedze i jeździło się rewelacyjnie. Profil 60-ka. Chyba w fiaciorze też masz takie?

Kumpel miał EssiegoXR3 na 215-kach - to się zgodzę.. były problemy czasem... ale 195 - nieeee


Ale w tamtych autkach zawieszenie jest przystosowane do szerszych opon. Omega w podstawowej wersji ma 195/65 - 15. Natomiast Fiaty, z których Poldek odziedziczył zawieszenie zostały zaprojektowane dla ogumienia 5,90 - S13 czyli około 150. Czyli jak się jeździ na 185/70 -13 to one i tak są już baaardzo szerokie w stosunku do oryginalnych. To tak jakby w Omedze zalożyć 235 - tki. Escorty dostawały fabrycznie niskoprofilowe gumy 195, to problemów na nich być nie powinno
  
 
Cytat:
2004-09-12 00:22:48, Grzech pisze:
Cytat:
2004-09-10 23:32:17, Makaveli pisze:
Cytat:
2004-09-10 20:37:06, PGN pisze:
parking strzezony czynny cala dobe! jesli chodzi o fele pietnastki na 195-tkach to generalnie pozegnaj sie z kontrolowana jazda na koleinach. zareczam ci, ze na zwyklych trzynastkach czy czternastkach od trucka 175 jezdzi sie duzo lepiej. moim zdaniem lepiej przepic kase niz kupic pietnastki na szerokich oponach. rob jak chcesz, ty sie bedziesz tym bujal.



Pagan, czy Ty przypadkiem nie przesadzasz? Ja miałem takie na Omedze i jeździło się rewelacyjnie. Profil 60-ka. Chyba w fiaciorze też masz takie?

Kumpel miał EssiegoXR3 na 215-kach - to się zgodzę.. były problemy czasem... ale 195 - nieeee


Ale w tamtych autkach zawieszenie jest przystosowane do szerszych opon. Omega w podstawowej wersji ma 195/65 - 15. Natomiast Fiaty, z których Poldek odziedziczył zawieszenie zostały zaprojektowane dla ogumienia 5,90 - S13 czyli około 150. Czyli jak się jeździ na 185/70 -13 to one i tak są już baaardzo szerokie w stosunku do oryginalnych. To tak jakby w Omedze zalożyć 235 - tki. Escorty dostawały fabrycznie niskoprofilowe gumy 195, to problemów na nich być nie powinno



Chodziło mi o to, że Pagan narzekał na jazdę w koleinach na szerszych oponach... Według mnie nie jest tak strasznie na 195-kach...
  
 
Jasne,że Pagan rację ma.
Szerokie kapcie we Fiaciku/Poldku to niestety pogrom na koleinach,a porównanie do Omegi jest lekko śmiszne
Grzech - nie 5.90 jeno 5.60 R13 - o tak dla porządku
  
 
Cytat:
2004-09-12 14:34:54, kaovietz pisze:
Jasne,że Pagan rację ma.
Szerokie kapcie we Fiaciku/Poldku to niestety pogrom na koleinach,a porównanie do Omegi jest lekko śmiszne
Grzech - nie 5.90 jeno 5.60 R13 - o tak dla porządku



Wytłumacz mi to, proszę... Przyznaje się bez bicia - nie kumam czemu przy tej samej szerokości opony w Fiacie i Omedze ma być różnica w dyskomforcie prowadzenia auta na tej samej koleinie ..?


[ wiadomość edytowana przez: makaveli dnia 2004-09-12 14:38:02 ]
  
 
A widziałeś,że Omka jest "minimalnie" większa od DF/PN?
Poza tym poniżej już wszystko jest wyjasnione.W Omedze takie opony to standard i całe auto skonstruowane jest z uwzględnieniem takich kapci.Mój Fiacior nawet na 175/70R13 lata w koleinach jak Zyd po pustym sklepie...
Braciszek mój osobisty założył do swojej Sierry kapcie 205/60R15 i stwierdził,że w koleinach NIE DA się jeździć.Coś w tym chyba jest nieprawdaż?
  
 
Cytat:
2004-09-12 14:44:48, kaovietz pisze:
A widziałeś,że Omka jest "minimalnie" większa od DF/PN?
Poza tym poniżej już wszystko jest wyjasnione.W Omedze takie opony to standard i całe auto skonstruowane jest z uwzględnieniem takich kapci.Mój Fiacior nawet na 175/70R13 lata w koleinach jak Zyd po pustym sklepie...
Braciszek mój osobisty założył do swojej Sierry kapcie 205/60R15 i stwierdził,że w koleinach NIE DA się jeździć.Coś w tym chyba jest nieprawdaż?



No dobrze, tyle to i ja wiem, ale czemu tak się dzieje? Zmniejsza się nacisk na cm² styku opony z podłożem i przez to samochód staje się gorzej sterowny w koleinach?

W ogóle to czy my mówimy o tym samym zjawisku? Chodzi o koleiny w asfalcie powstałe m.in. w wyniku "wyjeżdżenia" przez TIR-y i "wożeniu" auta na boki podczas jazdy właśnie w tych koleinach?

Mi się poprostu wydaje że te koleiny mają określoną szerokość i im węższą mamy oponę na obojętnie jakim samochodzie, to poprostu łatwiej się "zmieścić" w taką koleinę i tyle... a jak mamy szersze oponki, to koło się nie mieści i "wozi' nam samochód na boki...

ufff.... nie wiem czy coś z tego zrozumiałeś z tych moich wypocin...
  
 
Zrozumiałem
Ale nie wiem jak fachowo wytłumaczyć to zjawisko,poczekajmy na jakiegoś dobrego teoretyka - ja opieram sie na praktyce
  
 
rozstaw kol i rozmiar opon nie przypadkowo zostal tak dobrany w polonezach czy fiatach. jest to optymalny rozstaw do takiej masy powodujacy rowniez mniejsze opory co sie przerzuca na spalanie i komfort jazdy. jasne, ze na koleinach zawsze wozi, ale na szerokich oponach, tym bardziej na felgach od innych aut po kolienach sie lata, wyrywa kierownice i trzeba sie niezle napocic, aby tym bezpiecznie jechac. oczywiscie, ze auto ladniej wyglada na szerokich felach, wiec mozna sobie jakies cuda zolozyc i patrzec sie na auto, bo jezdzic nie ma co. ja swoje fele od bmw zamienilem na zwykle stalowki trzynastki i jezdzi mi sie znakomicie, a teraz bujam sie ze sprzedaza felg od bmw za 550 zyli wraz z oponami. kto sie chce bawic, zapraszam.
  
 
Cytat:
2004-09-12 15:34:30, PGN pisze:
rozstaw kol i rozmiar opon nie przypadkowo zostal tak dobrany w polonezach czy fiatach. jest to optymalny rozstaw do takiej masy powodujacy rowniez mniejsze opory co sie przerzuca na spalanie i komfort jazdy. jasne, ze na koleinach zawsze wozi, ale na szerokich oponach, tym bardziej na felgach od innych aut po kolienach sie lata, wyrywa kierownice i trzeba sie niezle napocic, aby tym bezpiecznie jechac. oczywiscie, ze auto ladniej wyglada na szerokich felach, wiec mozna sobie jakies cuda zolozyc i patrzec sie na auto, bo jezdzic nie ma co. ja swoje fele od bmw zamienilem na zwykle stalowki trzynastki i jezdzi mi sie znakomicie, a teraz bujam sie ze sprzedaza felg od bmw za 550 zyli wraz z oponami. kto sie chce bawic, zapraszam.



Paganku, a do pierdziela to one podejdą, co? Bo mam takie brzydkie felgi...


  
 
Opona niskoprofilowa jest jak wiemy niższa i przez to twardsza - nie wygina sie tak na boki. seryjny balon ugina sie i troche dopasowuje do koleiny. Niskoprofilówka juz nie. Jak wpadnie w koleinę to ciągnie za sobasamochód. Stąd to wozenie. Szerokosc ma tu mniejsze znaczenie niz wysokosc opony.
Z moich doswiadczeń - plusy przesłaniaja mi minusy. Jak sie człowiek przyzwyczai do ściagania samochodu w koleinach (poczatkowo myślałem że mam przypadkową geometrię albo że heble odcieraja) to da sie jeździć. Przypominam że jeździ sie nie tylko po prostych ale i w zakrętach, czasem gwałtownie cos sie omija - w takich chwilach czuć różnicę!
  
 
hmmm no mądrze mówisz! Wódki!!!

Ale ja już pisałem o tym że profil raczej w DF'ie Pagana i mojej Omedze był taki sam - 195/60/15...

Więc jak... Omegę powinno tak samo jak DF'a rzucać, czy nie?
  
 
OT - fajny masz avatarek OLO
  
 
Cytat:
2004-09-12 15:34:14, kaovietz pisze:
Zrozumiałem
Ale nie wiem jak fachowo wytłumaczyć to zjawisko,poczekajmy na jakiegoś dobrego teoretyka - ja opieram sie na praktyce


Nie jestem zbyt dobrym teoretykiem, ale czytałem, że przy założeniu sporo szerszych opon trzeba je wysunąć bardziej na zewnątrz - żeby nie tarły o elementy zawieszenia i takie tam w związku z tym zmienia się geometria zawieszenia przewidziana przez producenta. Widziałem w Fordzie Capri z przodu oponki 235 szerokości (!) ale miał zmienione przednie zawieszenie. Całe. Dłuższe wahacze, inne sprężyny itd.
  
 
Cytat:
2004-09-12 16:04:06, Makaveli pisze:
hmmm no mądrze mówisz! Wódki!!!

Ale ja już pisałem o tym że profil raczej w DF'ie Pagana i mojej Omedze był taki sam - 195/60/15...

Więc jak... Omegę powinno tak samo jak DF'a rzucać, czy nie?


W Twojej wypowiedzi jest niestety błąd logiczny. Omega ma takie opony seryjnie. Tzn. będzie ją tak samo rzucać po koleinach jak Fiata na 165-13. Żeby uzyskać taki efekt rzucania jak w Fiacie na 195 to do Omegi musiałbyś zalożyć jakieś 225 -ki.
  
 
doradzanie nie ma sensu. zakladajcie sobie nawet trzysetki i siedmiocentymetrowe dystanse.