| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Nomad Miłośnik FSO Wspomnienie po Gdańsk | 2004-09-11 15:56:58 1.Czy będą ocierać zależy od ET
2.185 założysz na 7" 3. Otwór centralny nie powinien być większy niż na piaście... ale zawsze można dać pierścień centrujący... Ps. Wyszukiwarka !!!!! Alusy 15 w polonezie. Felgi i opony - wymiary i parametry. [ wiadomość edytowana przez: Nomad dnia 2004-09-11 15:59:08 ] |
Nomad Miłośnik FSO Wspomnienie po Gdańsk | 2004-09-11 16:42:32 Jak otwór w feldze będzie za duży to może być tak że nie będzie założona centralnie w osi tylko lekko przesunieta. Efekt - koło może cię wyprzedzić
Pierścienie można teoretycznie kupić w sklepach zajmujących się dystrybucją alufelg.... Ale do poloneza może ci być ciężko znaleźć takie żeby pasowały i do piasty i do felgi... Jak nie znajdziesz to Wizyta u tokarza.... 185 na 7" powinna być dobra choć chyba zalecana jest ciut węższa felga... PS. Poczytaj te wątki tam jest wszystko dokładnie opisane co, z czym i jak.... |
kgali Polonez 1600i Szczecin | 2004-09-11 19:16:55 Dzięki bardzo Nomad!!! Musze sie z tym przespac! A co o tym mysli reszta kolegow! |
Race_D Miłośnik FSO FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2004-09-11 20:28:32
No takiego zastosowania dla tego słowa to jeszcze nie znałem A wracając do tematu - jeżeli otwór centrujący felgi będzie miał większą średnicę od tego na piaście to cały ciężar auta będzie opierał się na samych śrubach, czyli powiedzmy ćwierć tony na jedno koło co powinno dać około 60kg ciężaru na jedną śrubę i w dodatku działa siła ścinająca (a śruby powinny przenosić głównie obciążenia równoległe do ich osi). Tutaj jednak masz nieco inny rozstaw śrub czyli te ćwierć tony opiera się prakrycznie tylko na dwóch (ewentualnie trzech jak dobrze koło sie ustawi) śrubach. Tyle teorii, a jak to jest w praktyce to możesz sam sprawdzić jeśli jesteś na tyle odważny Reasumując - otwór centrujący powinien być dobrze spasowany na piaście, IMHO nawet lepiej żeby był problem z zakładaniem/ściąganiem koła bo na pewno taka opcja jest bezpieczniejsza. Ale oczywiście moge się mylić - może to tylko mnie się tak wydaje [ wiadomość edytowana przez: Race_D dnia 2004-09-11 20:39:34 ] |
wagner Fiacior 1500 Gdańsk | 2004-09-11 21:02:42 pierscien centrujacy mozesz zdobyc konkretnie dla tej felgi i tej piasty w dobrych zakladach zajmujacych sie naprawa felg
(moze ni byc seryjnych, tylko jak Nomad napisal ze trzeba bedzie tokarzowi lizac stopy by ci to zrobil, tak czy siak, specjalistyczny warsztat ci ja wykona, lub sprowadzi) PS: rozejrzyj sie czy masz cos takiego w szczecinie, jak nei, to zapraszamy do gdanska |
kgali Polonez 1600i Szczecin | 2004-09-11 21:20:00 Race_d ty masz takie felgi w profilu w Df-ie |
Race_D Miłośnik FSO FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2004-09-11 23:14:44
To są felgi ATS CUP, niestety tez 4x100, ale od biedy zawsze mozna zapodać śruby pływające i będzie git A te felgi z duuużym rantem wyglądają np. tak:
A w chromie na samochodzie tak:
|
Nomad Miłośnik FSO Wspomnienie po Gdańsk | 2004-09-11 23:23:38 Bardzo fajne felgi do Poldka/fiata są Tutaj
tylko te ceny niektórych |
Ali-En Miłośnik FSO Mercedes C36 AMG Opole | 2004-09-12 12:41:29 Sprawa wyglada tak ze to zalezy od felgi. Bo niektore 4x100 bardzo ciezko wlozyc na 4x98. Jam mam dwa komplety 13 i 15 z BMW Alpina i one wchodza bez zadnych problemow, maja duze otwory. Ale bez dluzszch srob ze "stozkiem" sie i tak nie obejdzie. Na seryjnych bym nie ryzykowal, wkoncu to twoje zycie. |
kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2004-09-12 14:58:03 Ja się zgadzam z Wami,rostaw powienien byc 4x98,otwór centrujący bodajże 58mm powinien ładnie osadzać felge na piastach,ale....
Wytłumaczcie mi dlaczego Ford Transit,auto o dość konkretnej masie,przy uwzględnieniu obciążenia,ma tylne koła NIE OSADZONE na piastach/tulejach/bębnach a zamocowane WYŁĄCZNIE na śrubach??? Sam miałem kiedyś w 125p felgi 4x100(BMW "rekin") i...koło mnie wyprzedziło razu pewnego...Śruby od polonezowskich alu... |
Nomad Miłośnik FSO Wspomnienie po Gdańsk | 2004-09-12 15:02:18 Kao odpowiedź jest prosta:
-w nowych autach też musi się coś psuć A może ma tak mocne śruby |
OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-09-12 15:46:31 Bo koła nie trzymają sie tylko na śrubach. Jakby tak było to zostałyby one błyskawicznie ścięte. Koło trzyma sie na piaście dzięki siłom tarcie wywołanym dociskiem śrubami. Jasne? A samo centrowanie też robi sie śrubami - lekko sie wszystkie dociąga, koło sie ustala i mozna juzskręcić na sos. U mnie tak sie trzymają tylne koła - od 4 lat ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
kgali Polonez 1600i Szczecin | 2004-09-12 16:04:21 Czyli jak bede miał przykładowo ATS CUP |
Nomad Miłośnik FSO Wspomnienie po Gdańsk | 2004-09-12 17:37:15
Jak już Ci napisano - zależy ile masz odwagi i szczęścia... Będąc w twojej sytuacji (blisko granicy) szukałbym czegoś 4x98 ( starsze : Fiat, Lancia, Alfa, Opel (ten to już b.stary) ) |