Mam pytanie-sonda lambda??!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam pytanie!!
mam Df z silnikiem AB i własnie zakładam kolektor od Gsi!! czy moge uszkodzic sondę jeżdżąc na u95?? :-?:-?:-?
Z góry wielkie thx za odpowiedż
Pozdrawiam!!
  
 
Że się tak zapytam... po co sonda lambda w DF? Wtrysk też masz? Jak nie to zastąp sondę lambda zaślepką, gwint M18x1.5.
  
 
na uniwersalnej nic jej nie będzie, a na ołowiowej owszem. Jeśli jeździsz na ołowiowej to zastąp sondę zaślepką.

A sonda lambda to fajna rzecz nie tylko w samochodach z wtryskiem.
  
 
dzieki za odp!! ja tankuje tylko u 95 i uzywam jej tylko do odpalania później LPG!!
Krzemowy: będę wiedział jaki mam skład mieszanki co mi pozwoli dokładnie wyregulować instalacje LPG!!
Pozdrawiam!!
  
 
No tak Gdyby tylko jeszcze standardowa sonda pokazywała skład mieszanki poza zakresem zbliżonym do stechiometrycznego...
  
 
wiadomo że szerokopamowa sonda jest najlepsza, ale ludzie stroją megasquirty na wąskopasmowych i wszystko gra

  
 
z tą sądą to niejest głupi pomysł, a gdybym sobie założył do 900 w kolektor wydechowy to jak moge odczytać z sądy że mieszanka zbliża sie do stechiometrycznej jest na to jakiś specjalny wskażnik czy poprostu mieżąc napiecie i gdy bedzie oscylowało przy pewnej wartości to bede wiedział czy skład jest dobry czy też należy sie jakaś poprawa? to pytanie kieruje głównie do KR
  
 
Można podpiąć woltomierz, wtedy mieszanka stechiometryczna jest przy ok. 0.2V do nawet 0.6V (przy odpowiedniej temperaturze sondy)
WYKRES

Im wyższe napięcie tym mieszanka bogatsza, im niższe tym mieszanka uboższa.

Można też zrobić prosty wskaźnik:
SCHEMAT
OPIS
  
 
Wielkie dzięki ale na układach scalonych sie nieznam, a i tak angielskiego nie umiem. Ale co za problem wkecić sonde w wydech taką od sc 899, odpowiednio ją podpiąć niepamietam jak ale hyba przewód od grzałki i z określonym niskim napieciem, a przewody wyjściowe wyprowadzić sobie w jakieś ustronne miejsce w komorze silnika tak aby zawsze było dostępne i wrazie jakichś regulacji włączyć sie tam voltomierzem i odczytać ze skali aktualną zawartość tlenu w spalinach choć w moim przypadku to skale bedzie zamykać non stop. Dla porównania VW Golf ma 0-0.1V zawartość tlenu 4-5% czyli mieszanka uboga. 0.8-0.9V gdy tlenu jest 0-0.5% czyli zbyt bogata mieszanka przy napieciu 0.5V powinno być 14,7:1 co w silniku z 74r. uważam za wyczyn ale pobawić sie zawsze można a sądy znowu nie są takie drogie. A na pytanie jak regulujesz silnik, na ucho? można walnąć nie! na voltomierz
  
 
Tylko zaznaczam: mieszanka stechiometryczna a optymalna z punktu widzenia osiągów to nie to samo.
  
 
Zgadza się... Tylko że jak już jesteśmy przy strojeniu dla max. osiągów to lambda nigdy nie jest narzędziem podstawowym, tylko pomocniczym, bo jeden silnik będzie miał max. moc przy mieszance 11.2 a następny przy 13.6. Lambda służy do tego żeby nie wpaść w zakres niebezpiecznie ubogiej dla silnika mieszanki.

Lambdą wąskopasmową można wystroić sobie średni zakres obrotów i częściowe uchylenia przepustnicy (nawet idąc w kierunku mieszanek ubogich 0.1-0.2V, a później stroić pod moc na pełnym otwarciu przepustnicy już bez lambdy.
  
 
A nie latwiej pojechac na regulacje do SKP ?
  
 
a znasz taką w ktróej wystroją ci samochód pod osiągi, a nie pod minimalną toksyczność spalin?
  
 
A no nie znam, w sumie niedokonca skapnolem o co wam chodzi myslalem ze porpostu o regulacje fury.
  
 
podlacze sie pod temat. Jaka sonda lambda jest w silniku 1,4 z sieny ? Czy ma 4 przewody,czy pracuje z zakresie od 0-1V , i czy ma standardowa srednice (chyba 19mm , odkrecana kluczem 22 w kazdym razie)?

z gory dzieki za odpowiedz
  
 
No to odpowiem sobie sam na moje pytanie (w nastepnym poscie bo nie moge edytowac poprzedniego). Otoz jest to jak najbardziej klasyczna sonda 4-ro przewodowa , pracujaca w zakresie od 0-1V i o takim samym gwincie jak wiekszosc. Zalozylem ja do swojego poldrovera i pokazuje tak jak powinna.