OMEGA A - skrzynia automatyczna

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Do użytkowników Omegi z automatem - na co zwracać szczególną uwagę przy kupnie? Jak zachowuje się w Omesi A sprawna automatyczna skrzynia? Jak załącza na parkingu "D" (szarpie?), jak przełącza biegu po gwałtowynym naciśnięciu pedału (kick-down) podczas jazdy w trasie (wyprzedzanie). I ogólnie na jakiej zasadzie działają programy skrzyni? DZIĘKI
  
 
Wydaje mi się że w Omeśce praca skrzyni nie odbiega od tych w innych autach z tego rocznika... ma tryb sportowy który przeciąga biegi i dodaje trochę dynamiki...a tak poza tym to standart...
  
 
Witam,

Nie wiem jak działają programy w tej srzyni, ale mogę ci napisać kilka ciekawych rzeczy...

Po pierwsze primo: nic nie szarpie... ruszasz jak prawdziwą limuzyną... nie ma mowy o szarpaniu przy zmianie biegów na wyższe podczas jazdy... jedziesz jak po maśle (takie jest założenie automatu)

Po drugie primo: kick-down to wspaniała sprawa... jedziesz sobie przykładowo 50km/h i chcesz wyprzedzić jakiegoś pana w kapeluszu... napinasz mieśnie prawej nogi, pedał gazu wciska magiczny przycisk znajdujący się pod nim i JAZDAAAA!!! momentalnie na budziku pojawia się 90km/h
PS. kick-down działa tylko wtedy jak silnik posiada odpowiednie obroty... jeżeli są one optymalne do jazdy bez tego cuda po jego użyciu może włączyć się tryb awaryjny skrzyni (tylko trzeci bieg... bez względu na prędkość)

po trzecie primo, ultimo: Przy kupnie automatu należy go dokładnie sprawdzić... przejechać się nim po mieście i na trasie... po przeciągać go na pierwszych trzech biegach (nigdy się nie spotkałem, aby czwórka była zepsuta) UWAGA: na trójce ciągnie do 150km/h (dane zebrane z silnika C20NE z odłączoną odmą, przelotowym wydechem i wkłądką Green'a) Na pierwszym biegu prędkość powinna dojść do 50km/h, dwójka 93km/h i dalej na trójce... silnik przy tym ładnie potrafi zamruczeć... następnym krokiem powinno być sprawdzenie jazdy na wymuszonych biegach (są to te cyfry poniżej "D") 1 tylko jedynka, 2 tylko jedynka i dwójka, 3 jeden, dwa i trzy... przy nich również można używać kick-down'a (pamietać o optymalnych obrotach!!) jeżeli nie będzie włączał się tryb awaryjny to skrzynia jest wporządku...

Chyba nie warto wspominać o tym, że nie warto kupować automatu, który ciągał jakieś przyczepy lub woził jakieś ciężary...

Wyczucie optymalnych obrotów jest bardzo proste... po wciśnieciu pedału gazu (bez kick-downa) powoduje dość szybki przyrost prędkości... Jeżeli obroty wymagają kick-down'a auto będzie się ociągać...

Życzę miłego użytkowania Omesi z automatem
pozdrawiam:
Młody_Omega
  
 
Poprawki do postu Młodego:

Wersja 3.0 200KM caravan na gazie:
na 1 biegu ciągnie do 80kmh
na 2 - do ok 140...
na 3 - cuś tak do 200

Idealnie nie pamiętam ale wiem że na 1 na LPG spokojnie dało się wkręcić na 80kmh

Ps.Kupiłem ostatnio Poldka '92 na gazie i przy 80 to już wrzucam 4-ty bieg bo się boję, że mi się wszystko rozleci... a pomyśleć że w Omeśce dopiero wskakiwała dwójeczka...

Ogólnie młody ma rację - automacik spisuje się przyzwoicie, ale.... zawsze manual to manual... ja tam wole manual...
Pozdro!