MotoNews.pl
12Alarm, zbyt czuły, jak regulować!!! (62355/0)
  

Alarm, zbyt czuły, jak regulować!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam serdecznie wszystkich użtkowników
to mój pierwszy poscik, wiec prosze o wyrozumiałość
problemik jest taki , ze mam alarm który jest zbyt czuły, zamykam garaz i drzwi uruchamiaja alarm, podobno jest jakaś puszeczka gdzie sie to reguluje, bardzo prosze o wskazania gdzie szukać. w ostatecznosci pójde po nitce do kłębka, ale nie oto przeciez chodzi

pozdro/marko99999
  
 
w sumie to ten temat nie ma wiele wspolnego z bmw ;] a poza tym to pewnie alarm kazdej firmy reguluje sie jakos inaczej. ja mialem firmy "boxer" i bylo male pokretlo na tej calej centralce czy jak to sie tam zwie. pewnie je tez w roznych miejscach montuja ja mialem miedzy przednimi fotelami.
  
 
skoro alarm uruchamia się od zamkniecia drzwi, zapewne metalowych, to winny całej sprawy musi byc czujnik wstrząsowy. umieszcza się go pod maską na elemencie metalowym. tam powinienes go szukać. innej opcji nie wiedzę. tylko on moze powodować uruchamianie alarmu.
pozdrawiam
  
 
jeśli alarm jest zainstalowany profesjonalnie to czujnik wstrząsowy powinien być zamontowany gdzieś na kolumnie kierownicy pod deską rozdzielczą (tam sie to zakłada bo wtety najlepiej działa) jak znajdziesz to jest na nim potencjometr poprostu zmniejsz czułość.
  
 
ok, poszukam tu i tu, jak cos znjde napisze, thx
  
 
toptuning, czujnik wstrząsowy montuje się na części metalowej, mozliwie jak najwiekszej, najczęsciej jest to fartuch lub podłużnica. chodzi o to że po metalu wstrząsy rozchodzą się szybko i bez problemowo i czujnik jest je w stanie wyłapać. gdyby był tam gdzie mówisz auto trzebaby nieźle rozbujać aby ten własnie czujnik uruchomił alarm. oczywiście aby łapał wstrząsy ze wszystkich stron jednakowo czule powinien być zamontowany na srodku auta, jednak dach to niezbyt dobre miejsce dla niego. z chwilą montażu na np lewym fartuchy najmniej czuły bedzie na uderzenia w tył z prawej strony. chodzi o to że drgania musza przebyć długa drogą do czujnika, w ten sposób osłabiając się. nie wnikam w w którym miejscu profesjonalisci montuja ten czujnik. znam poprostu zasadę działania tedo czujnika i zasady fizyki, to wszystko. co do potencjometru to prawda, choć w starych wstrząsówkach potencjometr był zwykłym pokrętłem zwiększającym lub zmniejszającym amplitude drgań ciężarka na sprężynce.
pozdrawiam
  
 
Cytat:
2004-09-12 23:23:03, MARCIN_RADOM pisze:
toptuning, czujnik wstrząsowy montuje się na części metalowej, mozliwie jak najwiekszej, najczęsciej jest to fartuch lub podłużnica. chodzi o to że po metalu wstrząsy rozchodzą się szybko i bez problemowo i czujnik jest je w stanie wyłapać. gdyby był tam gdzie mówisz auto trzebaby nieźle rozbujać aby ten własnie czujnik uruchomił alarm. oczywiście aby łapał wstrząsy ze wszystkich stron jednakowo czule powinien być zamontowany na srodku auta, jednak dach to niezbyt dobre miejsce dla niego. z chwilą montażu na np lewym fartuchy najmniej czuły bedzie na uderzenia w tył z prawej strony. chodzi o to że drgania musza przebyć długa drogą do czujnika, w ten sposób osłabiając się. nie wnikam w w którym miejscu profesjonalisci montuja ten czujnik. znam poprostu zasadę działania tedo czujnika i zasady fizyki, to wszystko. co do potencjometru to prawda, choć w starych wstrząsówkach potencjometr był zwykłym pokrętłem zwiększającym lub zmniejszającym amplitude drgań ciężarka na sprężynce.
pozdrawiam


jesli zostanie zamontowany na kolumnie kierownicy uderzenie w jakąkolwiek częśc samochodu spowoduje jego aktywacje.Pomijam tu fakt lekkiego pukania po blachach bo zbyt czyły też być nie może(chyba ,że prealarm) Mówiąc o kolumnie kierownicy miałem na myśli jej wspornik. Wielu producentów alarmów zaleca instalacje czujnika w tym miejscu.Mam już w kolejnym aucie tak założony i działa idealnie,nawet lekkie uderzenie w tylne koło wzbudza prealarm. co do "bujania"samochodem to podczas bujania czujnik nie ma prawa zadziałać - jeśli działa jest żle wyregulowany inaczej wzbudzał by alarm przy wiekszych podmuchach wiatru chyba,że to jakiś czujnik sprzed wieków który ma wachadełko takowe też bywały
  
 
więc teraz ja napiszę o swoim czujniku. zamontowany jest na lewym fartuchu i wyregulowany w ten sposób, że uderzenie w tylne koło nie powoduje załączenia go, lecz uderzenie w klapę tylną załącza go. co do wiatrów to nawet najsilniejszym nie udało się go wzbudzić mimo naprawde sporych podmuchów. jedyną wadą jest zmienna czułość w zależności od miejsca uderzenia. jednak biorąc pod uwagę wspornik kolumny kierowniczej i miejsce w którym ja mam zamontowana wstrząsówkę, niewiele nasze instalacje alarmowe dzieli. nie wierzę jednak że
Cytat:
nawet lekkie uderzenie w tylne koło wzbudza prealarm


lekkie uderzenia w element gumowy nie może tego spowodować, jeśli tak jest, to znaczy że i gwałtowniejszy podmuch wiatru też to spowoduje.
pozdrawiam
  
 
pragne zakomunikować ze rozwiązałem problem rozebrałem plastiki pod kierownicą i wśród wiązek kabli znalazłem plastikowe pudełeczko, przykręcałem (śrubke) lekko kilka razy az do chwili gdy drzwi garazowe nie powodowały juz jego uruchomienia, co wiecej załączyłem syrene i teraz moge sie juz tylko cieszyć, dodam ze jak kupiłem autko 2 tyg. temu to wszystko było powyłączane, pewnie poprzedni właścieciel miał juz dość syreny a sam nie umiał wyregulować
p.s nie wiem czy to źle czy dobrze ale nie da rady otworzyc drzwi kierowcy z kluczyka...tylko pilot, moze cos sie zrąbało albo koleś coś wymyślił z zamkiem...przynajmniej złodziej nie otworzy
chyba ze szybke trąci
  
 
to pudełeczko to własnie wstrząsówka i zamontowana tu gdzie toptuning pisał. a z zamkiem to pewnie tak specjalnie.
pozdrawiam