Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() marko99999 BMW Friend BMW e-34 łódź | 2004-09-12 21:38:03 Witam serdecznie wszystkich użtkowników ![]() to mój pierwszy poscik, wiec prosze o wyrozumiałość ![]() problemik jest taki , ze mam alarm który jest zbyt czuły, zamykam garaz i drzwi uruchamiaja alarm, podobno jest jakaś puszeczka gdzie sie to reguluje, bardzo prosze o wskazania gdzie szukać. w ostatecznosci pójde po nitce do kłębka, ale nie oto przeciez chodzi ![]() pozdro/marko99999 |
![]() tolo84 (S) BMW Master (Moderator) BMW E36 Bydgoszcz | 2004-09-12 21:54:39 w sumie to ten temat nie ma wiele wspolnego z bmw ;] a poza tym to pewnie alarm kazdej firmy reguluje sie jakos inaczej. ja mialem firmy "boxer" i bylo male pokretlo na tej calej centralce czy jak to sie tam zwie. pewnie je tez w roznych miejscach montuja ja mialem miedzy przednimi fotelami. |
![]() MARCIN_RADOM BMW Member BMW E-28 525i, E34 5 ... RADOM | 2004-09-12 22:08:07 skoro alarm uruchamia się od zamkniecia drzwi, zapewne metalowych, to winny całej sprawy musi byc czujnik wstrząsowy. umieszcza się go pod maską na elemencie metalowym. tam powinienes go szukać. innej opcji nie wiedzę. tylko on moze powodować uruchamianie alarmu.
pozdrawiam |
![]() marko99999 BMW Friend BMW e-34 łódź | 2004-09-12 22:32:09 ok, poszukam tu i tu, jak cos znjde napisze, thx ![]() |
![]() MARCIN_RADOM BMW Member BMW E-28 525i, E34 5 ... RADOM | 2004-09-12 23:23:03 toptuning, czujnik wstrząsowy montuje się na części metalowej, mozliwie jak najwiekszej, najczęsciej jest to fartuch lub podłużnica. chodzi o to że po metalu wstrząsy rozchodzą się szybko i bez problemowo i czujnik jest je w stanie wyłapać. gdyby był tam gdzie mówisz auto trzebaby nieźle rozbujać aby ten własnie czujnik uruchomił alarm. oczywiście aby łapał wstrząsy ze wszystkich stron jednakowo czule powinien być zamontowany na srodku auta, jednak dach to niezbyt dobre miejsce dla niego. z chwilą montażu na np lewym fartuchy najmniej czuły bedzie na uderzenia w tył z prawej strony. chodzi o to że drgania musza przebyć długa drogą do czujnika, w ten sposób osłabiając się. nie wnikam w w którym miejscu profesjonalisci montuja ten czujnik. znam poprostu zasadę działania tedo czujnika i zasady fizyki, to wszystko. co do potencjometru to prawda, choć w starych wstrząsówkach potencjometr był zwykłym pokrętłem zwiększającym lub zmniejszającym amplitude drgań ciężarka na sprężynce.
pozdrawiam |
![]() MARCIN_RADOM BMW Member BMW E-28 525i, E34 5 ... RADOM | 2004-09-13 00:46:56 więc teraz ja napiszę o swoim czujniku. zamontowany jest na lewym fartuchu i wyregulowany w ten sposób, że uderzenie w tylne koło nie powoduje załączenia go, lecz uderzenie w klapę tylną załącza go. co do wiatrów to nawet najsilniejszym nie udało się go wzbudzić mimo naprawde sporych podmuchów. jedyną wadą jest zmienna czułość w zależności od miejsca uderzenia. jednak biorąc pod uwagę wspornik kolumny kierowniczej i miejsce w którym ja mam zamontowana wstrząsówkę, niewiele nasze instalacje alarmowe dzieli. nie wierzę jednak że
lekkie uderzenia w element gumowy nie może tego spowodować, jeśli tak jest, to znaczy że i gwałtowniejszy podmuch wiatru też to spowoduje. pozdrawiam |
![]() marko99999 BMW Friend BMW e-34 łódź | 2004-09-13 14:57:46 pragne zakomunikować ze rozwiązałem problem ![]() ![]() p.s nie wiem czy to źle czy dobrze ale nie da rady otworzyc drzwi kierowcy z kluczyka...tylko pilot, moze cos sie zrąbało albo koleś coś wymyślił z zamkiem...przynajmniej złodziej nie otworzy ![]() chyba ze szybke trąci ![]() |
![]() MARCIN_RADOM BMW Member BMW E-28 525i, E34 5 ... RADOM | 2004-09-14 14:31:10 to pudełeczko to własnie wstrząsówka i zamontowana tu gdzie toptuning pisał. a z zamkiem to pewnie tak specjalnie.
pozdrawiam |