Jakie luzy ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam !!
Jestem przed regulacją luzów zaworowych w moim poldku.
W książce FSO Polonez podano 0,15 i 0,20 odpowiednio dla zaworów ssących i wydechowych na zimno.
Ale to dane dla benzyny. Czy dla gazu też tak powinno być, czy raczej ustawić trochę większe i o ile ?
  
 
Witam.
Generalnie to luzy ustawia się takie same, tylko trzeba je częściej sprawdzać (ustawiać) bo zarówno za duży jak i za mały luz nie jest dobry dla silnika zasilanego LPG. Poza tym to trzeba zwrócić uwagę czy np. klawiatura nie ma już wyrobionych koników, bo wtedy ustawiając na zwykły szczelinomierz luz nie będzie np. 0,15 tylko 0,18.
  
 
Ja sprawdzam hmm raz na rok mniej wiecej ..

pozdr
  
 
A zatem jakie luzy ustawić......czy 0,20 będzie dobrą wartością ?
Po czym poznać, że koniki są wyrobione ?
  
 
Niestety nie ma prostego sposobu na sprawdzenie koników, żeby to zrobić to najprościej jest zdjąć całą klawiaturę i naocznie (namacalnie) przekonać się czy w miejscu styku konika z popychaczem nie pojawiły się wgłębienia. Inny sposób bez zdejmowania klawiatury wymaga posiadania szczelinomierza zegarowego, którym sprawdzamy luz po ustawieniu szczelinomierzem paskowym, jeśli nie ma różnicy to znaczy, że koniki są ok., jeśli luz na zegarowym jest większy to o tyle trzeba brać poprawkę. Tylko moim zdaniem jest to bez sensu bo jak się ma szczelinomierz zegarowy to po kij sprawdzać paskowym. Tyle tylko, że jak klawiatura jest wyrobiona to luz będzie się szybciej pogłębiał bo koniki są utwardzane tylko powierzchniowo.
Ja u siebie ustawiam książkowo i sprawdzam co pół roku, na wiosnę i na zimę. Szczególnie przed zimą jest to wskazane bo różnice temperatur ogromne, a to ma spory wpływ na eksploatację. Robię to sam, więc koszt to tylko uszczelka pod pokrywę (2,50 zł). Ale w zasadzie wystarczy jak sprawdzisz zawory raz na 10 tys. km np. przy wymianie oleju.
  
 
Czy i ja mógłbym się nauczyć ustawiania luzów ?
Może jest tu gdzieś na forum przystępnie podany sposób
regulacji ?
  
 
Ustawienia fabryczne mówią o luzach od 0.15-0.20 na obydwu zaworach przy zimnym silniku (dotyczy wszystkich silników montowanych w polonezach i FSO)

Trzeba pamiętać tylko że zawory wytechowe mają tendencję do "ubijania się" czyli luz się zmniejsza i częściej trzeba je kontrolować co jakieś 7 tyś - 10tyś km.
Jeśli komuś się niechce to od razu może ustawić 0.20 a nawet 0.25 oczywiście na wydechowych.

SSące raczej się nie zmieniają.

A konikami się nieprzejmujta . Te typy tak mają

Jak się ustawia zawory to trzeba patrzeć żeby wsadzić szczelinomież w wyrobione pole od trzonka zaworu, a nie na cały bo wtedy ustawianie jest do bani.
  
 
Witam.
MLPolonez, a jak sobie wyobrażasz włożenie dwa razy szerszego szczelinomierza paskowego tylko w zagłębienie trzonka zaworu? Trochę przesadziłeś Właśnie po to jest szczelinomierz zegarowy.
Co do tego luzu 0,25 to też już stanowczo za dużo. Silnik będzie klepał jak stary diesel. No i może to być niezdrowe dla silnika.
Dandre, ustawianie zaworów jest opisane w książce Trzeciaka "Obsługa i Naprawa...". Poza tym na forum FSOAK też był ten temat wielokrotnie wałkowany. Wydaje mi się, że tu nie miejsce (na tym forum) na opis ustawiania zaworów w Poldku. Zapraszam na FSOAK, albo na priv. Bez urazy
  
 
Cytat:
2004-09-14 08:40:39, Danek pisze:
[ciach]............. Wydaje mi się, że tu nie miejsce (na tym forum) na opis ustawiania zaworów w Poldku. Zapraszam na FSOAK, albo na priv. Bez urazy



CHyba ze chodzi o zawor na butli

pozdr
  
 
Nie ma urazy Danek, bo i powodu do niej nie ma .
Prosiłem o źródło a nie o przepis jak to zrobić, co też uczyniłeś....dzięki
  
 
Cytat:
Dandre Wysłany: 2004-09-15 10:32:14

Nie ma urazy Danek, bo i powodu do niej nie ma .
Prosiłem o źródło a nie o przepis jak to zrobić, co też uczyniłeś....dzięki