Średnica Zaworow w Ladzie?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam - nie doszukalem sie takeigo watku na forum - jesli jest to prosze polaczyc.

Czy ma ktos pojecie jaka srednice maja zawory ssace i wydechowe w ladzie w silniku 2105/2103 ???

Z tego co pamietam Grzegorz 2107 ma wieksze zawory - i o ile sie nie myle wymienial gniazda zaworowe niedawno - Grzegorzu czy pamietasz jakie masz te ganiazda? Mam na mysli czy ladowskie czy inne - mniemam ze moze wiesz cos na ten temat z racji ich wymiany ni etak dawno.
  
 
Ssący 37 mm
Wydechowy 31,5 mm
  
 
Dzieki!

Ponawiam temat skierowany do Grzegorza - pamietasz jakie te nowe gniazda zaworow wstawiales? ladowskie czy inne?
  
 
Witam! Trochę abstynowałem od internetu i nie mogłem odpowiedzieć...
SSący u mnie jest 40mm, a wydech 35mm. Nie ma miejsca na więcej! Nie znam pochodzeniea zaworów. Gniazda dorobili mi ostatnio bez żadnego problemu w firmie remontującej głowice. Pewnie zawory też by dobrali- co mnie czeka w niedalekiej przyszłości, bo są już cienkie trochę .
  
 
Ekhym - miejsce to jest przynajmniej w glowicy lansuchowej.
I mieszcza sie ssacy 41, wydechowy 36. (homologacja VFTS)
Roznica niewielka, ale sie da.
JA zreszta nie chce tak przeginac - wystarczy zeby bylo jak u Ciebie, albo troszke mniej.


Musze w takim razie popytac gdzies w okolicy ile cos takiego kosztuje u mnie.
Musze zrobic nowga glowice, bo szkoda profanowac takiego silnika taka glowica jak mam w tej chwili.

[ wiadomość edytowana przez: Krzysztof-Fleszer dnia 2004-09-15 23:29:07 ]
  
 
Nie tylko wielkość zaworów ale i materiał, szczególnie jeśli zamierzasz założyć turbo.Abarth robił ze stopu NIMONIC, a współcześnie tylko co lepsze firmy w turbodoładowanych silnikach...

A tu znalazłem firmę w Polsce co może zrobić takie części wg. rysunku...
nimonic
Pozostaje tylko dowiedzieć się , która z odmian nemonicu jest najlepsza na zawory i nie pytając o cenę zamówić


Napisałem zapytanie, czy w ogóle są gotowi podjąć się takiej sprawy???

[ wiadomość edytowana przez: Grzegorz2107 dnia 2004-12-18 16:00:04 ]
  
 
Niezle - ciekawe moze i da sie zrobic tloki z tytanu - ten wymiatacz wegierski z turbina, to ponoc ma tytanowe tloki, bo inne sie topily.

A oryginalny VFTS mial tloki z tytanu.

Tylko kurde - za co... obawaim sie ze nawet takie zawory moga slono kosztowac.
  
 
Cytat:
2004-12-18 17:15:16, Krzysztof-Fleszer pisze:
Niezle - ciekawe moze i da sie zrobic tloki z tytanu - ten wymiatacz wegierski z turbina, to ponoc ma tytanowe tloki, bo inne sie topily. A oryginalny VFTS mial tloki z tytanu. Tylko kurde - za co... obawaim sie ze nawet takie zawory moga slono kosztowac.



U Abartha kosztują ok. 35 euro za szt.

Tłoki z tytanu Tylko dajcie mi rysunek takich od VFTS
  
 
O kurcze! To nie duzo - za tyle to mi Mahle oferowali z pierscieniami(no ciut drozej).
No chyba ze Mahle sa tytanowe- a poza tym to jak juz w tym jestesmy -to takie tloki tytanowe, sa rzeczywiscie z tytanu czy tylko sa pokryte tytanem?
I czy ktos wie jakie (z czego) pierscienie sie zaklada do takich tlokow Abartha z tytanu?
  
 
Cytat:
2004-12-18 17:51:53, Krzysztof-Fleszer pisze:
O kurcze! To nie duzo - za tyle to mi Mahle oferowali z pierscieniami(no ciut drozej). No chyba ze Mahle sa tytanowe- a poza tym to jak juz w tym jestesmy -to takie tloki tytanowe, sa rzeczywiscie z tytanu czy tylko sa pokryte tytanem? I czy ktos wie jakie (z czego) pierscienie sie zaklada do takich tlokow Abartha z tytanu?



Cena była za zawór.... Tłoki ? Nie mam pojęcia, ale w sumie można zadzwonić do Bibusa za ile kawałek tytanu sprzedadzą?
  
 
Aaa to co innego.
Zreszta ja chyba dam temu pokoj - na mahle mnie nie za bardzo stac, wiec o tamtych nawet marzyc szkoda czasu.
Silnik zostanie chyba ten sam na razie - popracuje nad reszta.
  
 
Jestem na etapie korespondencji i zamawiania e firmie BIBUS pręta nimonicu do wykonania zaworów wydechowych. Firma dorabiająca zawory "Paradowscy" nie miała z tym materiałem jeszcze nic do czynienia...


Pytanie: Jak długi jest ten zawór? Nie chcę zamawiać za dużo, bo to kosztuje...
  
 
Hmm, ja nie wiem - pasowalo by sie wybrac do sklepu z suwmiarka.

Pytanie natomiast mam co do tego materialu - niewiem co to jest i jaka ma charakterystyke - ale wydaje mi sie ze po obrobce, straci swoje wlasciwosci.
Badz bedzie wymagal jakiegos... nie wiem, pokrycia, hartowania etc.
  
 
Cytat:
2005-01-14 17:28:06, Krzysztof-Fleszer pisze:- ale wydaje mi sie ze po obrobce, straci swoje wlasciwosci. Badz bedzie wymagal jakiegos... nie wiem, pokrycia, hartowania etc.



Nawet po obróbce skrawaniem? Z wałka 36,5mm...
Może po spęczaniu cienkiego pręta dla wykonania grzybka to Twoja obawa miałaby podstawy, ale toczenie chyba nie pozbawia właściwości stopu?
  
 
A ile kosztuje taki pret nimonicu?

-----------------
Dawniej najszybsza Łada w klubie i prawdopodobnie najlepsza Łada na świecie.
  
 
Cytat:
2005-01-14 17:57:24, Yanosik pisze:
A ile kosztuje taki pret nimonicu?



Jestem w trakcie dowiadywania się...Kontakt z firmą BIBUS jest raczej kiepski- odpisują raz na tydzień...Cena jest zależna od masy.

Zawór z nimonicu u Abartha kosztuje 35 euro, robocizna u Paradowskich ok. 50 PLN za 8 sztuk ( im większe zamowienie tym taniej...).
  
 
Mialem na mysli powierzchnie styku krzywki (popychacza) i trzonka zaworu. Bo to ponoc lubi sie zuzywac najpredzej.
Nie mam zadnego doswiadczenia(albo tylko teoretyczne) a juz w ogole o tym materiale - ale wydaje mi sie ze kazde jego uciecie, jakkolwiek moze mu zaszkodzic.
No chyba ze to czysty stop nie utwardzany w zaden sposob.
Ide poszukac info na ten temat.

Z teorji wiem ze do motocykla Awo simson, mozna zaadaptowac zawor z lady, po uprzednim ucieciu i zrobieniu nowego zamka, lecz w ten czas jego odpornosc superowo maleje.

  
 
No - to juz cos wiem o nimonicu.
Ale teraz moje pytanie - skoro zawory maja byc z tak odpornego materialu, to co z tlokami i blokiem?
A glowica? nie splynie?
No chyba ze do tego wtrysk wody, albo oleju.
  
 
Jeśli chodzi o robocizne, to miałbym toczenie gratis Tylko koszt materiału mnie obciąża. Nie jestem metalurgiem, ale czy nimonic nie jest po obróbce dodatkowo (np cieplnie) obrabiany?
Grzegorz, jeśli sie dowiesz kosztu to napisz tu lub na priw

-----------------
Dawniej najszybsza Łada w klubie i prawdopodobnie najlepsza Łada na świecie.
  
 
stopy specjalne

Tam są parametry techniczne tych stopów ( do zaworów jest kilka różnych) Jednak nie za bardzo mam wiedzę , żeby to rozumieć...

Poza tym to bez względu na to czy uda mi się zdobyć NIMONIC to i tak zawory dolotowe będę zamawiał ze zwykłej żaroodpornej stali. Jeśli ktoś chce zawory o średnicy grzybka 40 i 35mm to dla mnie lepiej , bo większe zamówienie taniej wychodzi

[ wiadomość edytowana przez: Grzegorz2107 dnia 2005-01-14 20:17:14 ]