MotoNews.pl
  

Jak zamontować radio w Getzie???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanie-czy może ktoś próbował sam założyć radio do tego autka, prawdopodobnie sa jakies dziwne przygody typu zdejmowanie podszybia i takie tam .Przejsciówka do ISO to pikus-tylko jak tam sie dostac??? zostalo mi radio z poprzedniego samochodu wiec chcialem zalozyc-bo to nie jest jakas wielka filozofia ale nie chce zaraz czegos uszkodzic -wylamac troche byloby szkoda wszak to nowy wozek...
  
 
Cytat:
Mam pytanie-czy może ktoś próbował sam założyć radio do tego autka, prawdopodobnie sa jakies dziwne przygody typu zdejmowanie podszybia i takie tam .



Myślę , że przedwcześnie panikujesz, przyjżyj się dokładnie i spróbuj delikatnie podważyć plastiki okalające radio, napewną są mocowane jakimiś spinkami. Każdy producent zakłada możliwość montażu innego radioodbiornika (znając niedoskonalość seryjnych wyrobów).
  
 
hyba jednak nie jest tak latwo---sprawdzilem to organoleptycznie--wkladajac swoja ronie w od spodu i oooodziwo wyczulem tam że ow nieszczesna zaslepka jest brutalnie przykrecona na wkrety od srodka.....................
  
 
Cytat:
hyba jednak nie jest tak latwo---sprawdzilem to organoleptycznie--wkladajac swoja ronie w od spodu i oooodziwo wyczulem tam że ow nieszczesna zaslepka jest brutalnie przykrecona na wkrety od srodka.....................



Być może coś przeoczyłeś, rozbierałem już sporo samochodów i nie spotkałem się by w ten sposób mocować plastiki. Powinien być jakiś sposób na łatwiejszy demontaż.
  
 
zaślepka jest napewno przykręcona! nie da sie jej wyjąć bez demontażu deski. wyciągnąłem radio w getzie brata i jest to poprostu wyłamane! /montaż radia odbył się w serwisie!/ a na dodatek radio mam włożone bez kieszeni zabezpieczającej bo sie nie mieści !
  
 
W takim razie paskudnie to wymyślili.
  
 
najnormalniej w świecie masz 2 drogi :

1. łatwa - kostka przejciówka, ostry nóż, pilnik - podpiłowujesz i podcinasz tak żeby zmieściła się pólkieszeń (bez tego to dla mnie dupa a nie montarz radia) troszkę trzeba podebrać po bokach i nagórze minimalnie, robiłem to niedawno koleżance . ładujesz pół kieszeń , zaginasz sprawdzasz jak pasuje radio i po ptakach. Plusy - 15 minut i po kłopocie. Minusy - radio wystaje z linni deski, mozesz zobaczyć jak to bedzie wyglądąło wpychając radio bez kieszeni (tak przymierzałem wcześniej). Jak ci to nie przeszkadza to po problemie.

2. trudna - demontarz konsoli środkowej- nie ma tam tylko zatrzasków, jest skręcona z kokpitem i jest to zabawa na uuuuu nie wiem bo sie właścicielce nie chciało
  
 
Przerabiałem ten temat pare miesięcy temu. Zaślepka przykręcona jest od środka na 4 wkręty, jednak rozkładanie deski nie ma sensu. Wyłamanie nie nastręcza większych problemów. Wystarczy mocno wepchnąć zaślepkę do środka. Najpierw pęka w połowie długości, potem odłamuje się po bokach i gotowe Ja włożyłem radio bez pólkieszeni i przykręciłem do tylnej ścianki... Ot i cała filozofia.
  
 
ok dzieki za informacje-jednak musze przyznac ze skosnoocy niezle to wymyslili.....................tylko poco??????????
  
 
Przyglądałem się jak montują w serwisie. Śrubki nie przeszkadzają. Trzeba otworzyć schowek i sięgnąć w głąb po lewej stronie. Tam jest blokada centralne części deski (a nie całej deski), co pozwala po odkręceniu na jej odchylenie i wtedy można odkręcić te za...rane śrubki. Potem zostaje tylko dopasować ramkę i zmontowac całość.
  
 
To bardzo wartościowa informacja
Tzn w moim przypadku już i tak za późno (o jakiś rok), ale może przyda się innym
A ja przyznam się że i tak jestem za leniwy na odpinanie tego centralnego kokpitu, wyłamanie tej zaślepki nie nastręcza żadnych trudności i zajmuje mniej czasu
Pozdrawiam!
  
 
Miałem chwilkę wolnego czasu i postanowiłem dobrać się do zaślepki radia.

Centralna część deski nie jest przykręcona, klasycznie trzyma się na zatrzaskach. Trzeba sporo siły i wyczucia, żeby ją wyrwać nie uszkadzając. Ja pomogłem sobie wyrywając zatrzaski od tyłu, od strony silnika, ale głównie dlatego, że nie byłem pewien na czym się trzyma. Nic nie trzeba odkręcać. Pokrętłą od nawiewów nie przeszkadzają i nie trzeba gałek zdejmować. Po odchyleniu centralnej częsci deski jest dostęp do śrubek, które trzymają zaślepkę do radia przykręconą do całości. Bez problemu można je odkręcić.

Jak się wie jak wykonać demontarz, to całkiem sprawnie można to zrobić. Ja oczywiście musiałem rozebrać co się tylko dało, żeby popatrzeć co się czego trzyma
  
 
no to aj sie troche dziewie wam... samochod na gwarnacji ja jak mialem swojego to nie moglem zamontowac radia sam bo tracilo sie wtedy gwarancje na cala elektryke... trzeba bylo specjalnie elektryka sciagac... - tak mi powiedzili w ASO

Ale te dupki wepchnely radio na sile ze panel postrzelal
  
 
Słyszałem opinię, że gwarancję się traci w przypadku modyfikacji układu elektrycznego auta. Czyli w przypadku radia, jak wtykasz kostkę w kostkę to nic nie modyfikujesz, więc gwarancji nie tracisz.

Akurat ja pewnie coś zmodyfikuję w aucie, a przed przeglądem zdemontuję
  
 
Temat naciągactwa ASO powraca jak bumerang. Nie można bezkrytycznie ich słuchać. Radio można zamontować samemu i nie mają prawa podważać warunków gwarancji w takiej sytuacji.
  
 
Cytat:
2005-04-05 11:42:53, MacTB pisze:
Temat naciągactwa ASO powraca jak bumerang. Nie można bezkrytycznie ich słuchać. Radio można zamontować samemu i nie mają prawa podważać warunków gwarancji w takiej sytuacji.



sry MacTB ale stwierdzielm ze to dosc wazne moze nastepnym razem ktos nie popelni takiego bledu jak ja poprostu powiedziano mi tak i tyle o popekanym panelu tylko napomne...
  
 
A moze probował ktos zdjac boczki z drzwi. Chcialem przelozyc przednie, fabryczne glosniki do tylu (wersja 5-drzwiowa) i w ich miejsce wstawic troche lepsze. Niestety poleglem juz przy probie zdjecia boczkow poza tym podobno potrzebne sa jakies pierscienie, zeby zamocowac glosniki w tylnych drzwiach.
  
 
Był już gdzieś temat zdejmowania boczków, ale nie pamietam gdzie... Trudno odnaleźć
Ogólnie zasada jest taka jak w większości samochodów, w pierwszej kolejności trzeba wykręcić wszystkie śrubki mocujące plastik do drzwi (uprzednio usuwając zaślepki z tych śrubek - wystarczy je delikatnie podwarzyc np. płaskim, cienkim śrubokrętem). No a potem boczki trzymają się jeszcze na zatrzaskach - trzeba je wszystkie "odpiąć"...
Pamiętam, że było jeszcze jakieś dodatkowe utrudnienie - chyba z tym trójkącikiem przy lusterku Nie chcę robić zamieszania, bo nie pamiętam, warto pogrzebać w topikach o audio w Getzie, na pewno ktoś opisywał dokładnie demontaż boczków...
  
 
Dzieki z reakcje.
Troche namieszalem z watkami. Ale to z radosci, ze znalazlem takie forum.

Mam gacka od grudnia i troche walczylem z montazem radia i glosnikow. Niestety gacek wygral. Proba podwazenia pierwszej zaslepki wkreta mocujacego boczek zakonczyla sie jej polamaniem. Za nic nie udalo mi sie zdjac maskownicy skrywajacej te cztery wkrety mocujace zaslepke wneki na radio. Proba przylozenia panelu radia do wneki wykazala, ze cos malo miejsca korenczycy zarezerwowali na cale radio (ktos to poruszyl w watku o montazu radia) poza tym jak zobaczylem ktoregos pieknego ranka na parkingu samochody bez szyb to dalem sobie spokoj i wsluchuje sie w odglosy gacka szczegolnie dudniacego zawieszenia

Niestety nie jestem zbyt zadowolony z zakupu. Moja ocena jest taka, ze gdyby gacek tak dobrze jezdzil jak ladnie wyglada to bylby naprawde fajnym wozkiem. Ale znowu jaka cena takie niespodzianki ....
  
 
Witam

Mam zagwozdke z montażem radyjka w Getzie.
Z zaślepką poszło szybko i bezboleśnie, przejściówka do iso też nie stanowiła problemu. Poległem na montażu półkieszeni do radia.
Blacha ma ten sam rozmiar co wnęka w desce rozdzielczej
Myślałem że to problem tylko tego egzemplarza półkieszeni, potem tylko tego radia.... Niestety czego nie póbuje dopasować to problem mam ten sam. Nie mieści się. Czy ktoś już spotkał się z taką sytuacją?

Nie chciałbym rozbierać konsoli bo ani mam gdzie, ani wiem jak.

Z góry dzięki za pomoc

[ wiadomość edytowana przez: ogr_ogrowicz dnia 2007-04-12 22:37:42 ]