Automat w Omedze A - coś nie tak chyba?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy to jest normalne, że przy mocniejszym naciśnięciu gaz, robi się tak
jakby wskoczył na luz, znaczy silnik wyje a samochód stoi. Coś jakby
skrzynia nie nadążała za przyspieszeniem.
Jak coś jest nie tak to co to może być? I czy to jest groźne jak nie
naprawię od razu.
Pozdro Sandal
  
 
Więcej info.

Czy gdzieje się to ciągle czy tylko przy zmianie biegu?? Na wszystkich biegach?? Gas/PB??
  
 
To jest w sumie przy gwałtowniejszym przyspieszaniu. Raczej między 1 a 2, tak koło 60-80km/h. Silnik na PB95 z Orlenu.



[ wiadomość edytowana przez: sandal dnia 2004-09-13 21:09:19 ]
  
 
a czy po chwili ciągnie do przodu czy nadal ospale? Pali się kontrolka od skrzyni? (po lewej stronie S w koronie ciernistej )??

A jak jest przy niższych prędkościach? Włącza się tryb awaryjny?

more info
  
 
1. Nie wiem co to jest tryb awaryjny (ale nie świeci się żadna kontrolka).
2. To jest mój pierwszy automat i moja wiedza jest bardzo mała
3. Gdy już przemieli to dalej ładnie przyspiesza.
4. Ogólnie to przyspiesza dobrze, tylko jak mam naciśnięty mocno gaz gdy przerzuca bieg to wtedy ten wyższy nie wskakuje. Tylko do góry, w dół nie.
5. Nie szarpie przy ruszaniu, na D i R rusza bez problemu.
Pozdro Sandal
  
 
Cytat:
2004-09-13 21:04:31, Shinobi pisze:
Więcej info.

Czy gdzieje się to ciągle czy tylko przy zmianie biegu?? Na wszystkich biegach?? Gas/PB??



a co ma do tego gaz czy pb

polecam www.automat.pl

po prostu zuzyl Ci sie pewien element i sie sprzeglo slizga heh przynajmniej ja tak to widze ale nie wnikam nic. na powyzszej stronie wszyskiego sie dowiesz
  
 
Cytat:
a co ma do tego gaz czy pb


u mnie podobne objawy były tylko na LPG więc się pytam może kolega nie sprawdzał na PB i ze skrzynią ma wszystko oki a wina jest gasu

Cytat:
Silnik na PB95 z Orlenu.

najwyraźniej nie

to może być zawór shift-owy od zmiany biegów, są dwa zawory jeden odpowiedzialny jest za zmianę z 1-2 i 3-4 a drugi z 2-3. Jak wolno przyśpieszasz to zawory mają czas na zamknięcie się i otworzenie jak szybko to jeden jest zamknięty a drugi jeszcze nie otwarty wtedy rosną obroty autko nie przyśpiesza po chwili otworzy się zawór i dalej przyśpiesza
Cytat:
polecam www.automat.pl

  
 
Cytat:
to może być zawór shift-owy od zmiany biegów, są dwa zawory jeden odpowiedzialny jest za zmianę z 1-2 i 3-4 a drugi z 2-3. Jak wolno przyśpieszasz to zawory mają czas na zamknięcie się i otworzenie jak szybko to jeden jest zamknięty a drugi jeszcze nie otwarty wtedy rosną obroty autko nie przyśpiesza po chwili otworzy się zawór i dalej przyśpiesza



Dobrze mowisz, jestem pewien ze w tym siedzi problem, tylko dziwie sie, ze komp nie sygnalizuje mu bledu skrzyni.
Ewos
  
 
...stawiam na ślizganie sie tarczki drugiego biegu...albo...przypalona wiązka...i jest zwarcie...błedu w tym przypadku wcale nie musi pokazywac...
Mialem takie objawy w A 2.0 i była to wiązka...
pozdr.
  
 
Witam!
Miałem takie coś w Omci B 2.5 V6. Jak jej dałem do oporu to zaczynała najpierw przyspieszać na obecnym biegu, a zaraz redukowała i chcwile jakby się ślizgała, po czym już przyspieszała normalnie.
Okazało się, że miałem uszkodzoną skrzynię. Brak panewki oporowej między pompą oleju, a czymś tam, chyba sprzęgłem kinetycznym(leżała połamana w misce olejowej). Takie małe 5-7 cm śr kółko plastikowe szerokości kilku mm. To dawało luz rzędu szerokość panewki + głębokość wytarcia elementów, które zaczęły trzeć o siebie.
Wymieniłem panewkę - 1000 PLN za całość z montarzem i olejami i problemu nie ma. Skrzynia reaguje natychmiast, jest bardziej zrywna.
Ale nie wiem jak to się ma do Omegi A, ale możliwe, że jest tam podobnie.
  
 
CZY KONTROLKA OD BLEDU SKRZYNI JEST SPRAWNA JEŚLI TAK TO SPRUBÓJ WYMIENIĆ FILTR OLEJU SKRZYNKI WRAZ Z OLEJEM KOSZT FILTR OK 200 ZŁ OLEJ OK 30
  
 
Cytat:
CZY KONTROLKA OD BLEDU SKRZYNI JEST SPRAWNA JEŚLI TAK TO SPRUBÓJ WYMIENIĆ FILTR OLEJU SKRZYNKI WRAZ Z OLEJEM KOSZT FILTR OK 200 ZŁ OLEJ OK 30



Darcie paszczy na forum podlega karze administracyjnej
  
 
Cytat:
2004-09-16 23:24:30, DrA pisze:
Darcie paszczy na forum podlega karze administracyjnej



DrA, czy nie widzisz,ze kolega ma potężne płuca,i cicho mówić pewnie jest mu trudno ...już ja cos o tym wiem
  
 
Miałem kiedyś podobnie w Mercedesie 190D 2.5, szczególnie gdy było chłodniej. Pomogła wymiana oleju w skrzyni. Życzę Ci więc, żeby to był tylko olej, bo inaczej koszty duże. Przy wymianie oleju pamiętaj też o filtrze - dużo ludzi to zaniedbuje.

pass
  
 
Czasem odrobinkę się ślizgało, wymieniłem tydzień temu olej i filtr w Nadarzynie/Kajetanach i... dzisiaj błąd na wyświetlaczu LCD i tryb awaryjny, czyli ręczne zmienianie 1 - 2 - 3 :-(((
JaC


> Pomogła wymiana oleju w skrzyni.
> Życzę Ci więc, żeby to był tylko olej, bo inaczej koszty duże.
> Przy wymianie oleju pamiętaj też o filtrze - dużo ludzi to zaniedbuje.
  
 
Do TD,

hej, po zmianie oleju u Olczaka w Nadarzynie zalecam wjechanie na kanał i sprawdzenie czy olej Ci ze skrzyni nie cieknie...
drugi punkt to kwestia ilości oleju w skrzyni.
Ja po wymianie u niego miałem ciągłe wycieki spod uszczelki i za mało oleju. Z tego co pamiętam to Kartos też nie był zadowolony z ich obsługi (wycieki itp.)

pozdro
Mały

  
 
Witam , przerabiam podobny problem z Megą3 od paru miesięcy ,diagnoza fatalna problem skrzyni.
Wytrwałości i kasy DanDan
  
 
Cytat:
2004-12-16 22:24:24, DanDan pisze:
Wytrwałości i kasy DanDan



życzymy

  
 
O żesz.....
Kartos, jakie kuku zrobili Twojej omesi ??

JaC


> Z tego co pamiętam to Kartos też nie był zadowolony z ich obsługi (wycieki itp.)