Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() ksiulik 125p Garwolin | 2004-09-14 02:19:29 Witam
Od niedawno jestem posiadaczem pięknego fiata 125p z 1984 w kolorze groszek ![]() |
![]() adamus Miłośnik FSO 1.3 - 2.0 Gdynia, Elbląg | 2004-09-14 09:19:56 Jezeli chodzi o stale predkosci to najmniej spala gdzies przy 70 km/h na najwyzszym biegu. Tylko kto tak jezdzi za miastem? Potem spalanie rosnie gwaltownie.
W miescie zaoszczedzic mozna jezdzac wybiegami tam gdzie to mozliwe, np. dojazd do czerwonych swiatel, jezeli wiesz, ze bedziesz skrecal itd... Gdzie to mozliwe aplikuj najwyzszy bieg, przy ktorym samochod plynnie jedzie. Nie przyspieszaj z piskiem opon, ale tak aby nie odstawac od reszty jezdzacych. Co do samochodu: - wyreguluj gaznik i zaplon - dopompuj kola 0,2 bara ponad zalecenia producenta i czesto kontroluj cisnienie - ustaw wlasciwa zbieznosc - wywal tony gratow z bagaznika i nie woz ciezkiej tesciowej ![]() - zdejmij bagaznik z dachu (jezeli masz) Wszystko to obnizy spalanie. Pozdrawiam Adamus |
![]() wagner Fiacior 1500 Gdańsk | 2004-09-14 09:34:37
jak to sie ma do pracy zawieszenia, czy oni nie bylo obliczone na takie a nie inne cisnienie? w zakladach wulkanizacyjnych jak chcea mi pompowac 2,0 to mowie ze ja potrzebuje 1.7...nie kryja zdziwienia wiec jak powinno, a jak moze byc |
![]() adamus Miłośnik FSO 1.3 - 2.0 Gdynia, Elbląg | 2004-09-14 09:45:11 Wzrost o 0,2 jeszcze nikomu nie zaszkodzil, przy tej wartosci wplyw na zawieszenie jest pomijalny. Ba nawet powinno sie zwiekszac cisnienie w kolach wraz z szybkoscia jazdy i obciazeniem samochodu - zalecaja to instrukcje obslugi wielu producentow samochodow.
Poza tym powietrze z kola zawsze uchodzi, wiec jak masz troszke wiecej to zblizasz sie ciagle do zalecanych wartosci, a nie oddalasz jak w przypadku dopompowania standardowego. Generalnie - lepiej cisnienie wyzsze, niz za niskie. Przy niskim opona mocniej sie rozgrzewa i niszczy, a spalanie szybuje w gore. Pozdrawiam Adamus |
![]() Nomad Miłośnik FSO Wspomnienie po Gdańsk | 2004-09-14 12:19:18 U mnie najekonomiczniejszy jest przy licznikowych 90 co odpowiada u mnie ok 105-110 przy stałej jeździe z taką prędkością (na 5 biegu) spalił mi 6,67 l/100
Dużo zależy również od natężenia ruchu na drodze... np. przy ostrej jeździe (moje licznikowe 130-145) z dużą ilościa zwalniania i wyprzedzania spalanie potrafi skoczyć w okolice 10 l/100 |
![]() Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2004-09-14 12:20:15 Ja jeździłem Fiatem 85-90 km/h na czwórce ( bo piątki nie miałem). Przy tej prędkości palił ok 6,5-7 l/setkę (oczywiście benzynki - kto wtedy myślał o gazie!) |
![]() Jojo Miłośnik FSO SI /PF 125 '77 Warszawa-Bemowo | 2004-09-14 16:11:22 w każdym samochódzie jazda jest najekonomiczniejsza na najwyższym biegu i obrotach w których silnik osiąga max moment obrotowy, czyli w okolicach 3000 obr/min |
korek Miłośnik FSO Polski Fiat 125p Gdańsk/Warszawa | 2004-09-14 16:13:03
Czyli miałem troche racji. Jojo - lubie Cię. ![]() ![]() ![]() |
![]() ksiulik 125p Garwolin | 2004-09-14 20:20:59 Za wszystkie opinie wielkie dzięki!
Pozdrawiam |
![]() Nomad Miłośnik FSO Wspomnienie po Gdańsk | 2004-09-14 20:36:23 Ksiulik - dopiero teraz looknałem że jesteś z Garwolina .... tam ekonomiczna prędkość to "Parking"...
Dla niewtajemniczonych: Jest to miasto z największą ilością świateł przypadającą na km długości drogi. |
![]() adamus Miłośnik FSO 1.3 - 2.0 Gdynia, Elbląg | 2004-09-14 21:56:36 Aby obalic kolejne mity przegrzebalem archiwum i jako ilustracje do moich slow przedstawiam wykres zmierzonego zuzycia paliwa w funkcji predkosci jazdy Polskiego Fiata 125p 1500 MR75 (moc 75 KM) z testu przeprowadzonego przez czechoslowacki tygodnik Svet Motoru w 1975 r: WYKRES
Jak widac najnizsze spalanie jest przy ok. 60 km/h. Powyzej spalanie rosnie, bo i rosna opory, glownie powietrza, ponizej silnikjest juz zarzynany na IV biegu (ten Fiat nie mial oczywiscie jeszcze V-tki). Zaleznosc z wykresu wystepuje dla wszystkich samochodow, tylko w nowszych konstrukcjach krzywa przebiega sporo nizej ![]() To o czym mowil m.in. Korek, dotyczylo spalania jednostkowego przez silnik, ale ono dotyczy samego silnika bez samochodu i bez oporow ruchu samochodu, wiec ma sie nijak do realiow eksploatacyjnych. Pozdrawiam Adamus |
![]() ksiulik 125p Garwolin | 2004-09-14 22:10:49 Nomad-->jesteś w błędzie,najekonomiczniej jest spacerować bo zanim się dostaniesz na parking w okolicach centrum szlag Cię trafi.Ale przy pomyslnych wiatrach za jakieś 36lat doczekamy się obwodnicy na którą juz są plany a kasa na nią ma popłynąć z samej stolycy.
Pozdro |
![]() Nomad Miłośnik FSO Wspomnienie po Gdańsk | 2004-09-14 22:24:26
Co do spacerowania to fakt - pare razy już mie piesi wyprzedzili w tym "magicznym" miejscu.... Jeżdzę tamtędy min. 4 razy w roku ale ostatnio postanowiłem pojechać "nadwiślanką" - i było pięknie.... dopóki nie było wiosek/miasteczek.... niby bez świateł ale za to po 1 wąskim pasie , drzewa w skrajni i ograniczenie do 40 ![]() |
Makaveli Miłośnik FSO Opel Omega B 2.0 8v Warszawa | 2004-09-14 23:07:11 Ksiulik, nabyłeś tego ELEGANCIKA na allegro, tak?
Zakochałem się w nim jak go ujrzałem jakieś 2 miesiące temu na allegro.... Daleko musiałeś po niego jechać, nie? |
![]() ksiulik 125p Garwolin | 2004-09-14 23:17:21
Si,na allegro,kupiłem go niecałe 2msc temu ![]() ![]() |
Makaveli Miłośnik FSO Opel Omega B 2.0 8v Warszawa | 2004-09-14 23:25:17
GRATULUJĘ. Bardzo fajny. Mam chrapkę na DF'ka w takim stanie. Bez zbędnych pierdół, taki jak fabryka puściła. Miodzio. ![]() |
![]() psemcio PF 125p '80, Corolla ... Opole / Opatów k.Cz-wy | 2004-09-17 21:02:01 no piękny jest. groszkowe fiaty górą! ![]() był też taki na allegro wyczesany, chyba z Tych czy z Katowic. miał panewe walniętą, ale też śliczny strasznie. o ile pamiętam to lizytacja była przerwana bo koleś sprzedał wcześniej. a jeśli można wiedzieć ile Ty dałeś za swojego?? |