MotoNews.pl

Prędkość ekonomiczna w 125p

Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Od niedawno jestem posiadaczem pięknego fiata 125p z 1984 w kolorze groszek Przyznam szczerze że nie jestem obcykany w tego typu autach a kupiłem go z sentymentu do takich aut o których w dzieciństwie się marzyło - ech fajne czasy.Poradzcie mi z jaką prędkością należy jezdzić żeby było najekonomiczniej i "najlepiej dla groszka" a dodam że jest to silnik fiatowski i skrzynia 4 a tak wogóle to jest zajebisty! I jeszcze jedno olej w silniku wymieniamy co 10000km?Pewnie zadaje durne pytania ale jestem początkującym posiadaczem fiaciora więc proszę o wyrozumiałość.Jak macie jakieś linki do artykułów/stron z informacjami o eksploatacji,obsługach tego samochodu to będę wdzięczny.Pozdrawiam wszystkichnull

Jezeli chodzi o stale predkosci to najmniej spala gdzies przy 70 km/h na najwyzszym biegu. Tylko kto tak jezdzi za miastem? Potem spalanie rosnie gwaltownie.
W miescie zaoszczedzic mozna jezdzac wybiegami tam gdzie to mozliwe, np. dojazd do czerwonych swiatel, jezeli wiesz, ze bedziesz skrecal itd... Gdzie to mozliwe aplikuj najwyzszy bieg, przy ktorym samochod plynnie jedzie. Nie przyspieszaj z piskiem opon, ale tak aby nie odstawac od reszty jezdzacych.
Co do samochodu:
- wyreguluj gaznik i zaplon
- dopompuj kola 0,2 bara ponad zalecenia producenta i czesto kontroluj cisnienie
- ustaw wlasciwa zbieznosc
- wywal tony gratow z bagaznika i nie woz ciezkiej tesciowej
- zdejmij bagaznik z dachu (jezeli masz)
Wszystko to obnizy spalanie.

Pozdrawiam
Adamus

Cytat:
dopompuj kola 0,2 bara ponad zalecenia producenta i czesto kontroluj cisnienie

jak to sie ma do pracy zawieszenia, czy oni nie bylo obliczone na takie a nie inne cisnienie?

w zakladach wulkanizacyjnych jak chcea mi pompowac 2,0 to mowie ze ja potrzebuje 1.7...nie kryja zdziwienia

wiec jak powinno, a jak moze byc