Sprzęgło hydrauluiczne cieknie??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam
kupilem sobie espero i mam taki maly problemik ze sprzeglem...
otoz lapie ono bardzo nisko, przy samej ziemi(nie moge nawet miec wycieraczki), jak patrzylem tam do niego to przy silowniku z pod tej gumki wylatuje mi plyn jak troche ja podwaze(na zapalonym silniku)
na stronie 259 na rysunku 7 w tomie drugim widac o ktora gumke mi chodzi....to jest ta przy odpowietrzniku
to normane ze tak cieknie po podwaeniu??
wystarczy podciagnac sprzeglo czy trzabacos z tym zrobic??
dzieki
  
 
Z tego co pamiętam, to sprzęgła u nas się nie da podciągnąć.
  
 
Sprzęgło da się podciągnąć, sam tak robiłem.

Trzeba tylko sięgnąć mocno pod kierownicę w okolice pedałów. Jest tam śruba reg. sprzęgła (przy pedale sprzęgła oczywiście). Kilka obrotów daje wyraźne rezultaty.

U mnie było tak samo: pedał trzeba było wciskać aż do podłogi, aby wysprzęglił, ale to wynika z przebiegu 325 tyś na jednym sprzęgle.

Co do cieknącego siłowniczka, to mam tak samo: nic z niego nie kapie przy normalnym użytkowaniu, ale jak podważyłem lub ścisnąłem tą gumkę ochronną, to poleciało trochę. Ale płynu nie ubywa i nadal samo nie kapie więc nie ma się czym przejmować.

Pozdrawiam i życzę udanej eksploatacji autka.
  
 
nie wiem ale u mnie w 1.5 nie ma zadnej regulacji sprzegla..jak sprzeglo za nisko lapie to poprsotu czas na wymiane niestety..
  
 
Jest to śruba do regulacji pedału sprzęgła tylko i wyłącznie i z działaniem sprzęgła nie ma nic wspólnego (poza oczywiście skokiem przy wysprzęglaniu). Ja z kolei jak kupiłem złomiaka-esperaka to pedał był tak wyregulowany, że jak go szybko puszczałem to na koniec jeszcze w denerwujący sposób podskakiwał. Wystarczyło wkręcić bardziej śrubę.
  
 
Więc u mnie był pewien zapas na cylinderku, bo trzy obroty tej nakrętki spowodowały, że sprzęgło łapie mi w środkowym zakresie pracy, a nie 2mm od podłogi panie pietr-ek.

Może i u innych naszych kolegów to zadziała.
  
 
Przecież napisałem "z tego co pamiętam"... widocznie nie pamiętam.
  
 
Jak cieknie ci z tego przewodu jak ruszasz to przy rozgrzanym silniku przewod sie rozszczelni i plyn bedzie kapał,pozniej pedał zacznie lapac coraz niżej az w koncu braknie sprzegla.Sprobuj najpierw odpowietrzyc sprzeglo sruba przy siłowniku a zobaczysz ze spowrotem urosnie i bedzie lapalo lepiej.Mialem nie tak dawno ten sam prolem wymienilem przewod odpowietrzylem i gra.
A co do regulacji to niewiedzialem ze jest sruba regulujaca skok sprzegla bo chyba o to wam chodzi moj pedal lapie normalnie ale jak jest puszczony to ma luzy na boki moze ta sruba cos pomoze ale napewno nie ma wplywu na wysprzeglanie!
  
 
jak ruszam plyn mi nie wycieka, zeby wyciekal musze podwazyc ta gumke...
  
 
Ja proponuję zakup siłownika sprzęgła (na Towarowej w Warszawie kosztuje ok 100 zł) i znowu cieszyć się sprawnym Esperaczkiem
  
 
a nie ma jakichs zestawow naprawczych do tego silownika??
100pln to troche sporawo zwazywszy ze dopiero kupilem auto i slabo z pieniazkami...
dzieki
pzdr
arek
  
 
Nie zalecam naprawy tego podzespołu. Cóż z tego, że wymienisz uszczelniacze jak sam siłownik jest już przytarty i nie będzie "trzymał" - i znów wydatek, i znów robota!
Oczywiście, przy założeniu, że takie rzeczy występują. Pytałem i ja na Towarowej o zestawy naprawcze. Sprzedwca powiedział, że bawią się w to niektórzy gdy cena siłowników jest rzędu 300 - 500 zł. Siłownik do naszego auta (Espero 1.8, 2.0) nie jest drogi - to oczywiście zależy od p-tu widzenia Takie jest moje zdanie