MotoNews.pl
  

BREMSLICHT PRUFEN, LEUCHTW FAHRLIHT, OELSTAND PRUFEN????

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco

witam wszystkich,
jestem nowy na tym forum i to jest mój pierwszy temat,
nie dawno nabyłem Omege MV6 z 1998 roku i mam na dobry początek kilka pytań.
Chodzi mi o komunikaty które są wyświetlane przez komputer pokładoway i nie bardzo wiem co one oznaczają.
1. BREMSLICHT PRUFEN (u jest z dwoma kropkami na górze)
2. LEUCHTW FAHRLICHT

oraz po kilku lub kilkunastu minutach jazdy wyskakuje komunikac OELSTAND PRUFEN mimo iż stan oleju w silniku jest w normie. Co może być tego przyczyną? czujnik? czy też może ten typ tak ma?
za ewentualne podpowiedzi z góry dziękuję.
pozdr
paweł
  
 
Cześć,
pewnie pierwszy komunikat to odpowiednik angielskiego HEADLIGHT TAIL LIGHT czyli albo żarówka reflektora albo pozycyjne z tyłu nie działa
drugie dotyczy poziomu oleju, dolej tak na 3/4 miarki, powinno zgasnąć
Pozdr
  
 
wszystkie żarówki są ok,
a i stan oleju jest też w normie, po zmianie było prawie pod max na bagnecie a komunikat cały czas się świecił...
  
 
Komunikat olejowy to sprawa czujnika w misce, koszt nowego lepiej nie będę ci mowił bo się załamiesz.
Co do świateł, nie wiem, ale mnie zawsze powiadamia o spalonej żarowce, czasem jest tak, że nie kontaktuje i podczas jazdy zgaśnie a komp wyświetla, obejrzyj wszystkie, wypucuj styki, powinno pomóc
  
 
a komunikat o żarówkach może mieć coś wspólnego z układem poziomowania reflektorów (mam xenony) i wiem że jeden czujnik - przy przednim kolej jest skopany..
  
 
komunikat 1 to światła stop (tak myślę - niemiecki to dziwny język jest )
2 nie wiem ale ten fahrlicht to mi dziwnie wygląda jak "światło do jazdy" - może drogowe (długie)

oelstand może się już zapalić jak poziom oleju jest w połowie miarki

jakieś dziwne masz te komunikaty u mnie też są po niemiecku ale brzmią inaczej: np nigdy jeszcze nie widziałem tego "prufen" a komunikaty o oleju mam dwa: pierwszy zawsze oelmanger a drugi oelstand

P.S. poziom "w normie" dla mv6 to maximum

  
 
ten 2. to wygląda mi właśnie na ostrzeżenie o uszkodzonym systemie kontroli poziomowania - a raczej o możliwości w związku z tym błyskania/oślepiania światłami (takie przemyślenia po lekturze słownika )
  
 
hey witam na forum moja rada zerknij do- garaż - i zciągnij sobie instrukcję obsługi w jez. polskim o ile takiej nie masz to podstawa dla niewtajemniczonych ( czytaj zielonych)
  
 
Komunikat 1 to sprawdzanie swiatel stopu czy dzialaja, powinien sie wylaczyc po nacisnieciu pedalu hamulca, jak tam mam w automacie nie wiem jaki ty model omy.

Komunikat 2 wyjasnil Ci Janusz.
  
 
Po przetlumaczeniu na bardziej normalny
1. CHECK STOP LIGHT - sprawdz swiatlo stop
2. LIGHT UP HEADLIGHT - wlacz(?) swiatla (moze masz wersje na rynek szwedzki)
  
 
Cytat:
2004-09-16 13:44:57, stapoz pisze:
2. LIGHT UP HEADLIGHT - wlacz(?) swiatla (moze masz wersje na rynek szwedzki)



To cenna uwaga. Jak mu zacznie coś chrobotać, to nie ma się co martwić, tylko musi odszukać łosia pod wykładziną w bagażniku
  
 
witam,
omegę mam w manualu i jest salonówka...
najbardziej mnie zastanawia ten komunikat od świateł stopu, maiłem juz jedną omegę B chyba 3 lata temu był to TDS w automacie z 1996 roku i nigdy coś takiego nie wyświetlało się, a przeszedłem nawet przez awarię włącznika stopu tego przy pedale hamulca...
a co do tego drugiego to sporóbuję najpierw wymienić czujnik od poziomowania ( ten jeden napewno jest złomowy), co prawda jego cena jest mało atrakcyjna w ASO chyba coś około 245 zł.
  
 
mitec:
a moze pojedz na TECH'a i zmien jezyk komunikatow na angielski i po problemie. jak tak zrobilem.
  
 
Pamiętajcie Panowie, że żarówki do świateł pozycyjnych z tyłu są dwie. Więc jeśli świeci to trzeba zajrzeć czy napewno obie. Jeśli chodzi o komunikaty to chyba każda oma ma inne.
  
 
witam
widze ze watek troszke stary
moja omcia tez "mowi" ze LEUCHTW FAHRLICHT, tez na ksenonie, takze z tym czujnikiem poziomowania lampy to moze racja bo inni zaczeli na mnie troszke mrugac
jutro jade do opla to spytam o co cho
Pozdrawiam
  
 
Witam

Panowie ja odpowiem w tej kwestii:

1. CHECK STOP LIGHT - sprawdz swiatlo stop

Tak było już nawet w Omie A, po uruchomieniu silnika świeci się kontrolka od świateł stopu. Sprawdzenie świateł stopu polega na wciśnięciu chamulca, i jeżeli wszystko jest OK to kontrolka - informacja na wyświetlaczu znika. No bo niby jak sterownik silnika ma sprawdzić że żarówki w światłach stopu są sprawne lub nie bez podania tam prądu ?
  
 
Cytat:
2006-01-06 10:21:50, WATER pisze:
Witam Panowie ja odpowiem w tej kwestii: 1. CHECK STOP LIGHT - sprawdz swiatlo stop Tak było już nawet w Omie A, po uruchomieniu silnika świeci się kontrolka od świateł stopu. Sprawdzenie świateł stopu polega na wciśnięciu chamulca, i jeżeli wszystko jest OK to kontrolka - informacja na wyświetlaczu znika. No bo niby jak sterownik silnika ma sprawdzić że żarówki w światłach stopu są sprawne lub nie bez podania tam prądu ?



dzieki bardzo za wyjasnienie, szukalem i znalazlem
a ja juz myslalem, ze moze cos zlego sie dzieje
  
 
Cytat:
2006-01-05 21:24:54, tatakai pisze:
witam widze ze watek troszke stary moja omcia tez "mowi" ze LEUCHTW FAHRLICHT, tez na ksenonie, takze z tym czujnikiem poziomowania lampy to moze racja bo inni zaczeli na mnie troszke mrugac jutro jade do opla to spytam o co cho Pozdrawiam


POWITAĆ
to na 100% jest walnięty któryś z dwóch czujników poziomowania lamp!!!W ASO Cz-wa "POLCZEK" kosztuje to ok.250 zł,noo i oczywiście na zamówienie Jak chciałem to kupić to był akurat jeden w Polsce na serwisie w Poznaniu
POZDRO
  
 
BREMSLICHT PRUFEN,mam taki komunikat przy każdym włączeniu zapłonu-myślałem że to jakiś błąd,a okazało sie że to test elektrycznego układu hamulcowego,jeżeli po nadepnięciu pedała stop zgaśnie,to wszystko jest ok,tak samo po wciśnięciu przycisku od zmiany funkcji kompa,o ile po zgaszeniu komunikatu nie wyświetli się ponownie.POWIEDZIAŁ MI TO GOŚĆ U KTÓREGO BYŁEM PODŁĄCZYĆ SIĘ DO KOMPA,ZARAZ PO KUPNIE BESTII,BO NIE WIEDZIAŁEM O CO Z TYM KOMUNIKATEM CHODZI.
  
 
Mi wyświetlało ABBLEND RUCKLICHT czy jakoś tak, po przetłumaczeniu wyszło że to tylnia żarówka, ale jak sprawdziłem to wszystko było ok. Wyszło na to że przednia mijania padła, ale że przerywała to jak obchodziłem samochód to akurat w tym momencie sie paliła. W instrukcji tego komunikatu nie ma.