MotoNews.pl
  

Jakie cisnienie w cylindrach silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
zna ktos jakas stronke gdzie sprawdzic jakie powinno byc cisnienie w cylindrach w roznych hultajach
kolega robi przymiarki do sonaty 2.0 z 1998r lub lantry 2.0

stad pytanie
czy jet ono rozne w zaleznosci od pojemnosci i rodzaju silnika tzn silniki innych koncernow - chodzi benzynke

Pozdrawiam
  
 
Czesc , przy pomiarze wazne jest aby na karzdym cylindrze bylo w miare to samo cisnienie ,jesli wzkazania beda sie roznic od siebie ,to znaczy ze silnik nie jest w najlepszym stanie.A co do cisnienia to praktycznie kazdy silnik ma inne .Accent 1,5 bodajrze 13 a im wyzsza pojemnosc to cisnienie deczko mniejsze, ale sprawdz dane dotyczace sprawdzanego silnika bo moge sie mylic. U mnie silnik jest odprezony z powodu turbinki ale po splanowaniu mam po 10,5 . Pozdrawiam
  
 
dla silnika 2.0 DOHC limit : 12.0 kg/cm2 (1.18 MPa, 171 psi)
przy [250-400 rpm]

szczegółowo masz opisane na stronie webtech
  
 
może kolega dokładniej wyjaśnić mi te wartości co one oznaczają
i podać link do tej stronki choc pewnie jest w j.angielskim którego dobrze nie znam

Nam na badaniu cisnienia w cylindrach sonaty 2.0 wyszlo jakims tam przyrzadem 1,2 nie 12 tylko 1,2
w 4 cylindrach to dobrze czy zle

Pozdrawiam
  
 
www.hmaservice.com/webtech/default.asp

ciśnienie mierzymy na gorącym silniku 80-95st. obroty wału silnika 250-400 (chodzi o to żeby rozrusznik dobrze kręcił czyli naładowany akumulator), całkowicie otwarta przepustnica, 1,2 które podajesz to Mpa(megapaskale) jest dobrze bo minimum dla tego silnika to 1,18, jeśli w czterech cylindrach jest tyle samo to ok.
  
 
jak 1,2 i podobne na 4 cylindrach to pewnie Mpa i to wygląda dobrze....poniżej wg zyczenia stronkasonata 1998 2.0 - pomiar i normy cisnienia w cylindrach
  
 
widze ta stronke ale wybaczcie nie znam angielskiego
te 1,2 to 1200 kPa

a z ciekawosci ile powinien miec moj coupe I z 1999r sinik G4GF
Pozdrawiam i sorki za lamerstwo
i Dzieki za odpowiedzi
  
 
1200 kPa =1,2 MPa (1000 kilo równa sie 1 Mega) mam nadzieje, że to jasne mniej więcej

Tiburon 1998-2000
  
 
no ale w tym linku kolego sza zupelnie inne dane dla coupe
co jest to sa inne silniki
zobacz sam

no to chyba zle sprawdzili mi cisnienie w coupe bo wyjeli swiece zalozyli ten przyrza i zapaili silnik
a to chyba trzeba wcisnac po uruchomieniu silnika na max pedal gazu - mam racje i wtedy dokonac pomiaru

juz nie pamietam teraz czy mialem 1,2 czy 1,4

a odczuwalne byloby gdyby silnik mial zbyt niskie cisnienie w cylindrach
da sie to odczuc bez dokonywania pomiaru

Pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: spoon dnia 2004-09-16 13:51:14 ]
  
 
no na to wygląda, skoro są inne dane i wystarczy pogrzebać dokładnie by sie zorientować, ze tylko pojemność się zgadza a reszat juz nie ...kompresja w sonacie jest 9.0 a w coupe 10.3, inny zapłon, inny chyba nawet wymiar tłoka.....gdzies miałem strone z zestawieniem silników Hyundaia...ale nie ma co szykać wynik jest oczywisty Sonata 2.0 to nie to samo co coupe/tiburon 2.0
  
 
no tak ale ja nie wiem kurcze czy mam dobry czy zly silniczek
bo w moim couoe jest pojemnosc 1975 chyba i i pochodzi on z 1999r i jest to coupe I
wiec jus w morde nie wiem jakie powinno byc to cisnienie i co myslec o tej stronie hyundaia

jakie ty masz jesli sprawdzales to kiedys ?

mysle ze ta stron moze tylko wprowadzic mnie w szal !!!
to nijak sie ma do autek sprzedawanych w europie

Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: spoon dnia 2004-09-16 14:16:47 ]
  
 
w coupe były wkładane te same silniki co do lantry, stąd róznica pojemności w stosunku do sonaty
  
 
tak ale na tej stronie w specyfikacji ogolnej silnika podaja innne cisnienie
niz w dziale kompresja w cylindrach czy jakos tak

cos ta stronka kulje jesli chodzi o europe
poza tym sa tak coupe - tiburony z silnikami 1.8 i 2.0

Pozdrawiam
  
 
spoon spokojnie sobie poczytaj a potem się podniecaj - weź dowód rejestracyjny w rekę sprawdź jaki masz silnik wpisany? G4GF?....jeśli tak to powinien mieć on specyfikacje jak na linku dla Tiburona i po sprawie, nie wiem w czym jest problem?
  
 
spoon spokojnie sobie poczytaj a potem się podniecaj - weź dowód rejestracyjny w rekę sprawdź jaki masz silnik wpisany? G4GF?....jeśli tak to powinien mieć on specyfikacje jak na linku dla Tiburona - zauważ proszę że podaje ci linki i tam masz dokładne cyfry a Ty ciągle piszesz chyba, moze itd...podaj kilka cyfr zdowodu i wszytko się rozjaśni w końcu numer silnika i pojemność to nie jest jakaś tajemnica..
  
 
w swiadectwie homologacji mam G4GF pojemnosc 1975
ale według danych ze strony webtech ze specyfikacji cisnienie jest 10,3

a w innym dziale cisnienie w cylndrach ma 14,7
juz sam w koncu nie wiem ile ma bac

bo ja mam chyba 1,2

i co wy na to

Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: spoon dnia 2004-09-16 16:04:40 ]
  
 
Po obiedzie zdecydowanie lepiej się myśli. Juz wiem o co chodzi Spoon Powoli traciłem do Ciebie cierpliwość heheheheheeh Mylisz 2 pojęcia -compresion ratio to zupełnie co innego niż COMPRESSION PRESSURE .

A teraz dokładnie - compresion ratio - to wsółczynnik kompresji mówi nam jaki jest współczynnik kompresji w cylindrze opisze jak umiem pojemność cylindra kiedy tłok jest na samym dole (BDC) w stosunku do pojemności jaka zostaje kiedy tłok jest na samej górze (TDC). Stosunek tych pojemności wyznacza właśnie dla tiburona/coupe wartość 10,3. To wartość stała opisujacą konstrukcję, skok tłoka, pojemność itd nie ma nic wspólnego z kondycją silnika. Na ten wskaźnik ma np wpływ wymiana uszczelki pod głowicą - tzw odpręzanie silnika to nic innego jak włozenie gróbszej uszczelki i rreszte sobie dośpiewaj


COMPRESSION PRESSURE - to nic innego jak efektywne ciśnienie jakie na cylindrze silnik robi (tu zaczyna się rola stanu silnika, pierścieni, uszczelnień, zaworów, oleju itd itd) to właśnie się mierzy przyrządem i dlatego jeśli wynik odbiega od fabryki bardzo wskazuje to zuzycie pewnych części. i tu powinno byc dla 1999 tiburon/coupe Standard value [at 250-400rpm]
14.5kg/cm2 (1.47Mpa, 213psi)

Limit
13kg/cm2 (1.37Mpa, 199psi

Opis który masz w linku mówi jak to mierzyć jak chcesz to ci to przetłumacze na polski zabieg jest małoskomplikowany.

jeszcze raz link do pomiaru ciśnienia
  
 
ok Dzieki za wyjasnienia !!!
ja dzis mierzylem cisnienie w accencie taty tj 1.5 SOHC z 1997r
i na moim przyrzadzie jest tam cisnienie 12,5 czegos tam (sorki za opis)

a oto link ile powinno byc w accenice z tamtego rocznika
>link

widze wiec ze te dane ze strony hyundaia podawane sa w innych wartosciach

w moim Coupe powinno byc mniejsze cisnienie i jest bo jest 12 a w linku podanym prze ciebie znowu inne wartosci
nie sadze aby 2 silniki byly na wykonczeniu tj w acencie i Coupe
poprosru sa chyba rozne przyrzady to pomiaru

moze ty msza jakas terie na to wszystko
mierzyles u siebie kiedys to cisnienie ???

Pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: spoon dnia 2004-09-16 23:27:35 ]link

[ wiadomość edytowana przez: spoon dnia 2004-09-16 23:30:20 ]
  
 
nie mam specialnie teorii na ten temat, nie wiem czy robiliście 2 pomiar dolewając trochę oleju, wg. opisu to pozwala zdiagnozować co jest zurzyte jeśli wogóle coś jest ??? Nie mam aktualnych danych od siebie, ale niedługo bede robił sprzęgło i przy okazji zmierze (nawiasem bede dłubał przy silniku więc pogadam z magikiem).