Deska rozdzielcza i zestaw wskaźników

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Przedewszystkim to witam wszystkich
Mam Taki problem:
Mam Lublina z 1996r osobowego na 9 osób. Kupiłem go z uzdrowiska w Nałęczowie. I tak ma on założoną deske rozdzielczą bez obrotomierza tą od najstarszego poldka. Moje pytanie jest takie czy bedzie mozna załozyć deske od Poloneza CARO ????? A i zapomniałbym lublinek ma silnik 2.0 8V na wielopunkcie podobno jednostka Opla. Co wy na to ?? On wygląda tak http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=30800657

Dzięki za posty (jeżeli wogule jakieć będą)
Pozdrowionka
  
 
fajny ten Lublinek, na Zloty by się przydał
Znasz może CAra?
  
 
ja nikogo nie znam. To mój pierwszy taki samochód duży i to Lublin i wogule dopiero co sie na to forum zapisałem
Już nim zdążyłem skosić zywopłot i zaliczyć pare krawężników ale nie ma sie co dziwić w końcu 1 raz takim duzym autkiem jeżdże bo na codzień to passatem.
No i jak z tą deska ma moze ktoś do sprzedania interesuje mnie dokładnie takei coś tylko używane i tańsze http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=30970379

Bo już mnie to wkurza potzrebny mi obrotościomierz którego nie mam. Jkaby ktoś cos miał takiego to prosił bym o kontakt
  
 
Cytat:
2004-09-16 09:41:46, DJ_Tee pisze:
No i jak z tą deska ma moze ktoś do sprzedania interesuje mnie dokładnie takei coś tylko używane i tańsze http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=30970379

Bo już mnie to wkurza potzrebny mi obrotościomierz którego nie mam. Jkaby ktoś cos miał takiego to prosił bym o kontakt


Możesz mieć problem z tym, by obrotomierz współpracował z Twoim silnikiem. Wydaje mi się (!!!) że są różnice pomiędzy obrotkami w benzynie gaźnikowej, wtryskowej i dieslu (być może są także rozbieżności pomiędzy wtryskami różnych producentów).

Tak sobie myślę - jakbym do swojego kupił nową, może mógłym Tobie sprzedać swoją, choć uprzedzam, przednia szyba przez 8 lat porysowana jest znacznie.
 
 
a mógłbyś jakąś fote cyknąć ???
Gość od którego kupywałem to autko mówi że nie ma zadnego problemu zeby załozyć sobie nowszą deske. Mówił ze wyprowadzenie na silniku jest, tylko linke pociągnąć i powinno wszystko grać. Tylko jak to jest?? Obrotościomierz teżż na lince jest ?? . Bo gazz załozony też jest wielopunkt i tam jest krokowy od obrotów, ale gdzie te kabelki od niego idą to nie mam pojęcia
  
 
a i zapomniałem oczywiście ile byś za ta deske chciał ??
i jak cos to gdzie to jest ?/
  
 
Nazwijmy rzecyz po imieniu chodzi ci o deske czy o licznik. Sadze ze jak o licznik to nie powinno być najmniejszego problemu z zastosowaniem tylko musisz dobierac obrotomierz tak by pokazywał odpowiednie obroty, ale to jest już zależne od rodzaju podłączenia obrotomierza, ponieważ nie ma tu róznicy wtrysk czy gaźnik, a raczej rodzaj zapłonu, czy elektroniczny (tu jeszcze podział na jedno i dwu cewkowy w przypadku poldka) czy normalny z aparatem zapłonowym (rozdzielaczem). Jeśli uda ci się dobrać to no problem jak nie to zostaje jeszcze próba podłączenia obrotka pod alternator.
  
 
Ale tam nie ma cewki zapłonowej Bo to jest silnik opla 2.0 na sparty na DIS. no chodzi mi o zegary to napewno. Tylko teraz jak podłączyc ten obrotomierz (do czego?) Bo jedni mówią ze na linke 2 że elektroniczny i sam już nie wiem. Prosił bym o pomoc w tej sprawie.
Aha i jak to podłączyć pod alternator jeżeli sie nie uda
Z góry dzięki za pomoc
  
 
Cytat:
2004-09-16 10:58:48, Mebig pisze:
Nazwijmy rzecyz po imieniu chodzi ci o deske czy o licznik. Sadze ze jak o licznik to nie powinno być najmniejszego problemu z zastosowaniem tylko musisz dobierac obrotomierz tak by pokazywał odpowiednie obroty, ale to jest już zależne od rodzaju podłączenia obrotomierza, ponieważ nie ma tu róznicy wtrysk czy gaźnik, a raczej rodzaj zapłonu, czy elektroniczny (tu jeszcze podział na jedno i dwu cewkowy w przypadku poldka) czy normalny z aparatem zapłonowym (rozdzielaczem). Jeśli uda ci się dobrać to no problem jak nie to zostaje jeszcze próba podłączenia obrotka pod alternator.


Mebig, a czy przypadkiem wielopunkty nie robią jakiś "sztuczek" z impulsami podawanymi na obrotomierz? (abimex impulsów ma 5 na obrót, bosch od cholery i ciut ciut...)

Obrotomierz jest oczywiscie podłączany ELEKTRONICZNIE a nie mechanicznie do silnika. Żadna linka do niego nie idzie.

Foty mojej deski - klasyczna deska z szerokiego Caro jak ta z allegro (drogomierz do 999999km na górze, na dole licznik trasy dziennej, ale bez wskaźnika ciśnienia oleju, jest tylko zaślepka). ma smugi, które widać, jak się przyjżysz, jak się wyczyści ją z kurzu, wygląda ok, ale nie tak jak nówka igła.
 
 
ok powiedz ile byś chciał za te zegary ?? kurczę ale by sie z ciśnieniem oleju przydało
  
 
No właśnie prawdopodobnie robią, ponieważ po zaadaptowaniu zegarów ze sieny 1.6 (prawdopodobnie wielopunkt) do uno 1.4 na jednopunkcie obrotek pokazuje 2 razy większą wartość, a to ze względu też że uno ma jedną cewkę z mechanicznym rozdzielaniem zapłonu, a siena ma 2 cewki i elektroniczny rozdział zapłou. W tym wypadku gdyby zamontować obrotek od jednopunkta do wielopunkta mógłby zaniżać wskazania. A co do podłączenia pod alternator obrotomierza to prosze bardzo

Cytat:
2004-07-28 22:44:13, JACU626 pisze:
Parę osób zapytało więc opiszę jak podpiąć obrotomierz z diezla pod alternator, działa w każdym samochodzi.
Troszke teori - każdy producent alternatorów tak dobiera koło pasowe aby alternator załączal sie przy minimalnych obrotach czyli około 800 juz pracował. Każdy obrotomierz przystosowany do pracy z alternatorem ma zbliżona harakterystyke, choś moga wystąpić róznice ale osobiscie nie spotkałem się z takim przypadkiem a pare obrotków juz uruchamialem.
Jak podpiąć
Alternator posiada trzy uzwojenia które podpiete sa do mostka diodowego. Sygnał do obrotomierza powinien być brany obojętnie z którego uzwojenia ale przed mostkiem prostowniczym. Należy rozebtac alternator i przylitowac kabelek do jednego wyjścia ze stojana, pozniej ten kabelek podpinamy do obrotomierza i musi działac.
Mam nadzieje że ktoś z tego skorzysta.



Mam nadzieje że Jacu nie obrazi się za cytowanie jego wypowiedzi.
  
 
Od 9 osób to już chyba trza mić kat "D"
  
 
Cytat:
2004-09-16 09:05:18, Momik pisze:
Znasz może CAra?


CAr jest z Ostrowa Wielkopolskiego a DJ_Tee z Ostrowca Świętokrzyskiego. Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2004-09-16 21:09:56, pabloKSU pisze:
Cytat:
2004-09-16 09:05:18, Momik pisze:
Znasz może CAra?


CAr jest z Ostrowa Wielkopolskiego a DJ_Tee z Ostrowca Świętokrzyskiego. Pozdrawiam.


AAAAAAAAAAAAA
już wzrok nie ten , nie dopatrzyłem
  
 
A co ten temat ma wspólnego z Fiatowymi DOHC czy innymi SWAP'ami, albo chociaż w ogóle z FSO?? Lublin to chyba FSC, a deska z Caro to raczej forum techniczne, tak więc - sio .
  
 
Cytat:
2004-09-16 21:09:56, pabloKSU pisze:
Cytat:
2004-09-16 09:05:18, Momik pisze:
Znasz może CAra?


CAr jest z Ostrowa Wielkopolskiego a DJ_Tee z Ostrowca Świętokrzyskiego. Pozdrawiam.





Ale jest jedna osoba oprócz mnie z Ostrowa Wlkp.





[ wiadomość edytowana przez: CAr dnia 2004-09-18 10:40:12 ]
  
 
O ile mnie pamiec nie myli to Kolega ma silnik benzynowy, wielopunktowy 2.0 produkcji firmy Holden z Australii nalezacej do GM, stad technika podobna do Oplowskiej.
Nie wiem, czy to ulatwi szukanie odpowiedzi na ww. problem

Pozdrawiam
Adamus
  
 
odswierzam ten watek, bo mam pytanie odnosnie zegarow, jak z caro plusa wyciagnac zegary w celu wymienienia zarowki podswietlenia wskaznikow, zaznaczam ze chodzi o caro +
  
 
Kolega pozostał bez odpowiedzi na pytanie, a ja mam inne: czy jak jedziecie na czwórce to macie wskazówki obrotka i prędkościomierza równolegle?
  
 
Cytat:
... a ja mam inne: czy jak jedziecie na czwórce to macie wskazówki obrotka i prędkościomierza równolegle?


Dzisiaj sprawdzalem. Ida rowno az fajnie popatrzec.