Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Samael Miłośnik FSO HPI Savage X4,1 Stalowa Wola | 2004-09-16 17:24:44 Witam
Posiadam fiata 125p ktory byl zakupiony w pewexie, Wzialem sie za remont silnika i zaskoczylo mnie to ze kanaly w glowicy byly spasowane z kolektorem, a nierownosci poodlewnicze sa zeszlifowane. Dziadek twierdzil ze nic przy silniku nie robil i nie posadzalbym go o takie zabiegi, a wnuczek nic nie potrafil przy fiacie zrobic wiec tez nie podejzewam u niego takich zapedow tunerskich. Czy wszystkie fiaty z silnikiem 115C mialy tak wykanczane kanaly ssace i dopasowywane kolektory? Do tego kanaly ssace maja wieksza srednice niz glowica poloneza 1,6 czy tak jest normalnie? |
![]() Samael Miłośnik FSO HPI Savage X4,1 Stalowa Wola | 2004-09-16 18:59:20 jest z 84, wiec juz nie polski fiat a fso 125p |
![]() karlo BMW E-28 520i Wrocław | 2004-09-16 21:18:48 hehehe odnosnie kolektora to ja ostatnio odkrecalem ssacy z silnika od sedana i znalazlem w nim szmaty w dwoch kanalach ![]() ![]() |
![]() KiLeR Miłośnik FSO CC VK/E-36 318p Kozie Boby Zdrój ;) | 2004-09-17 04:01:16 Samael, nie wiem czy wszystkie, ale moj Polski Fiat mial wszystko berdzo ladnie spasowane. Rocznik 79 robiony za walowe na zamowienie (pewnie dlatego).
Jak odkrecilem kolektor i chcialem go poprawic wedlug Szczecinskiego to nie bardzo mialem cokolwiek do roboty... |
![]() karlo BMW E-28 520i Wrocław | 2004-09-17 15:01:29 hehe wiem ze takiego w fso nie zrobili ![]() ![]() ![]() |
![]() Yoshi81 523I Łódź | 2004-09-17 15:36:30 Karlo:A co z sedanem się dzieje??
No i rób kombiakia i zostaj memberem ![]() |
![]() Samael Miłośnik FSO HPI Savage X4,1 Stalowa Wola | 2004-09-17 20:51:00 dzisiaj skonczylem rozbierac silnik, okazalo sie ze pierscienie smarujace byly starte, 2 tlok pekniety wdluz plaszcza zewnetrznego, walek rozrzadu sciachany, pompa oleju zajezdzona (luz miedzyzebny 0,7mm ) wyjsc nie chciala i w ogarniajacej mnie furii przywalilem mlotkiem i sie zlamala przy podstawie ![]() nie wiem co tak pompe zalatwilo, na powierzchni zebow byly takie slady jakby mielila piasek, niektore krzywki sciachalo przez to ze zapchaly sie kanalki natryskow w podstawie korbowodow, ale dlaczego tlok pekl tego nie wiem... a wszystko przez to ze poprzedni wlasciciel jezdzil na jakims starym selektolu i zmienial nie za czesto (po zakupie jak zmienialem lancuszek rozrzadu to w filtrze odsrodkowym zastalem 10-12mm warstwe asfaltopodobnego materialu ![]() a zeby bylo ciekawiej to cylindry maja nieuszkodzona gladz, progi sa bardzo male jak na silnik o 150tys km przebiegu, do tego rowniukie czopy podpor glownych i wykorbien walu, jedynie panewki przytarte do koloru miedzianego ze wzgledu na zuzyta pompe oleju dobrze ze mam czesci zapasowe bo chyba bym sie poplakal gdybym nie byl przygotowany na najgorsze ![]() EDIT: silnik przed rozebraniem mial cisnienie na cylindrach, kolejno: 8,5; 8.5; 9; 9; i mimop tych uszkodzen ktore wymienilem powyzej silnik chodzil dobrze (nieliczac zanikow smarowania) i autko spokojnie wyciagalo 140 km/h 115C to sa chyba silniki ciezkie do zajezdzenia [ wiadomość edytowana przez: samael dnia 2004-09-17 20:55:30 ] |
![]() karlo BMW E-28 520i Wrocław | 2004-09-17 20:53:31 Sedan pojdzie na dawce ![]() ![]() ![]() |
![]() kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2004-09-17 20:55:21 Miałem to samo Samael w silniku poprzedniego DF-a.Syf był taki,ze masakra.
Tłok równiez był pęknięty i o dziwo,także drugi ![]() W obecnym silniku niebawem biorę się za panewki... ![]() Co do kolektora - u mnie różnice kolektor/głowica dochodziły do 5mm...takoz było co zbierać. [ wiadomość edytowana przez: kaovietz dnia 2004-09-17 20:57:45 ] |
![]() adamus Miłośnik FSO 1.3 - 2.0 Gdynia, Elbląg | 2004-09-18 16:20:56
...yyy, ze sie glupio zapytam, gdzie, kto, jak i czym "zarejestrowal" owa fenomenalna predkosc? Pozdrawiam Adamus |
![]() vistula Miłośnik FSO Polonez Caro 95' Przystajń | 2004-09-18 16:37:15 No właśnie jakoś mnie tesh to ciut zaciekawiło.Czekamy z niecierpliwością na odpowiedź. ![]() |