MotoNews.pl
12Amortyzatory - Przy jakim (%) tłumienia wymieniać? (62884/18)
  

Amortyzatory - Przy jakim (%) tłumienia wymieniać?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć wszystkim. Potrzebuje informacji i mam nadzieję, że ktoś z was mi pomoże?

Mam takie pytania:
1. Przy jakim % tłumienia należało by wymienić amorki z przodu , a przy jakim z tyłu?
2. Ile mają ok. % tłumienia nowe amorki?
3. Czym się różni wartośc tłumienia podana w %, od wartości podanej w Mm (na wydruku)
4. Czy przy takich danych jak moje:

Przód w %:
L - 80% P - 83% Różnica 3%

Przód w Mm:
L - 27 Mm P - 23 Mm Różnica 14%

Tył w %:
L - 67% P - 65% Różnica 2%

Tył w Mm:
L - 54 Mm P - 57 Mm Różnica 5%

Powinienem się zacząć martwić i myśleć powoli o wymianie, czy są jeszcze w miarę ok. Autko ma 152 tys.km i przy dużym obciążeniu (2 lub 3 osoby z tyłu) czuć na "poprzecznych fałdach safaltu" (chodzi mi o takie bujanie góra dół) dobijanie nadwozia szczególnie z tyłu.
  
 
Pierwszer musisz wiedziec to to, jaka metoda sa badane amorki - bo od tego zalezy interpretacja wartosci procentowej wyniku. Po drugie o ile diagnosta tego nie wie (a tak sie czesto zdaza) kazda wartosc odpowiada danym przedziałom masowym samochodu (tzn 80% to co innego dla starletki a co innego dla camry). Po trzecie: czy przed badaniem sprawdzali cisnienie w gumach? Jest to niezmiernie wazne.
A poza tym jezeli te amorki sa od nowosci to sam pomyśl czy moga byc dobre , tak bez patrzenia na wynik pomiarów pozdrawiam
  
 
Z tego co pisze serwisSJ wynika, że generalnie badanie amorków to strata kasy - bo diagności nie sprawdzają ciśnienia w oponach, ani nie mają pojęcia o metodach (tak było w 2 przypadkach u mnie). Większość trakuje to jak cudowną czarną skrzynkę: samochód staje na stanowisku, teraz wystarczy nacisąć guzik a komputer zrobi resztę.
  
 
http://www.warsztat.pl/diagnostyka.html

tutaj poczytacie troche o badaniu amortyzatorów i zasadzie działania urzadzen.
  
 
Bardzo ciekawa strona ! Dopisałam sobie do ulubionych i będę zgłębiać w wolnych chwilach.
Dzięki.
  
 
SerwisSJ oponki są nowe i ciśnienie prawidłowe sam sprawdzałem przed próbą. Czy są od nowości tego nie wiem. I skąd się dowiedzieć w jakich przedziałach masowych mieści się Starletka? Maszynka podała masy auta dla każdej osi i na wydruku są ale nic mi to nie mówi. I wydrukowała, że dopuszcza do ruchu.
  
 
Cytat:
2004-09-17 16:10:37, marcinstarletka pisze:
SerwisSJ oponki są nowe i ciśnienie prawidłowe sam sprawdzałem przed próbą. Czy są od nowości tego nie wiem. I skąd się dowiedzieć w jakich przedziałach masowych mieści się Starletka? Maszynka podała masy auta dla każdej osi i na wydruku są ale nic mi to nie mówi. I wydrukowała, że dopuszcza do ruchu.


Czytałes ten artykul? To zrozum to ze taka maszynka podaje PRZYBLIZONA skutecznosc tłumienia (pracy) całego zawieszenia a nie AMORTYZATORÓW! taka jest roznica. Całą interpretacje powinien przeprowadzic diagnosta i on powinien powiedziec co i jak i dlaczego.
  
 
Czytałem ten artykuł. I wiem że to jest mierzone dla całego zawieszenia. według tych tabelek jest narazie bardzo dobrze. Ale jak tu sprawdzić czemu tylne zawieszenie tak dobija na nierównościach pod obciążeniem 2-3 osób (a to nie jest obciążenie max.) i co jest tak naprawdę walnięte, bo uczucie jest takie jak by mi miały amorki zaraz wyskoczyć bagażnikiem. I jak tu znaleźć takiego diagnostę co będzie wiedział co i jak a nie tylko patrzył na wynik w maszynce i jak ona napisze że jest to dla niego to jest święte, bo takie urządzenia się nie mylą.