Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() marcinstarletka Starletka 1.3 XLi 91' Bydgoszcz | 2004-09-16 23:27:45 Cześć wszystkim. Potrzebuje informacji i mam nadzieję, że ktoś z was mi pomoże?
Mam takie pytania: 1. Przy jakim % tłumienia należało by wymienić amorki z przodu , a przy jakim z tyłu? 2. Ile mają ok. % tłumienia nowe amorki? 3. Czym się różni wartośc tłumienia podana w %, od wartości podanej w Mm (na wydruku) 4. Czy przy takich danych jak moje: Przód w %: L - 80% P - 83% Różnica 3% Przód w Mm: L - 27 Mm P - 23 Mm Różnica 14% Tył w %: L - 67% P - 65% Różnica 2% Tył w Mm: L - 54 Mm P - 57 Mm Różnica 5% Powinienem się zacząć martwić i myśleć powoli o wymianie, czy są jeszcze w miarę ok. Autko ma 152 tys.km i przy dużym obciążeniu (2 lub 3 osoby z tyłu) czuć na "poprzecznych fałdach safaltu" (chodzi mi o takie bujanie góra dół) dobijanie nadwozia szczególnie z tyłu. |
![]() TomekR TOYOTA DRIVER Toyota Avensis Toruń | 2004-09-17 09:12:19 Z tego co pisze serwisSJ wynika, że generalnie badanie amorków to strata kasy - bo diagności nie sprawdzają ciśnienia w oponach, ani nie mają pojęcia o metodach (tak było w 2 przypadkach u mnie). Większość trakuje to jak cudowną czarną skrzynkę: samochód staje na stanowisku, teraz wystarczy nacisąć guzik a komputer zrobi resztę. |
serwisSJ Zgłobice | 2004-09-17 09:47:19 http://www.warsztat.pl/diagnostyka.html
tutaj poczytacie troche o badaniu amortyzatorów i zasadzie działania urzadzen. |
BabciaEwa TOYOTA FRIEND Mitsubishi Mirage Kraków | 2004-09-17 13:45:42 Bardzo ciekawa strona ! Dopisałam sobie do ulubionych i będę zgłębiać w wolnych chwilach.
Dzięki. |
![]() marcinstarletka Starletka 1.3 XLi 91' Bydgoszcz | 2004-09-17 16:10:37 SerwisSJ oponki są nowe i ciśnienie prawidłowe sam sprawdzałem przed próbą. Czy są od nowości tego nie wiem. I skąd się dowiedzieć w jakich przedziałach masowych mieści się Starletka? Maszynka podała masy auta dla każdej osi i na wydruku są ale nic mi to nie mówi. I wydrukowała, że dopuszcza do ruchu. |
![]() marcinstarletka Starletka 1.3 XLi 91' Bydgoszcz | 2004-09-18 12:48:37 Czytałem ten artykuł. I wiem że to jest mierzone dla całego zawieszenia. według tych tabelek jest narazie bardzo dobrze. Ale jak tu sprawdzić czemu tylne zawieszenie tak dobija na nierównościach pod obciążeniem 2-3 osób (a to nie jest obciążenie max.) i co jest tak naprawdę walnięte, bo uczucie jest takie jak by mi miały amorki zaraz wyskoczyć bagażnikiem. ![]() ![]() ![]() |