MotoNews.pl
10 Wymiana stacyjki (63054/0)
  

Wymiana stacyjki

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich ostatnio wlamali sie do mojej betki i rozwalili mi stacyjke.Wiec teraz czeka mnie wydatek ale najpierw chciałem ja zdemnontować przed kupnem nowej i nie dałem rady, wszystko mam zdemontowane ale niewiem jak sama stayjke zdemontować .Może ktoś z was wie ?I jeszcze jedno pytanie czy ta stacyjka co kupie to musi być z e36 bo takie własnie mam?Z góry wielkie dzięki
  
 
kiedyś rozbierałem taką stacyjkę jednak nie pamietam jak to leci wszystko od początku. nie przypominam sobie jednak by było to skomplikowane. a stacyjkę powinieneś kupić od e-36, być może pasuje inna ale po co próbować, skoro i tak musisz kupic i tak.napewno żebyś to zrobił bezproblemowo potrzebujesz mieć kluczyk który bedzie pasował do stacyjki.
pozdrawiam
  
 
Cytat:
2004-09-19 00:46:36, MARCIN_RADOM pisze:
kiedyś rozbierałem taką stacyjkę...napewno żebyś to zrobił bezproblemowo potrzebujesz mieć kluczyk który bedzie pasował do stacyjki.
pozdrawiam



tzn. żę aby wyjąć wkład stacyjki trzeba włożyć najpierw kluczyk a w jakiej on ma być pozycji, neutralnej
  
 
Cytat:
2004-09-18 17:44:35, marek2 pisze:
Witam wszystkich ostatnio wlamali sie do mojej betki i rozwalili mi stacyjke.Wiec teraz czeka mnie wydatek ale najpierw chciałem ja zdemnontować przed kupnem nowej i nie dałem rady, wszystko mam zdemontowane ale niewiem jak sama stayjke zdemontować .Może ktoś z was wie ?I jeszcze jedno pytanie czy ta stacyjka co kupie to musi być z e36 bo takie własnie mam?Z góry wielkie dzięki




zdejmowałem dzisiaj wkład od stacyjki w moim e-34 sprawa nie okazała sie prosta, teoretycznie sprawa powinna wyglądać nastepująco... wkładasz kluczk i przy pierwszym przekręceniu powinieneś włożyć jakiś cieki drucik długi na około 3,5cm w mały otwór obok kluczyka jest to blokada która zabezpiecza przed wyjęciem wkładki...a w praktyce mnie osobiście zablokała sie ta blokada na stałe, rozwierciłem aluminium zeby ją wcisnąć ale to nie pomogło tak była zapieczona...jedyne co mogłem zrobić to brzeszczotem odciołem czarną zaślepke ta co jest zaraz przy kluczyku (okrągła) jak ona odeszła to rozwiercałem dalej i po kolei wyciągałem całą reszte w kawałkach, aż zobaczyłem bęmbenek. Co sie okazało w moim przypadku wkład był dobry natomiast bębenek jest uszkodzony a to cześć nie rozbieralna , wraz z całym aluminium na którym są zamontowane manetki,

koszty:

-wkładka (nowa) 163zł.
-aluminiowy korpus (używka) 150zł.

+ dobrych kilka godzin pracy i połamanych wierteł

dla zainteresowanych polecam lekture instrukcji

http://rust.mine.nu/bmw/showparts.do?model=HD51&mospid=45138&prod=19910800&btnr=32_0907&hg=32&fg=30&x=233&y=193

pozdrawiam i nie polecam nikomu takiej awarii
  
 
marko99999 brawo. nie jeden pojechałby z tym do ślusarza. i pewnei taniej by to wyszło, ale kasa się nie liczy kiedy się cos robi przy własnej beci. jeszcze raz brawo!
pozdrawiam
  
 
witam wszystkich ponownie, własnie dzisiaj wymienili mi stacyjke bo sam tego nie opanowałem była za bardzo zdemolowana. Stacyjke nowa kupiłem za 130zł. a wymiana w serwisie BMW ale nie autoryzowanym kosztowala mnie tylko 100 i trwało to 15 min a ja sie meczyłem z tym pare dni i bez efektu jeszcze mnie ucieszyło jak koleś mi powiedział że blokade kierownicy mam dobra bo nowa kosztuje ok. 300 zł .Pozdrowienia