Jak przerobić 1.6 gle na gli ? porady , koszty

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jak w temacie.
proszę o szczegóły takiej operacji na silniku - fachowe rady i kolejność jaką należy przyjąć aby takie cudenko zrobić.
nastepnie prosze o info jak na coś takiego patrzą w urzędzie komunikacji i na stacji diagnostycznej ????
pozdrawiam
  
 
powiem tylko co jest potrzebne:cała instalacja elektryczna od gli,jednostka sterujaca,zbiornik paliwa z elektoyczna pompka paliwa,zespol cewek zaplonowych,zespol wtryskiwacza,,kolo pasowe z rowkami(te co idzie na wal)sonda lambda wraz z korektorem i katalizatorem,czujnik predkosci pojazduz napedem predkosciomierza,potencjomtr regulacji do co,caly uklad zasilania i odprowadzania par paliwa,filtr weglowy par paliwa,no i bedziesz musial zmodyfikowac instalacje do zasilania lpg
  
 
To mi wygląda na bardzo kosztowną sprawe......nie opłaca się chyba
  
 
calosc maneli mozna dostac na gieldzie za ok 300 pln
roboty jest istotnie troche ale ... efekt zajebisty !!!

  
 
Cytat:
2002-12-12 12:41:49, wrudz pisze:
calosc maneli mozna dostac na gieldzie za ok 300 pln
roboty jest istotnie troche ale ... efekt zajebisty !!!





Nie wydaje mi się by za 300 PLN Można było kupić połowę rzeczy potrzebnych do przeróbki,zresztą ten temat był poruszany na forum
  
 
Temat byl poruszany, ale zostal zamkniety stwierdzeniem ze gaznik ma podobno wieksza moc, ponadto w trasie jak sie zepsuje (a czesto to sie zdarza) mozna sobie naprawic.
Poztym mozna sobie co troche regulowac obroty, sklad miesznaki
A zaplon klasyczny to poezja!
Mozna sobie naprawic kawalkiem drutu !!

Jakbys sie decydowal to moge pomoc
rudy@z.pl
  
 
Nie warto lepiej szlifuj kanaly albo kup lepszy gaznik bo wiem ze do poldka mozna cos lepszego kupic niz standardowy
  
 
czym się różnią układy wtrysku jednopunktowego stosewane w polonezach.układ wtryskowy MULTEC od układu MONO-MOTRONIC???do którego roku był stosowany układ wtryskowy MULTEC a od którego MONO-MOTRONIC?
  
 
układy różnią się tym że MULTEC ma potencjometr do regulacji CO a MONO-MOtronic nie ma tego potencjometru bo ma sonde lambda. Układ mono-motronic stosowany jest w plusach czyli od 1997 r a multec w jak sie nie myle to od 1993r

[ wiadomość edytowana przez: krilan dnia 2002-12-12 22:23:26 ]
  
 
Cytat:
układy różnią się tym że MULTEC ma potencjometr do regulacji CO a MONO-MOtronic nie ma tego potencjometru bo ma sonde lambda



Stary to co powiedziales to bujda na resorach!!!!!
Wiec tak : multec (Abimex) ma inny rodzaj okreslania obciazenia silnika i kieruje sie on danymi takimi jak : wychylenie przepustnicy oraz cisnienie w kolektorze dolotowym (MAP sensor)
i niestewty wiekszosc multecow miala sonde lambda mam w sumie jednego z nielicznych z potencjometrem
BOSCH natomiast oblicza obciazenie na podstawie wychcylenia przepustnicy i predkosci obrotowej nie ma czujnika podcisnienia
Multec posiada rowniez silnik krokowy ktory jest zaworem obejsciowym przepustnicy natomiast bosch nie ma kanalu obejsciwego
To sa glowne rozniece niech mnie ktos poprawi jezeli sie myle

  
 
Cytat:
2002-12-12 12:41:49, wrudz pisze:
roboty jest istotnie troche ale ... efekt zajebisty !!!



buhahahaha... toś to musiał się nawysilać , żeby taki odlotowy efekt był
jak dla mnie to efekt polega tylko na poprawieniu parametrów pracy jednostki napędowej typu: raczej bezproblemowe uruchamianie silnika, równa praca i koniec kłopotów z regulacją itp, ale w zadnym wydadku nie można twierdzić, że da to jakieś rewelacyjne efekty. Do tego dołączą kłopoty jak coś zacznie się z tą elektryką dziać - to już takie zaj....iste nie jest niestety, no może dla kieszeni . Poza tym GLI jest co już było podkreślane, słabsze od GLE.
  
 
Przerubka jest zbyt kosztowna i nie opłacalna za sam komp np do wtrysku oplowskiego multec zapłacić trzeba na giełdzie 700PLN !!!
A jeśli chodzi o moc!
Mam obecnie plusa i kryje się do oprzednika 1.6GLE, zwłaszcza pow. 100 km/h to sobie mogę tylko popatrzeć jak mój ojciec moim poprzednim poldaskiem odstawia mnie że Hu Hu...!!!
  
 
Cytat:
pow. 100 km/h to sobie mogę tylko popatrzeć jak mój ojciec moim poprzednim poldaskiem odstawia mnie że Hu Hu...!!!



To aż takie słabe są plusy?? Nie wydaje mi się. Co prawda mają miej mocy od gaźnikowych ale za to dzięki wtryskowi mają inną charakterystykę pracy.
  
 
To ze gli sa slabsze i gorsze od gli to mity... kiepskich mechanikow.
Poprostu w nowszych autach dolozono wspomaganie kierownicy ktore naprawde duzo mocy zabiera silniczkowi.
Ponadto zamocowano katalizator ktory zre kilka konikow.
To moze powodowac ze auto jest slabsze od gaznikowej wersji tego samego...
Pozatym gli jest bardziej ekonomiczne od gaznikowca.
  
 
kup silnik gli
  
 
z osprzetem ? czemu nie ?
Pozatym piszac silnik gli czy gle mialem na mysli silnik taki jak w polonezie GLE lub GLI.
  
 
kupić silnik od gli ??? to też jakaś alternatywa....
  
 
Soy i co decydujesz sie na przerabianie na wtrysk??
JAk tak to jade jutro do wrocka i moge Ci taniuuutko opylic sonde lambde i kolektor i portki i komputer...

Przy okazji mozesz zobaczyc jak toto chodzi...
  
 
Miałem GLE mam teraz GLI na Boschu i kibel totalny, jakbym mógł to bym wrócił do gaźnika ( dobry gaźnikowiec tak go ustawi na 98 oktan że będzie popylał jak dziki i nie ma kurwa iluś tam czujniczków i kabelków które co jakiś czas sie wysrywają)
  
 
Stary nie wiem co piles, ale ja poprosze to samo!!!!

Mozee poprostu masz cos spitolone, ja w swoim boszu to z czynnosci obslugowych to raz na >100 tys km umylem wtryskiwacz a i to nie zybym musial tylko poprostu sie nudzilem...
I to wszystko.
Moze kilka resetow kompa.