UWAGA!!!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
16 tys zł i moje auto jest do oddania, tak jak stoi.

rok 1995 - pierwszy właściciel, kupiony u dealera
przbiebieg 183 tys km
KLIMATYZACJA
serwisowany, super zadbany
auto w 100% sprawne , przypuszczam że jeden z nielicznych esperaków na forum w którym WSZYSTKO działa, każde podświetlenie, każdy przycisk
auto zabezpieczone antykorozyjnie, przygotowane do zimy
książka serwisowa + cała masa zdjęc z przeglądów, napraw itp.
mechanicznie IDEALNY, na samochód moge dać pół roku gwarancji!
Instalacja gazowa BRC, zbiornik w miejsce koła, komputer Bingo S

Alufelgi Aez Icon 5 14" , nowe opony przód Uniroyal Rain Tyre 680
tył Pirelli P6000

wnętrze w idealnym stanie, fotel kierowcy jak nowy (jestem niewielki ) niewyślizgane nakładki na pedały czy gałka zmiany biegów.

Nagłośnienie - Radio Kenwood wysoki model (zabijcie mnie nie pamiętam) , Głośniki Mac Audio czerwona linia cośtam, do tego zwrotnice mac audio, i gwizdki też mac audio. W bagażniku tuba JBL CTX 3000 , nowy na gwarancji wzmacniacz boschman i zmieniarka 10 płyt kenwood. DO radia daje 3 piloty

Auto na chwile obecną nie wymaga żadnych wkładów finansowych.

Gratis dorzucam sportowy tłumik końcowy - z dorobionymi mocowaniami, był już zamontowany w aucie, ale go zdjąłem bo było za głośno.


dla przypomnienia chodzi o TO auto






wiecej fotek z ostatniego przeglądu tu KLIKA SIĘ

bez felg i audio oddam za 15.000zł

tak na marginesie - decyzja w 100% jeszcze nie zapadła ...

....a skąd to ogloszenie.....a stąd że kumpel sprzedaje coś takiego
ponad 300km i w naprawde dobrym stanie
dla mnie cena ma być mocno bonusowa

aha nie ma targowania , auto jest w idealnym stanie technicznym i zakładam sie o wszystko ze nie znajdziecie lepszego

ogłoszenie wrzucam narazie tutaj, jeżeli dogadam sie wstępnie co do buni, to auto leci na allegro
  
 
pełna historia mechaniczna espero

Espero:

1000km
*naprawa - wymiana linki prędkościomierza (gwarancja)

1500km
- wymiana oleju i filtra oleju (olej Mobil 1 5W50)

10.000km
- wymiana oleju i filtra oleju (olej Mobil 1 5W50)
- wymiana wkładki filtra powietrza

16.600km
*naprawa - wymiana zespołu sterowania szybami (oryginał)
*naprawa - wymiana diód prostowniczych w alternatorze (oryginał)

20.000km
- wymiana oleju i filtra oleju (olej Total 9000 5W40)
- wymiana wkładki filtra powietrza
- wymiana filtra paliwa
- wymiana świec zapłonowych (świece Bosh)
- wymiana płynu hamulcowego (płyn Mobil 1 Dot-4)

30.000km
- wymiana oleju i filtra oleju (olej Mobil 1 5W50)
- wymiana wkładki filtra powietrza
- wymiana oleju w skrzyni biegów (olej Castrol Taf-X)

40.000km
- wymiana oleju i filtra oleju (olej Mobil 1 5W50)
- wymiana wkładki filtra powietrza
- wymiana płynu hamulcowego (płyn Mobil 1 Dot-4)
- wymiana płynu chłodzącego (płyn Shell XT)
- wymiana filtra paliwa
- wymiana świec zapłonowych (świece Bosh)
- wymiana klocków hamulcowych (oryginał)
- toczenie tarcz hamulcowych

50.000km
- wymiana oleju i filtra oleju (olej Total 9000 5W40)
- wymiana wkładki filtra powietrza

60.000km
- wymiana oleju i filtra oleju (olej Mobil 1 5W50)
- wymiana wkładki filtra powietrza
- wymiana paska klinowego alternatora (oryginał Daewoo)
- wymiana paska klinowego sprężarki klimatyzacji (oryginał Daewoo)
- wymiana napinacza paska klinowego sprężarki klimatyzacji (oryginał Daewoo)
- wymiana paska rozrządu (oryginał Daewoo)
- wymiana rolki paska rozrządu (oryginał Daewoo)
- wymiana filtra paliwa
- wymiana świec zapłonowych (świece NGK V-line)
- wymiana płynu hamulcowego (płyn Texaco Dot-4)
- wymiana oleju w skrzyni biegów (olej Castrol Taf-X)
- wymiana klocków hamulcowych (klocki Lucas)
- wymiana sprężyn tylnych (opel Vectra/ascona/astra)

* naprawa alternatora - wymiana mostka prostowniczego
* zużycie ogumienia - wymiana opon (4szt.) na Dębica Vivo 185/65 R14


70.000km
- wymiana oleju i filtra oleju (olej Mobil 1 5W50)
- wymiana wkładki filtra powietrza
- wymiana klocków hamulcowych (klocki Lucas)
- wymiana tarcz hamulcowych (tarcze polskie)
- wymiana siłowników centralnego zamka (polskie)

73.000km
*naprawa zawieszenia - wymiana amortyzatorów (4szt.) Monroe Sensatrac.


80.000km
- wymiana oleju i filtra oleju (olej Mobil 1 5W50)
- wymiana wkładki filtra powietrza
- wymiana płynu chłodzącego (płyn Texaco)
- wymiana filtra paliwa
- wymiana świec zapłonowych (świece NGK V-line)
- wymiana płynu hamulcowego (płyn Texaco Dot-4)
- wymiana przewodów WN, kopułki i palca aparatu zapłonowego (wszystko oryginalne Daewoo)
- wymiana tarcz hamulcowych (tarcze polskie - Daewoo Lanos)
- wymiana klocków hamulcowych (klocki Textar)

*naprawa zawieszenia - wymiana końcówki lewej drążka kierowniczego, ustawienie zbieżności

81.000km
*naprawa układu wydechowego - wymiana tłumika środkowego i końcowego (tłumiki Walker Aluminox)

85.000km
*naprawa zawieszenia - wymiana końcówki prawej i ponownie lewej drążka kierowniczego, ustawienie zbieżności
*zużycie ogumienia - wymiana opon 4szt Semperit Sport Live 185/65 R14


90.000km
- wymiana oleju i filtra oleju (olej Mobil 1 5W50)
- wymiana wkładki filtra powietrza
- wymiana płynu hamulcowego (płyn Texaco Dot-4)
- wymiana oleju w skrzyni biegów (olej Castrol Taf-X)
- wymiana klocków hamulcowych (klocki Samko)
- wymiana tarczy sprzęgła (Valeo oryginał)
- wymiana docisku sprzęgła (Valeo oryginał)
- wymiana łożyska wyciskowego (Luk)


93.000km
*naprawa zawieszenia - wymiana drążka kierowniczego lewego, wymiana lewej i prawej końcówki drążka, ustawienie zbieżności


100.000km
- wymiana oleju i filtra oleju (olej Mobil 1 5W50)
- wymiana wkładki filtra powietrza
- wymiana tarcz hamulcowych (Jurid - oryginał Opel)
- wymiana klocków hamulcowych (Jurid - oryginał Opel)
- wymiana cewki zapłonowej (oryginał)
- wymiana świec zapłonowych (NGK V-line)

*naprawa zawieszenia - wymiana drążka kierowniczego prawego , śruby regulacyjnej, końcówki prawej, ustawienie zbieżności
*naprawa zawieszenia - wymiana dolnych sworzni wahaczy (lewy, prawy)
*zużycie ogumienia - wymiana opon 2szt (przód) Continental Sport Contact 185/65 R14
*nowe opony zimowe Kormoran Snow-Pro 185/65 R14


110.000km
- wymiana oleju i filtra oleju (olej Mobil 1 5W50)
- wymiana wkładki filtra powietrza
- wymiana klocków hamulcowych (Jurid - oryginał Opel)
- wymiana bębnów hamulcowych (bębny ATM Mikoda)
- wymiana szczęk hamulcowych (szczęki SBS)
- wymiana linki ręcznego (oryginał)


120.000km
- wymiana oleju i filtra oleju (olej Mobil 1 5W50)
- wymiana wkładki filtra powietrza
- wymiana silenbloc-ków w tylnej belce
- wymiana tarcz hamulcowych (tarcze Brembo MAX)
- wymiana klocków hamulcowych (klocki Ferodo Premier)
- Wymiana łożysk w tylnym prawym kole
- wymiana paska rozrządu (Gates)
- wymiana paska klinowego (Continental)
- wymiana paska klimatyzacji (oryginał)
- wymiana rolki napinacza rozrządu (SKF)
- wymiana napinacza klimatyzacji (oryginał)
- wymiana napinacza paska klinowego (oryginał)
- wymiana pompy wodnej (zamiennik)
- wymiana świec zapłonowych (NKG V-line)
- Wymiana filtra paliwa
- wymiana termostatu (opel vectra)
- wymiana przewodu chłodnicy górnego (nexia 1.5 sohc)
- wymiana uszczelniacza aparatu zapłonowego (oryginał)
- wymiana łączników drążka stabilizatora - kpl (oryginał)
- wymiana cewki aparatu zapłonowego (oryginał)
- wymiana kopułki aparatu zapłonowego (oryginał)
- wymiana palca rozdzielacza zapłonu (oryginał)
- wymiana przelotki gumowej pod puszką filtra powietrza (oryginał)
- wymiana płynu chłodzącego (płyn Orlen Qual)
- wymiana oleju w skrzyni biegów (olej Castrol Taf-X API GL-5)
- wymiana uszczelki pokrywy zaworów (oryginał)
- wymiana poduszek górnych McPersona (oryginał)
- wymiana sprężyn przednich (oryginał)
- wymiana gniazd sprężyn przednich (oryginał - lanos)
- wymiana poduszki dolnej silnika (oryginał)
- wymiana poduszki prawej silnika (oryginał)


*zużycie ogumienia - wymiana opon 4szt. Pirelli, przód P5000 Drago 185/65 R14, tył P6000 195/60 R14
*nowe felgi, aluminiowe AEZ Icon 5 14"

125.000km
*naprawa alternatora - wymiana mostka prostowniczego , wymiana łożysk

127.000km
- wymiana klocków hamulcowych (textar)

130.000km
- wymiana oleju i filtra oleju (olej Mobil 1 5W50)
- wymiana wkładki filtra powietrza
- wymiana bębnów hamulcowych (bębny Brembo)
- wymiana szczęk hamulcowych (szczęki Ferodo Premier)
- wymiana napinacza klimatyzacji (oryginał)
- wymiana świec zapłonowych (NGK V-line)
- wymiana przewodów WN (Carol)
- wymiana kopułki aparatu zapłonowego (oryginał)
- wymiana palca rozdzielacza zapłonu (oryginał)

*naprawa alteratora - wymiana mostka prostowniczego i regulatora napięcia

131.000km
** założenie instalacji LPG **


133.000km
*zerwany rozrząd - wymiana paska, napinacza, pompy wodnej, uszczelki pod pokrywą zaworów


134.000km
*naprawa alternatora - wymiana szczotek oraz łożysk


140.000km
- wymiana oleju i filtra oleju (olej Castrol RS 10W60)
- wymiana wkładki filtra powietrza
- wymiana klocków hamulcowych (oryginały na pierwszy montaż)
- wymiana świec zapłonowych
- wymiana chłodnicy na nową (oryginał)
- wymiana płynu chłodzącego (płyn Daewoo Boryszew)
- wymiana świec zapłonowych (NGK V-line)

*zużycie ogumienia - wymiana opon (przód 2szt) Uniroyal rallye 680 -185/65 R14


145.000km
- wymiana szczęk hamulcowych (szczęki SBS)


150.000km
- wymiana oleju i filtra oleju (olej Mobil 1 5W50)
- wymiana wkładki filtra powietrza
- wymiana płynu hamulcowego (płyn Organika DOT-4)
- wymiana świec zapłonowych (świece NKG V-line)
- wymiana oleju w skrzyni biegów (olej Castrol SHC 75-90)
- Wymiana przewodów WN (przewody Carol)
- wymiana kopułki aparatu zapłonowego (oryginał)
- wymiana palca rozdzielacza zapłonu (oryginał)
- wymiana łożyska wyciskowego (łożysko Luk)
- wymiana uszczelniacza wałka sprzęgłowego (oryginał)
- wymiana tarczy sprzęgłowej (Valeo - oryginał)
- wymiana siłownika sprzęgłowego (oryginał)
- wymiana płynu hamulcowego w układzie sterowania sprzęgła (płyn Organika DOT-4)
- wymiana spinek wałka sprzęgłowego (11074952 - oryginał)
- wymiana uszczelki dolnej skrzyni biegów (96179240 - oryginał)
- wymiana uszczelki bocznej skrzyni biegów (96179237 - oryginał)
- wymiana odmy odpowietrzenia skrzyni orbowej (90234138 - oryginał)
- wymiana uszczelki odpowietrzenia skrzyni korbowej (92060512 - oryginał)
- wymiana uszczelki pod miską olejową (niemiecki zamiennik od opla)
- wymiana plecionki w układzie wydechowym (plecionka od Toyoty Camry)
- wymiana uszczelki wydechowej kolektora wylotowego (oryginał)
- wymiana uszczelki wydechowej między łacznikiem kolektora a katalizatorem (oryginał)


156.000
- wymiana uszczelki pokrywy zaworów (oryginał)
- wymiana płynu chłodzącego (Shell XT)
- wymiana termostatu (Vernet)


158.000
- wymiana łożysk tylnego lewego koła
- wymiana cylinderków hamulcowych tylnych (lewa i prawa strona)
- wymiana przewodów hamulcowych tylnych (metalowa, lewa i prawa strona)
- nowy płyn hamulcowy ATE oryginal DOT-4
- nowy płyn w układzie sterowania sprzęgła ATE oryginal DOT-4
- rozruszane i przesmarowane zaciski przednie
- rozruszane i wyczyszczone hamulce osi tylnej
  
 
160.000
- wymiana oleju i filtra oleju (olej Mobil 1 5W50)
- wymiana oleju skrzyni biegów (olej Mobil 1 SHC 75-90)
- wymiana wkładki filtra powietrza
- wymiana świec zapłonowych (Denso Japan)
- wymiana dekla skrzyni biegów, nowa uszczelka
- wymiana klocków hamulcowych (oryginał)
- wymiana filtra paliwa
- wymiana palca rozdzielacza zapłonu (oryginał)


165.000
- wymiana skraplacza klimatyzacji
- przegląd, naprawa i napełnienie układu -ok.1500zł


170.000
- wymiana oleju Lotos 5W 40
- wymiana filtra oleju
- wymiana filtra powietrza
- wymiana świec zapłonowych (świece Denso Japan)
- wymiana tłumika końcowego (oryginał)
- nowe opony Uniroyal Rain Tyre 680 -( 2szt 186/65/14 przód)

175.000
- naprawa silnika wycieraczek + regulacja mechanizmu
- wymiana włącznika świateł cofania


180.000
- wymiana wahaczy przednich (oryginał - 2 szt)
- wymiana łączników stabilizatora (oryginał GM)
- wymiana łożysk McPchersona (oryginał opel - 2 szt)
- wymiana poduszek drążka stabilizatora (oryginał - 2 szt)
- wymiana końcówek drążków kierowniczych (Hiszpańskie zamianniki - 2 szt)
- wymiana amortyzatorów (KYB gazowe - czerwone - 4szt)
- wymiana klocków hamulcowych (oryginał GM)
- wymiana oleju Castrol RS 10W-60
- wymiana filtra oleju
- wymiana filtra powietrza
- wymiana filtra gazu
- wymiana świec zapłonowych (NGK V-line)
- wymiana klamki w drzwiach kierowcy
- wymiana prawej poduszki silnika (oryginał)
- wymiana łożysk alternatora

182.000
- wymiana alternatora (oryginał - regenerowany)

  
 
wolalbym mackowe espero..szybszy mniejszy przebieg i 4 lata mlodszy no ale to niewazne bo i tak nie kupie..wazne jest co innego: tomek..na glowe zes upadl chlopie nawet za darmo jakbys dostal to bmw to eksploatacja to bedzie MASAKRA..szybko zatesknisz za esperaczkiem wiec skoro decyzja jeszcze nie zapadla to zacznij uzywac glowy a nie serca bo samochod to przedmiot tylko
  
 
Cytat:
auto w 100% sprawne , przypuszczam że jeden z nielicznych esperaków na forum w którym WSZYSTKO działa, każde podświetlenie, każdy przycisk


to się nazywa prawdziwy chwyt marketingowy
jak tak patrzę na historię twojego esperaka Tomku to mój egzemplarz do aktualnego przebiegu 135kkm wydaje się być mniej awaryjnym a należe raczej do ludzi którym byle skrzypiąca pierdółka przeszkadza
ale być może są więksi pedanci ode mnie

cóż pozostaje mi życzyć ci szybkiego obchnięcia bryczki bo bi-em-dablju robi wrażenie
  
 
Fiu fiu... ładna furka ponad 300 koni i moment jak w ciezarowce, nie ma roznicy czy w automacie czy manualu. Interesowalem sie podobnym Autkiem tzn. ten sam silnik 5 literkow tylko w budzie 7`.
dwu strefowa klima, elektryczna roleta na tylnej szybie i duzo innych bajerow i nestety kilka wad.
A mianowicie tylny napwed z praktycznie zerowa szpera, czyli prawie caly czas kreca sie dwa kolka (idealne do krecenia bączków) wiec na mokrej/oblodzonej nawierzchni przy delikatnym skrecie tyl auta potrafi blyskawicznie zamienic przod samochodu z tylem. (paru moich znajomych wlasnie w ten nie mily sposob pozbylo sie swoich bemek.

Spalanie nawet przy delikatnej jezdzie od 18 wzwyż. V12 ma swoje wymagania.
Okresowe przeglody to przewodyWN/swiece x12, rozrzad X2, pompa wody x2 itd... itd... ogolnie to jakbys mial dwa silniki w jednym samochodzie.
Ciekawostka jest to ze BMW ma dwa w porywach do trzech(jesli sa spryskiwacze do reflektorow a widze ze sa tylko wymontowane) zbiorniczki na plyn do spryskiwaczy

Co do instalki gazowej to istnieje mozliwosc w tym modelu zainstalowania zwyklej instalki z kompem czyli takiej jak masz teraz z tym ze .... oprocz zbiornika na gaz masz wszystko x2 czyli koszt ok 3.500-4.000 zl.

Jesli juz decydujesz sie na BMW to najlepszy silnik to 4 litry ale po 94 rokui to w budzie E-32 czyli 740 najlepiej z oznaczeniem iLA ( "i" wiadomo "L" - wersja long (mozna spokojnie wstawic stol kuchenny za przednie siedzenia, zrobic impre podczas jazdy a i tak pasazerowie nie beda mieli klopotu z miejscami na nogi- dlugosc podajrze to 5m i 25 cm , "A" to oznaczenie automatycznej skrzyni i uwierz mi w tym samochodzie wytlumaczenie manualnej skrzyni jest tylko jedno . Tak jak mowilem interesowalem sie BMW kilka ladnych miesiecybo lubie se machac reka bo po uzyciu kickdawn`a jak ci zrzuci dwa biegi w dol to i tak puscisz sie kierownicy i zlapiesz za fotel zeby pozostac w nim a nie znalezc sie w bagazniku

Gdybym mial ci polecac to polecilbym ci jednak cos z koncernu VW a konkretnie Audi "setke" albo "A6" w budzie C4 (nie dlatego ze mam cos takiego i "kazda sroczka swoj ogonek chwali") tylko jak czesc osob pewnie wie z wyborem nastepcy Espero wozilem sie od pazdziernika zeszlego roku i przeszedlem przez okres jak to nazwal Qbaj emocji i dobrych rad kilku znajomych, a wiec moja decyzja byla 100 razy przemyslana i pozbawiona jakichkolowiek emocji. Wiec jesli chcesz "smoka" z rodziny Audi to kup 100/A6 z motorkiem 2.8 (da rade zalozyc zwykly gaz, w 2,6 tylko wtrysk) moc o ile sie nie myle to 186KM a moment 250Nm i do wyboru ośka albo quatro.
  
 
No no... Nieźle się dzieje

Tomek... Wszystkie blachary są Twoje...
  
 
Jejku... albo mi się wydaje, albo Tomek całe auto na nowo zbudował podczas tych wszystkich napraw
To BMW - polecam, jak się tyłek w kiblu banknotami wyciera.
  
 
No Tomek zmiana z Espero na BMW 8xx to było by coś !

ps. niedługo zmienimy nazwę klubu na Klub Samochodów Niemieckich ! Coraz więcej klubowiczów zmienia na niemieckie marki: BMW, Audi !
 
 
...nowe wieści z frontu dreswagenowego ósemka okazała się ......paździochem - w który trzeba władować minimum 10 tys ...(a może ja mam zbyt perfekcyjne podejście do samochodu )

ale pojawiła sie inna - 540iA ....tylko 286km , nigdy nie widziała gasuuuu (jak ją łykne to szybko zobaczy )

z ciekawszych rzeczy V max ograniczona do 250km/h , od 0-100km/h w 6,4s A JEST TO AUTOMAT
od 0 - 200km/h w 18s

ja już kocham ten samochód........aha jest mały feler....spalanie ok 17-20l/100km

a esperak idzie do żyda na 100%, zakochałem sie w bejcach....może jestem wieśniakiem, ale chce miec BMW ....a fluo krepinowe dresy i kajdan na łape sobie kupie
  
 
Tomek kupię Ci kajdan na urodziny
  
 
Nie wiem Tomku czy to moja zasluga czy nie ale widze ze wybrales motor 4.0 , pewnie zajrzales tez na forum BMW i tam tez ci poradzili ten silnik. Mimo to fajnie wiedziec ze komus sie doradzilo i ten ktos z tej rady skorzystal

Wisisz mi jedna Wareczke oczywiscie tak jak twoja nowa fura w wersji STRONG

Ps. bedziesz bardzo zadowolony z tego silniczka, z automatu zreszta tez, zobaczysz co to luksus nie uzywania lewej nogi (mozna sie nia nawet jak ktos lubi w trakcie jazdy za uchem podrapac) a i prawa reka wreszcie odpocznie (milczec zboki bo nic nie mam na mysli ), za to milej bedzie sie jezdzilo twoim pasazerom plci odmiennej - jak twoja ciepla dlon bedzie mogla spoczywac na ich kolanach (albo wyzej)
  
 
boje sie tylko spalania , jak założe Łelpege - to auto będzie paliło ze 25l gassu na 100km

mam też ładną 525 z 95r - jade oglądać ją w czwartek ....na drugi koniec polski

aha w warszawie nie da sie kupić ładnej bejcy.....objeździłem komisy, auta z ogłoszenia.....total paździochy

aha i esperaki stoją po 16-17 tys ....i są w takim stanie że szok

od dziś cena mojego 17
  
 
Cytat:
to auto będzie paliło ze 25l gassu na 100km



Hehehehe

25 to przy emeryckim operowaniu gazem.

Moje 3.0 loi przy palowaniu 30 litrow gazioru. A w bawarze jeszcze o litr i pol stadniny wiecej do wykarmienia.
  
 
Cytat:
2004-09-25 19:08:56, DrA pisze:
Hehehehe 25 to przy emeryckim operowaniu gazem. Moje 3.0 loi przy palowaniu 30 litrow gazioru. A w bawarze jeszcze o litr i pol stadniny wiecej do wykarmienia.



To ładnie
Na 1 l pojemności spala 10 l gazu na 100km
hmmm.... 30 l gazu to teraz 54,9 zł (licząc po 1,83 za litr)
czyli ogólnie da się jeździć
 
 
Czy w tym konkretnym przypadku benzyna nie wychodzi taniej niż gassss????
  
 
Tomek szczerze mówiąc popłyniesz z kasą, jeśli kupisz takie auto...
  
 
dlatego poważnie myśle o 525 - 200km mi wystarczy

mam jedną w dobgniszewie czy jakoś tak - przy granicy
niemieckiej.

jade w czwartek ją obejrzeć


jak mi się spodoba - to jest moja, ......aha i nie potrafie sprzedać esperaka......to nie jest samochód to jest przyjaciel

postaram sie oddać go matce, wiec może zostanie w rodzinie.....musze się jeszcze raz dokkkkkładnie obliczyć, a do sprzedania pójdzie Tico

  
 
Cytat:
Czy w tym konkretnym przypadku benzyna nie wychodzi taniej niż gassss????



Nie ma byc tanio Ma byc szybko

A przy okazji taniej... gazioru spala raptem o jakies 10-15% wiecej niz benzyny.
  
 
Tak sobie gadamy..........

DRA, TY MASZ GAZIOR W OMESI???????