MotoNews.pl
6 Omega gasnie przy skręcie w prawo!!! (6349/0)
  

Omega gasnie przy skręcie w prawo!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Niestety to nie żart ,Omesia B(2,0/16V automat) gaśnie przy mocnym skręcie w prawo! Gdy skręcam w lewo nic się nie dzieje. Czy macie pojęcie co to może być? W życiu się z tym nie spotkałem
Pozdrawiam.
  
 
No niezle, moze pasek wspomagania wymaga regulacji ( za duze naprezenia spada napiecie na alternatorze i myk ) moze drazek kierownicy o cos zachacza...............
  
 
A jesteś w stanie ją uruchomić przy skręconych kołach w PRAWO??
  
 
Bez problemu zapala przy skręconych kołach. Gaśnie wtedy gdy wchodzę ostrzej w zakręt ( przy puszczonym gazie) ostrzej tzn. niekoniecznie z dużą szybkością tylko pod ostrym kątem np. skręt na skrzyżowaniu pod kątem 90 stopni itp.
Pozdr
  
 
Tak sobie pomyslalem ze z prawej strony masz wlot powietrza do filtra moze Ci sie nagromadzilo troche sniegu i jak skrecasz kola to zaslaniasz resztki otworu brak powietrza i myk ...........

Ja sie chyba nudze ze taki rzeczy wymyslam ..............
  
 
Jak nic coś z dystrybucją gazu - strzał w ciemno.
Pzdr.
  
 
Też myślałem, że coś z gazem, ale na benzynie jest to samo.
Natomiast, jeżeli chodzi o zapchanie filtra śniegiem to chyba niemożliwe. Ostatnio śnieg widziałem w ubiegłym roku, ale wtedy jeszcze jeździłem innym samochodem.
  
 
A na jakim poziomie utrzymują się wolne obroty na biegu jałowym?
Moja Oma miała około 500 obr/min. i np. przy właczeniu na postoju ogrzewania tylnej szyby i lusterek obroty tak spadały, że zaczynała migać kontrolka ładowania i oleju a skręcając np. nawrotka na skrzyżowaniu to i w prawo i w lewo potrafiła zgasnąć.

Mechanik powiedział mi, że przy maksymalnym wychyle kół pompa wspomagania najbardziej obciąża silnik i może to przy zbyt niskich obrotach przyczynić sie do zgaśnięcia auta.

Ale rónie dobrze może to być coś innego. U mnie regulacja obrotów do około 750 obr/min. pomogła.

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2002-12-13 07:53:48, arklin pisze:
Niestety to nie żart ,Omesia B(2,0/16V automat) gaśnie przy mocnym skręcie w prawo! Gdy skręcam w lewo nic się nie dzieje.



Słyszałem o kobiecie która starannie planowała trasy przejazdu tak, aby wszystkie skręty robić w prawo. Tobie pozostaje planowaniu skrętów w lewo

pozdr,
Robert
  
 
Cytat:
2002-12-13 11:13:39, arklin pisze:
Też myślałem, że coś z gazem, ale na benzynie jest to samo. Natomiast, jeżeli chodzi o zapchanie filtra śniegiem to chyba niemożliwe. Ostatnio śnieg widziałem w ubiegłym roku, ale wtedy jeszcze jeździłem innym samochodem.


Ale to nic! Może zapodział się tam od zeszłego roku!
A tak serio to może w maglownicy masz jakiś syf albo coś, że ciśnienie nie schodzi i jest tak duże, że pompa dławi silnik!
  
 
(napisałeś, że też na benzynie)

pociągnę wątek LPG

Jak skręcasz w prawo to siła odśrodkowa "przesuwa" wszystko w lewo...

Przedstawię jeden z kilku problemów jaki mi się narzuca.

W wyniku siły odśrodkowej membrana przesuwa się zamykając
dopływ gazu (uboga mieszanka) lub otwierając (zbyt bogata mieszanka). Uzależnione to jest od reduktora.

Inna sprawa to luźne wtyczki, klapa antywybuchowa...

Co tam jeszcze może być???

Dostaje lewego powietrza... (sprawdz na postoju) delikatnie pociągnij przewody kolektora ssącego w prawo... może zgaśnie?

Gaśnie jak wchodzisz w zakręt w prawo? Rozumiem, że nie na luzie i obrotach biegu jałowego?

Instalka II generacji?

[ wiadomość edytowana przez: marekcaramba dnia 2005-01-07 23:41:28 ]
  
 
Na postoju też gaśnie? Czy tylko podczas jazdy?!
  
 
heh dziwny zbieg okolicznosci ale moj senator przy zakrecie w prawo z duza predkoscia miewal problemy z zaplonem, a dokladniej z odczytem predkosci obrotowej silnika, poniewaz mialem wtrysk gazu i komputer dostawal wartosc 0obr/min i odllaczal gaz wtedy wlasnie gasl, na benzynie tego nie bylo ale raczej dlatego ze najwyzej sie zadlawil przez chwile. obstawialem jakis kabelek przy cewce albo czujniku polozenia walu.
  
 
Marekcarambe może mieć rację: Membrana w reduktorze gazu z różnych przyczyn ( zabrudzenie , zbyt duże lub zbyt małe napięcie) zmniejsza przepływ gazu i auto gaśnie. Miałem tak w Astrze - pomogła wymiana reduktora(na gwarancji) , ale podobno wystarczy wymienić samą membranę. Krzyś W.