MotoNews.pl
  

[126p] jakie fele na stary rozstaw śrub

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam bębny starego typu, marzą i się alusy, ale nie wiem czy podejdą jakieś inne fele nawet stalowe oprócz seryjnych bo tych nie moge dostać,
pytania:
1. zmienić bębny na nowego typu i co z tym zwiazane - wiem ze inne bębny, inne szczeki inne cylinderki, czy piaste też miusze zmieniać (mowa o tylnych kołach) ?? wiem ze wówczas niemal każda fele bede mógł załozyć 4x98 czy 4x100... również alusy
2. zostawić stary rozstaw, ale jakie inne oprócz seryjnych felg założe - mogą byc też stalowe,

raczej chciałbym zostać przy drugiej opcji... mam dobre hample, wiec nie musze się przesiadać na nowszy typ i chciałbym zachować max oryginału. (SNOB nie?? )
naważniejsze kryterium to kasa... nie bede ukrywał ze zależy mi na minimalnych kosztach...
  
 
ja bym wolał zmienic na nowy typ, bo to wiadomo zalozysz rozne felgi a koszt tego jak sobie wykrecisz na jakims zlomie to nie powinno 50zl przekroczyc, a jesli chodzi o stary typ to tylko poszerzane felgi i chyba nic wiecej
  
 
w polsce produkowali jeden rodzaj aluminiowych felg na ten rozstaw mam nawet takie ale zaloze je dopiero na wiosne bo czeka je jeszcze duzo pracy... moze widziales jedna z tych felg byla na zdjeciach ze zlotu w Krakowie... a o stalowych jak narazie nie slyszalem innych no chyba ze włoskie tam to masz duzy wybow i w ALU i w STALI

Aha co do dostania takich starych polskich alu to tylko złomowiska albo piwnice, garaze i balkony dosyc trudno znalesc juz takie felgi :/
  
 
Dokładnie - na stary rozstaw można dostać tylko jeden wzór alusa. Oczywiście są i inne wzory ale do dostania raczej za granicą za straszne pieniądze.
W sumie jeśli zależy Ci bardziej na wyglądzie niż oryginalności to lepiej zmienić rozstaw śrub i wtedy masz wielki wybór felg we wszystkich cenach .
Ja u siebie zmieniłem i nie żałuję. Koszt nie jest wprawdzie najmniejszy (trzeba zmienić wszystko - piasty, zwrotnice itd.) ale w moim przypadku można powiedzieć że się zwrócił - wcześniej co roku padały mi zwrotnice a na nowym typie jeźdzę juz kilka lat i jest spokój.
Rada praktyczna - używane kup zwrotnice i bębny. Resztę tj. piasty, cylinderki polecam kupić nowe. Nie są strasznie drogie, montuje się je bez problemu i co najważniejsze są 100% sprawne. Mówię to z własnego doświadczenia - kupiłem najpierw wszystko używane i po demontażu okazało sie, iż większosc tych rzeczy można wywalić w kubeł. Były pordzewiałe, cieknące i pogięte. Szkoda kasy, juz lepiej wydać więcej ale mieć spokój.

Jest jeszcze jedno wyjście zrobić dystanse zmieniajace rozstaw śrub, ale to też będzie droga zabawa. Istnieje też ryzyko, że na tak poszerzone auto nie spasuje wiele felg, bo będą tarły o nadkola.
  
 
Bart ma do sprzedania alusy na stary rozstaw. Tanio.
  
 
ma ktos fotke tych felg? chetnie bym zobaczyl
  
 
Cytat:

Bart ma do sprzedania alusy na stary rozstaw. Tanio.



poprawka: BART MIAŁ alusy na stary rozstaw do sprzedania
kupiłem je pol roku temu
  
 
czyzby to byłe te...??
  
 
W każdym razie leżały takie felgi na złomie koło Cieszyna, za komplet chcieli chyba 130.
  
 
Cytat:
czyzby to byłe te...??



tak to te
  
 
w sumie bym sie zastanawial czy stalowe stozki nie sa ladniejsze... wyjatkowo malo urodziwe te felgi...
  
 
Jak chcesz zasiac popeline-oddaj do przerobienia tylne felgi na poszerzenie do 5 cali i obciecie "dzioba"....to dopiero lans
  
 
to moze od razu wziasc jakies wiadro tylko dziury na sruby nawiercic
  
 
u mnie na zlomie lezaly takie 4 ladnie poszerzone i z obcietym dziobem i mialem je wziasc po cenie zlomu ale sobie mysle po co mi a teraz juz pewnie pojechaly na zyletki...
  
 
Cytat:
2004-09-22 21:27:29, boombel pisze:
u mnie na zlomie lezaly takie 4 ladnie poszerzone i z obcietym dziobem i mialem je wziasc po cenie zlomu ale sobie mysle po co mi a teraz juz pewnie pojechaly na zyletki...


mozesz to sprawdzić?
  
 
Cytat:
2004-09-22 21:23:57, Krzyh00 pisze:
to moze od razu wziasc jakies wiadro tylko dziury na sruby nawiercic


jak masz takie brzydactwa w zasięgu to ja chętnie przyjmę...
a tak powaznie, mnie tez się podobaja seryjne fele dlatego nie zmieniam bebnów... a alusy dla picu bym ząłozył (SNOB - NIE??)
  
 
Cytat:
2004-09-22 21:18:57, el_comendanto pisze:
Jak chcesz zasiac popeline-oddaj do przerobienia tylne felgi na poszerzenie do 5 cali i obciecie "dzioba"....to dopiero lans


a po co sie obcina dziób... słowo honoru ze nie wiem... osfiećcie mnie...
  
 
bo podobno nie wchodza do tokarki [albo nie ma jak ich zlapac w szczeki...] cos takiego.....ale przy okazji lepiej chlodza sie bebny i wyglada to ql
  
 
sFiatowiec byłem obczailem i ich nie widzialem pojechały na żyletki....
  
 
Cytat:
2004-09-23 14:11:22, boombel pisze:
sFiatowiec byłem obczailem i ich nie widzialem pojechały na żyletki....


DZIĘKI...