MotoNews.pl
  

Zacierajace sie tloki [126 700]

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
hejka!

pierwszy raz na forum ale z DUZYM problemem. Mam w 126 tloki od cc700 i tulejowane cylindry. niestety calosc nie pracuje za dobrze bo zaciera sie caly czas na drugim cylindrze. w tym momencie zatarl sie ostatni nadwymiar i nie wiem czy bawic sie w to od nowa.
Moze ktos z was ma tak zrobiony silnik? moze te tloki bo prostu za mocno puchna? POMOCY!!!!
  
 
Cytat:
2004-09-25 13:35:56, MaLi pisze:
hejka! pierwszy raz na forum ale z DUZYM problemem. Mam w 126 tloki od cc700 i tulejowane cylindry. niestety calosc nie pracuje za dobrze bo zaciera sie caly czas na drugim cylindrze. w tym momencie zatarl sie ostatni nadwymiar i nie wiem czy bawic sie w to od nowa. Moze ktos z was ma tak zrobiony silnik? moze te tloki bo prostu za mocno puchna? POMOCY!!!!



Za bardzo sie nagrzewaja i mocniej puchna (zwlaszcza 2 cylinder). Tloki od CC700 sa przystosowane do chlodzenia ciecza a to jest troche wydajniejsze chlodzenie niz w maluchu.

Wiec albo popraw chlodzenie albo spasuj luzniej cylinder-tlok.
  
 
ja mam tak zlozony silnik i nic sie nie zaciera.a auto upalam na kreicolkach.przypuszczam ze ten kto ci tulejowal zle wsadzil tuleje w zebra 2 cylnidra i powodem jest zle oddaweanie ciepla przez ta tuleje na zebra.albo jego brak.tloki nic nie przeszkadzaja.widynek na trych tlokach juz jezdzi ponad rok i nic
  
 
czyli jednak da rade. wydaje mi sie ze problemem u
mnie jest wlasnie zle spasowanie tuleji z cylindrem (zaciera sie
tylko na jednym bardziej od strony wiatraka). mam dodatkowo
problem ze stukowym ale po przestawieniu walka nie bylo go slychac wiec to nie to. dzieki za pomoc.

ps. tloki probowalem dac luzniej (z tego co pamietam 0.09mm)
jak do rallycrosu ale tez sie zatarl.

ps2. co do chlodzenia to nie wiem co jeszcze wymyslec.
myslalem o rurkach na przelot w misce tak zeby wiatrak
dmuchal przez nie. albo chlodnica oleju.
  
 
Cytat:
czyli jednak da rade. wydaje mi sie ze problemem u mnie jest wlasnie zle spasowanie tuleji z cylindrem (zaciera sie tylko na jednym bardziej od strony wiatraka). mam dodatkowo problem ze stukowym ale po przestawieniu walka nie bylo go slychac wiec to nie to. dzieki za pomoc. ps. tloki probowalem dac luzniej (z tego co pamietam 0.09mm) jak do rallycrosu ale tez sie zatarl. ps2. co do chlodzenia to nie wiem co jeszcze wymyslec. myslalem o rurkach na przelot w misce tak zeby wiatrak dmuchal przez nie. albo chlodnica oleju.



A zaplonu nie masz za poznego? Bardzo opozniony zaplon moze powodowac zwiekszenie temperatury.

A walek seryjny?

Moze trzeba lepszego oleju, moze nawet wystarczy go wiecej wlac do max na bagnecie.

Ale generalnie skoro zaciera sie to chlodzenie cylindra zawodzi, a olej ma maly (tak uwazam) wplyw na chlodzenie cylindrow (to polewanie gladzi cylindrow z korbowodow to troche za malo).

Ja mialem przypadek ze przegroda w oblachowaniu sie ulamala i zaslonila cylindry przejezdzilem cale lato i nic sie nie stalo. Niektorzy ta przegrode usuwaja ale czy to polepsza chlodzenie tego nie wiem.

Masz obudowe termostatu?
  
 
a wiec po koleji:

- zaplon mam dosc pozny (ale nie strasznie pozny) bo inaczej mam stukowe - ustawiony na ok 7 stopni. moze to tez jest przyczyna. nie wiedzialem ze pozny wplywa na temperature

- walek seryjny tylko przestawiony (powod jak wyzej - troche przesadzilem ze sprezaniem)

- oleje uzywam jedynie dobrych jakosci - przewaznie syntetyki

- obudowa termostatu jest (w koncu w zielonych silnikach chojnackiego tez jest) ale klapka jest otwarta na zimnym silniku (tak jak normalnie na cieplym)i otwiera sie jeszcze bardziej gdy sie nagrzeje

chyba obstawiam zle spasowanie tuleji z resztkami cylindra



do POOCHATEGO: masz chlodnice oleju u siebie?
  
 
Cytat:
a wiec po koleji: - zaplon mam dosc pozny (ale nie strasznie pozny) bo inaczej mam stukowe - ustawiony na ok 7 stopni. moze to tez jest przyczyna. nie wiedzialem ze pozny wplywa na temperature



Ma ale taki w okolicach 0st a nawet jeszcze pozniejszy. 7st to calkiem normalny.

Cytat:
- walek seryjny tylko przestawiony (powod jak wyzej - troche przesadzilem ze sprezaniem)



To moze byc problem (walek rowniez chlodzi silnik) moze warto sie rozgladnac za jakims szybszym. Ile masz tego sprezania?

Cytat:
- oleje uzywam jedynie dobrych jakosci - przewaznie syntetyki



W tej kwesti juz wiecej sie nie da zrobic

Cytat:
- obudowa termostatu jest (w koncu w zielonych silnikach chojnackiego tez jest) ale klapka jest otwarta na zimnym silniku (tak jak normalnie na cieplym)i otwiera sie jeszcze bardziej gdy sie nagrzeje



Moze warto zalozyc troche zmodyfikowana oslone.

Slyszalem opinie ze nie warto robic 700ccm, duzo rzezbienia, a efekt zbyt maly.

A tak wogole to jak jezdzi?
  
 
Skoro to jest 700 i to dośc mocno doprężona to chłodniczka oleju by się przydała jak nic. Zacieranie się tłoka w cylindrze może też być spowodowane zbyt ciazno dobranymi pierścieniami i to włąściwie one klinują się w tłoku.... Sam nie wiem
  
 
też mam 700ccm, jednak na seryjnych/rozwierconych/ tulejach. niestety tego patentu też nie mogę polecić, bo sam również zatarłem silnik w czasie docierania. jeśli nadal chcesz się w to bawić, to polecam docierać silnik na seryjnej (bądź mało planowanej głowicy). inna sprawa, że twój problem rzeczywiście jest chyba spowodowany za luźnym spasowaniem tulei z cylindrem (próbowałeś zamieniać cylindry??-drugi zawsze się trochę bardziej grzeje)
  
 
co do twojego pytania:nie mam chlodnicy oleju,nie mam nic.zwykle chlodzenie.a silnik dosc mocny,na pewno ponad 30 koni.jezdzi zajebiscie.zapytajcie rekina,on ma swapa a moim tez jezdzil wiec ma porownanie
  
 
Cylindry juz sie robia...
Jak znowu bedzie sie zacieral to go zezłomuje....
  
 
aha.no w sumie to moje roznia sie o tyle ze moje uzebrowanie cylindrow jest aluminiowe wiec troche lepiej oddaje cieplo.ale widynek ma zwykle zeliwne i tez jest ok
  
 
dzisiaj ściągnąłem głowicę u siebie w 700 i gładzie cylindrów wyglądają ok myślę, że jak przez tyle czasu nic się nie stało (ponad 20 tys), to już powinno być ok
  
 
Wlasnie dzis tez nad tym sie zastanawialem (aluminiowe uzebrowanie) tylko ze nie wiem od czego? jedynie co mi przyszlo do glowy to poczciwy Junak (ale troche szkoda) lub MZ (ale postaje problem z kanalow przeplukujacych, dolotowych i wydechowych.

Poochaty: w zwiazku z powyzszym od czego masz cylindry?
  
 
Cytat:
Poochaty: w zwiazku z powyzszym od czego masz cylindry?


ja mam cylindry robione na zamowienie,dla ktorych wzorcem byly oryginalne cyliindry.krotko mowiac wygladaja identycznie jak seryjne ale sa z aluminium
  
 
Cytat:
2004-10-01 20:37:15, MaLi pisze:
..........
(aluminiowe uzebrowanie) tylko ze nie wiem od czego? jedynie co mi przyszlo do glowy to poczciwy Junak
.......



junak mial zeliwne cylindry, aluminiowa jest głowica i ona ma aluminiowe użebrowanie...
  
 
Cytat:
Poochaty pisze:
ja mam cylindry robione na zamowienie,dla ktorych wzorcem byly oryginalne cyliindry.krotko mowiac wygladaja identycznie jak seryjne ale sa z aluminium


Byłbym wdzięczny gdybyś mi powiedział ile Cię to wyniosło.
  
 
to bylo bardz ociekawe gdyz ja dorwalem taki zestaw juz przygotowany pod tloki od cc700 razem z nowym bnlokiem.widz w tym ze ktos sobie kiedys takie cylindry zrobil (mialy byc ponoc do rc) i zaniosl do szlifierza zeby to wszystko przygotowal do montarzu.ale nigdy tego nie odebral...i to tak lezalo 3 lata.a ja wiedzialemgdzie no i jak mi poszedl blok to kupilem to po kosztach robocizny szlifierza. w sumie kosztowalo mnie to 300 razem z blokiem...
  
 
Grunt to mieć szczęscie Też chciałbym należeć do grona szczęsliwców.
  
 
Cytat:
2004-10-21 13:41:53, sFiatowiec pisze:
junak mial zeliwne cylindry, aluminiowa jest głowica i ona ma aluminiowe użebrowanie...


a na allegro widzialem pare razy aluminiowe cylindry do junaka
jakas sportowa wersja rzekomo byla