| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
wojciechb Forumowicz opel vectra Bydgoszcz | 2004-09-26 15:56:56 Witam oplowską Brać Potrzebuję pomocy. Wywołałem Kod usterki (VECTRA B) i pokazał mi kod usterki (1405) czyli Uszkodzenie zaworu EGR. Czy wiecie o co tu w ogole chodzi co to jest i czy moge z taką usterką jeżdzić i co powinienem z tę usterką zrobić. Proszę o pomoc. Z góry dziękuję. |
Luz RegionAdmin Kadett C x3/Omega B/ ... Poznań | 2004-09-26 19:55:36 Witaj, ja wiele Ci nie pomogę bo na próżno szukać owego zaworu u mnie w kadziu Moja wiedza mówi iż jest to zawór recyrkulacji spalin, niedopalone gazy kieruje do powtórnego "przerobienia", jego wadą jest to iż co jakiś czas się zasyfia i trzeba go wyczyścić, niektórzy też usuwają go. Zaletą usunięcia jest lekkie odmulenie silnika, wadą większa toksyczność spalin. |
Slawek BMW E36 Szczecin | 2004-09-26 21:35:53 Usuwanie jest kiepskim pomyslem, recyrkulacja spalin ma na celu nie tylko obnizenie ich toksycznosci,
ale tez obnizenie temperatury spalania. Za wysoka temperatura w komorze spalania moze spowodowac szybsze wypalanie gniazd zaworowych. Lepiej naprawic albo nawet wymienic zawor EGR na nowy. |
maxiu Opel Astra II Combi Luton/Szczecinek | 2004-09-26 22:57:12 ja bylem na sprawdzeniu i tez mi cos takiego pokazalo ,tyle ze podobno moje auto nie posiada czegos takiego...wiec dalej jezdze z check engine pozdrawiam |
krisb Astra Classic Poznań | 2004-09-27 12:05:01
jak nie jak tak.... X14XE z całą pewnością ma EGR |
maxiu Opel Astra II Combi Luton/Szczecinek | 2004-09-27 15:27:45
...a ja sie zastanawialem dlaczego mam podwyzszona temperature Ile kosztuje taki czujnik,ktos sie orientuje??? |
pepin Vectra B Poznañ | 2004-09-27 16:23:53 nowy EGR to kilka stówek > 5
można zaślepić ale zawór sam w sobie musi dawać poprawne wskazania dla ECU , bo odłączyć (elektrycznie) go nie można .... można próbować coś go przeczyścić ... http://212.87.231.90/vu/dzialy/porady/krokowy.htm |
wojciechb Forumowicz opel vectra Bydgoszcz | 2004-09-28 08:33:50 ALE CZY JA MOGE Z TYM JEZDZIC??? WYMIANA ZAWORU W BYDGOSZCZY KOSZTUJE PPONAD 8 STOWEK - TO JEST AŁA. |
pepin Vectra B Poznañ | 2004-09-28 13:48:27 jazda na włączonym CHECKu to zwiększone zużycie paliwa
poza tym nie dział sonda lambda i nie reguluje składu mieszanki i niewiadomo co leci w katalizator ... ja bym długo nie jeździł z włączonym trybem diagnostycznym .... spróbuj go przeczyścić ... jaki masz silnik ? |
krisb Astra Classic Poznań | 2004-09-28 16:58:49
490,-... Astra II oczywiście (eFka ma inny, troszkę droższy) |
wojciechb Forumowicz opel vectra Bydgoszcz | 2004-09-28 20:09:22 Pepin silnik to x16xel czy cos takiego. Wszedlem na ten link ktory mi podales ale u mnie to wyglada zupelnie inaczej nie moglem tego zaworu znalesc moze wiesz gdzie jest taki opis do mojego silnika ??
|
pepin Vectra B Poznañ | 2004-09-29 19:02:35 do X16XEL nie mam ... zresztą jush się wyjaśniło .... a link podałem, bo a nóż-widelec by był to X18XE |
maxiu Opel Astra II Combi Luton/Szczecinek | 2004-09-29 19:51:14
W moim przypadku zuzycie paliwa sie zmniejszylo,jezdze na checku i nawet lepiej chodzi |
wojciechb Forumowicz opel vectra Bydgoszcz | 2004-09-30 12:51:41 Prawao pisze.
To nie zawór EGR tylko sama sygnalizacja o usterce to powoduje. Z tego co wyczytałem w instrucji przy zapalonym check układ elektroniczy przełącza się na tryb pracy awaryjnej. |
Prowo Forumowicz ![]() Kura Indian ze wsi (OPO) | 2004-09-30 13:01:51
Kolego, nie bardzo Cię rozumiem. Wątek jest o EGR i tego dotyczyła moja wypowiedź. Ale odpuśćmy to, i przejdźmy do ogółów: rozumiem, że po przeczytaniu instrukcji doszedłeść do wniosku że każde zapalenie "check" powoduje odłączenie sondy lambda itd. jak to podał inny kolega. Czyli inaczej: każdy, niezależnie od przyczyny tryb awaryjny to odłączenie sondy i syf w katalizator itd. (Bo przecież w jakim innym celu cytowałbys moją wypowiedź?) No to ja nie czuję się na siłach prowadzić tej polemiki dalej. Pzdr. ----------------- Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec |
rmickey Vectra B 2.0 CDX Warszawa | 2004-09-30 14:19:01
Nie każde zapalenie się kontroli silnika oznacza przejście w stan awaryjny. Zależy to od rodzaju błedu. Jeżeli silnik przechodzi w tryb awaryjny to "ciągnie" tylko do 4500 obr/min i staje się mułowaty. W tym przypadku skład mieszanki nie jest dobierany według pełnych wskazań sondy lambda. Długa jazda w trybie serwisowym może powodować szybsze zużycie się katalizatora. |
LUK CiViC wołomin | 2004-09-30 14:43:01
Gratuluje pomysłu , bo auto przechodzi w stan serwisowy i już nie jeździ tak fajnie. |
Prowo Forumowicz ![]() Kura Indian ze wsi (OPO) | 2004-09-30 15:14:21
Ta wiedza to z doświadczenia? Jasne że najpierw trzeba zlikwidować błąd (wyczyścić zawór) a potem zaślepiać żeby się nie syfił - ale to chyba oczywiste? ( a może nie? ----------------- Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec [ wiadomość edytowana przez: Prowo dnia 2004-09-30 15:21:45 ] |