Uszkodzony zawór EGR - Pomocy!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam oplowską Brać
Potrzebuję pomocy. Wywołałem Kod usterki (VECTRA B) i pokazał mi kod usterki (1405) czyli Uszkodzenie zaworu EGR. Czy wiecie o co tu w ogole chodzi co to jest i czy moge z taką usterką jeżdzić i co powinienem z tę usterką zrobić. Proszę o pomoc. Z góry dziękuję.
  
 
Witaj, ja wiele Ci nie pomogę bo na próżno szukać owego zaworu u mnie w kadziu jednakże na forum były już porady na tą dolegliwość-w poniedziałek fachowcy pewnie się odezwą.
Moja wiedza mówi iż jest to zawór recyrkulacji spalin, niedopalone gazy kieruje do powtórnego "przerobienia", jego wadą jest to iż co jakiś czas się zasyfia i trzeba go wyczyścić, niektórzy też usuwają go. Zaletą usunięcia jest lekkie odmulenie silnika, wadą większa toksyczność spalin.
  
 
Usuwanie jest kiepskim pomyslem, recyrkulacja spalin ma na celu nie tylko obnizenie ich toksycznosci,
ale tez obnizenie temperatury spalania. Za wysoka temperatura w komorze spalania
moze spowodowac szybsze wypalanie gniazd zaworowych.
Lepiej naprawic albo nawet wymienic zawor EGR na nowy.
  
 
ja bylem na sprawdzeniu i tez mi cos takiego pokazalo ,tyle ze podobno moje auto nie posiada czegos takiego...wiec dalej jezdze z check engine...i o 50 zł biedniejszy
pozdrawiam
  
 
Cytat:
2004-09-26 22:57:12, maxiu pisze:
... tyle ze podobno moje auto nie posiada czegos takiego...



jak nie jak tak.... X14XE z całą pewnością ma EGR
  
 
1) Uszkodz. zaworu sygnalizowane jest ogólną kontrolką błędu na desce (może być tak, że zapala się i sama gaśnie po jakimś czasie).
Jeżeli to nie występuje, to może to jakiś stary i nie ma się czym przejmować.

2) Moja propozycja: zaślepić. Sprawdzone (podkładka pod korpus, bez otworów) - dosyć już miałem tej lampki .

Żadne tam nadmierne temp. (chociaż teoria tak mówi ) - to i tak ma działać w ściśle określonych momentach a nie ciągle.

A nawet gdyby, to zima idzie - ciepła nigdy za wiele.

-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
Cytat:
Żadne tam nadmierne temp. (chociaż teoria tak mówi )


...a ja sie zastanawialem dlaczego mam podwyzszona temperature...czyli mam walniety czujnik egr...pewnie od LPG...
Ile kosztuje taki czujnik,ktos sie orientuje???
  
 
nowy EGR to kilka stówek > 5

można zaślepić ale zawór sam w sobie musi dawać poprawne wskazania dla ECU , bo odłączyć (elektrycznie) go nie można ....

można próbować coś go przeczyścić ...
http://212.87.231.90/vu/dzialy/porady/krokowy.htm
  
 
ALE CZY JA MOGE Z TYM JEZDZIC??? WYMIANA ZAWORU W BYDGOSZCZY KOSZTUJE PPONAD 8 STOWEK - TO JEST AŁA.
  
 
jazda na włączonym CHECKu to zwiększone zużycie paliwa

poza tym nie dział sonda lambda i nie reguluje składu mieszanki
i niewiadomo co leci w katalizator ...

ja bym długo nie jeździł z włączonym trybem diagnostycznym ....

spróbuj go przeczyścić ...

jaki masz silnik ?

  
 
Cytat:
2004-09-27 15:27:45, maxiu pisze:
Ile kosztuje taki czujnik,ktos sie orientuje???


490,-... Astra II oczywiście (eFka ma inny, troszkę droższy)
  
 
Pepin silnik to x16xel czy cos takiego. Wszedlem na ten link ktory mi podales ale u mnie to wyglada zupelnie inaczej nie moglem tego zaworu znalesc moze wiesz gdzie jest taki opis do mojego silnika ??
  
 
do X16XEL nie mam ... zresztą jush się wyjaśniło ....

a link podałem, bo a nóż-widelec by był to X18XE
  
 
Cytat:
jazda na włączonym CHECKu to zwiększone zużycie paliwa


W moim przypadku zuzycie paliwa sie zmniejszylo,jezdze na checku i nawet lepiej chodzi
  
 
Bo koledze się wydaje, że to są takie prawdy o charakterze ogólnym.

Cytat:
2004-09-28 13:48:27, pepin pisze:
jazda na włączonym CHECKu to zwiększone zużycie paliwa poza tym nie dział sonda lambda i nie reguluje składu mieszanki i niewiadomo co leci w katalizator ...



A dlaczego to niby niesprawny EGR ma spowodować brak działania sondy i brak regulacji mieszanki?
I jeszcze nie wiadomo co leci w katalizator. Aż się boję zapytać czy ogrzewanie tylnej szyby wtedy działa...



-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
Prawao pisze.
Cytat:
A dlaczego to niby niesprawny EGR ma spowodować brak działania sondy i brak regulacji mieszanki?
I jeszcze nie wiadomo co leci w katalizator. Aż się boję zapytać czy ogrzewanie tylnej szyby wtedy działa...



To nie zawór EGR tylko sama sygnalizacja o usterce to powoduje. Z tego co wyczytałem w instrucji przy zapalonym check układ elektroniczy przełącza się na tryb pracy awaryjnej.
  
 
Cytat:
2004-09-30 12:51:41, wojciechb pisze:
To nie zawór EGR tylko sama sygnalizacja o usterce to powoduje. Z tego co wyczytałem w instrucji przy zapalonym check układ elektroniczy przełącza się na tryb pracy awaryjnej.



Kolego, nie bardzo Cię rozumiem.

Wątek jest o EGR i tego dotyczyła moja wypowiedź.

Ale odpuśćmy to, i przejdźmy do ogółów: rozumiem, że po przeczytaniu instrukcji doszedłeść do wniosku że każde zapalenie "check" powoduje odłączenie sondy lambda itd. jak to podał inny kolega. Czyli inaczej: każdy, niezależnie od przyczyny tryb awaryjny to odłączenie sondy i syf w katalizator itd.
(Bo przecież w jakim innym celu cytowałbys moją wypowiedź?)

No to ja nie czuję się na siłach prowadzić tej polemiki dalej.

Pzdr.

-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
Cytat:
2004-09-30 13:01:51, Prowo pisze:
Kolego, nie bardzo Cię rozumiem. Wątek jest o EGR i tego dotyczyła moja wypowiedź. Ale odpuśćmy to, i przejdźmy do ogółów: rozumiem, że po przeczytaniu instrukcji doszedłeść do wniosku że każde zapalenie "check" powoduje odłączenie sondy lambda itd. jak to podał inny kolega. Czyli inaczej: każdy, niezależnie od przyczyny tryb awaryjny to odłączenie sondy i syf w katalizator itd. (Bo przecież w jakim innym celu cytowałbys moją wypowiedź?) No to ja nie czuję się na siłach prowadzić tej polemiki dalej. Pzdr.



Nie każde zapalenie się kontroli silnika oznacza przejście w stan awaryjny. Zależy to od rodzaju błedu. Jeżeli silnik przechodzi w tryb awaryjny to "ciągnie" tylko do 4500 obr/min i staje się mułowaty. W tym przypadku skład mieszanki nie jest dobierany według pełnych wskazań sondy lambda.
Długa jazda w trybie serwisowym może powodować szybsze zużycie się katalizatora.
  
 
Cytat:
2004-09-27 14:43:36, Prowo pisze:
1) Uszkodz. zaworu sygnalizowane jest ogólną kontrolką błędu na desce (może być tak, że zapala się i sama gaśnie po jakimś czasie). Jeżeli to nie występuje, to może to jakiś stary i nie ma się czym przejmować. 2) Moja propozycja: zaślepić. Sprawdzone (podkładka pod korpus, bez otworów) - dosyć już miałem tej lampki . Żadne tam nadmierne temp. (chociaż teoria tak mówi ) - to i tak ma działać w ściśle określonych momentach a nie ciągle. A nawet gdyby, to zima idzie - ciepła nigdy za wiele.



Gratuluje pomysłu , bo auto przechodzi w stan serwisowy i już nie jeździ tak fajnie.
  
 
Cytat:
2004-09-30 14:43:01, LUK pisze:
Gratuluje pomysłu , bo auto przechodzi w stan serwisowy i już nie jeździ tak fajnie.







Ta wiedza to z doświadczenia?

Jasne że najpierw trzeba zlikwidować błąd (wyczyścić zawór) a potem zaślepiać żeby się nie syfił - ale to chyba oczywiste? ( a może nie? )


-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec

[ wiadomość edytowana przez: Prowo dnia 2004-09-30 15:21:45 ]