Prosba o rade: jaki silnik?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Na wstepie witam i pozdrawiam kolegow z sasiedniego forum na motonews'ie.

Nosze sie z zamiarem kupna samochodu do jazdy na codzien (tzw. przeze mnie dupowozu). Wybor jeszcze jest nie dokonca dokonany, ale w moim przdziale cenowym (max. 15tys. zl) Espero jest bardzo ciekawa propozycja.
Mam w zwiazku z tym pytanie: jaki model (silnik wybrac). Niby 1,5 ma 2 walki i 16 gwizdkow, ale mnie kusi 2,0 (pojemnosc to pojemnosc). Tak wiec prosze o opinie.

Mysle, ze pytam w najlepszym z mozliwych miejsc.
Z gory dziekuje za konstruktywne porady!
  
 
witaj

ja mialem 1.5 - to silnik malo awaryjny, osiagi moze nie sa porazajace ale jest dosc oszczedny i tak naprawde mozna z tym silnikiem calkiem sprawnie sie poruszac, jednak jakbym teraz mial kupic espero to tylko i wylacznie z silnikiem 2.0 ( wersja z lepszym wypasem, silnik znacznie mocniejszy)

moim zdaniem jezeli stac Cie na utrzymanie 2.0 a nie sa to wielkie koszty to wybierz 2.0
  
 
Wlasnie poczytalem sobie troche podobnych (albo wrecz identycznych) tematow. W zwiazku z tym przepraszam za zasmiecanie forum

Postu jednak nie kasuje, bo moze dowiem sie czegos nowego. Z dotychczsowych obserwacji wyszlo mi, ze najlepiej wziac 2,0. Dodam tylko, ze auto albo bedzie kupione z gazem, albo zagazowane.
  
 
Też myślę, że 2,0 litry to 2,0 litry, nie ma to jak okrągła cyferka. Poza tym jeśli bedziesz miał zagazowany wozik to z pewnością wiele na tym nie stracisz.
  
 
Z tego co widze po ogloszeniach to najwiecej jest 1,5 a najmniej wlasnie 2,0...

Czy jest to spowodowane tym, ze ludzie nie chca sprzedawac dwojek, czy moze tym, ze bylo ich po prostu sporo mniej wyprodukowanych? Czy ktos wie, jak to bylo z ilosciami poszczegolnych modeli?
  
 
A co powiecie na to??
  
 
Czy ja dobrze widze ? Co to za oznaczenie "GTX" ?? Chyba ze jest to "L" w srodku, ale to i tak nie pasuje

A co do Twego pytania... bierz 2litrówkę
Koszty utrzymania wcale nie są jakoś tam monstrualnie wieksze od 1,5 czy 1,8... a zawsze masz całe dwa litry, (przeważnie) pełne wyposażenie (full bez skóry i automatu - choć bywają wyjątki ) ...no i ogólnie autko jest LUX !
A co do spalania... to juz zalezy tylko od tego jak jezdzisz i jaka ewentualnie instalke posiadasz (jesli bierzemy pod uwage LPG)

Polecam 2,0 CD !
  
 
Czyli caly czas potwierdza sie moja wczesniejsza opinia.
Dzieki za rady...

Jak wroce do kraju za 3 tygodnie to zaczne sie na serio rozgladac. Pozdrawiam!


Czy ktos wie w koncu jak to bylo z ilosciami poszczeglnych silnikow?
  
 
Dobrze widzisz - to jest GTX..... pewnie buchnięte z jakiejś Nesi...
Nawet niewprawne oko zobaczy różnicę w odcieniu lakieru przednich a tylnych drzwi
Ogłoszenie powinno mieć tytuł : Sprzedam wyklepaną wiatę przystankową.....
  
 
Cytat:
2004-09-27 18:03:24, DeeJay pisze:
Dobrze widzisz - to jest GTX..... pewnie buchnięte z jakiejś Nesi... Nawet niewprawne oko zobaczy różnicę w odcieniu lakieru przednich a tylnych drzwi Ogłoszenie powinno mieć tytuł : Sprzedam wyklepaną wiatę przystankową.....


Pocieszyłeś mnie, bo już myślałem, że za 11 tysi można kupić przyzwoite espero....
Ja pewnie będę niedługo sprzedawał swoje i w ogóle nie wiem, jaką wystawić cenę...
Pozdr. P.
  
 
Kiler, za 15 tys. mozesz raczej spokojnie znalezc niewytluczonego esperaka z gazem z rocznika '99. Ja trafilem na silnik 1.8, ale kolega ma 1.5 i zbiera sie tylko troche gorzej. Przesiadlem sie z Lady 2107 i chociaz na silniczek w tym autku nie mozna narzekac (165 na prostej bezproblemowo z cala zaloga) to jednak smiga mi sie duuzo przyjemniej Tylko ten naped na przod Ale jak widze u Ciebie fiacior z 1600 DOHC to pewnie za duzej roznicy nie poczujesz przy przesiadce...

BTW. To chyba Ty parkujesz notorycznie na chodniku kolo MEL-u przy Koszykowej?
  
 
nie bede oryginalny w tym co powiem ale..silnik oczywiscie wazna rzecz..ale jesli to ma byc dupowoz to zaryzykuje stwierdzenie ze mimo iz roznice w osiagach sa zauwazalne..to nie sa az tak kolosalne zwlaszcza po zagazowaniu..reasumujac..proponuje nastepujacy algorytm

1 krok: wybierz najlepszy stan techniczny
2 krok: wybierz najlepszy stan blacharski
3 krok: wybierz trzy najlepsze oferty z krokow 1,2
4 krok: if roznia sie wyposazeniem wybierz najbogatsze
else wybierz najwiekszy silnik

dupowoz to dupowoz..ma jezdzic byc wygodny i w miare niezawodny..nie jest to rolls ani wyscigowka..ale ma zalety

pozdrawiam..
  
 
A ja proponuję poszukać za granicą (zachodnią oczywiście) zadbanej swulitróweczki Espero, ściagnąć do Polski i założyć LPG....jeżeli Ci się nie pali (a widzę że masz czym jeździć) to chyba była by dobra pomysła
...Wczoraj rozmawiałem z człowiekiem, który podszedł bo widział, że wysiadam z Espero...zapytał mnie jak się jeździ tym autem i jak się ogólnie sprawuje??
...bo on właśnie szuka jakiegoś niedrogiego a dużego w miarę samochodu...a właściwie szuka mu brat mieszkający chyba we Francji albo w Niemczech (nie dociekałem gdzie dokładnie) i wypatrzył mu Espero (full opcja, stan idealny!) 1997r.-sprzedaje je sąsiad brata (1-szy właściciel, posiadacz w sumie 3 aut )..przebieg auta 40tys.km! a cena mam być tam max ok.2000 Euro
Aaaah!....pewnie udało by się łączny koszt zamknąć w 10 tys zł....czyli Esperaczek "za darmo" ! ....niestety szczegóły pozostały tajemnicą "pytacza"
  
 
Cytat:
2004-09-27 23:04:31, soop pisze:
eAle jak widze u Ciebie fiacior z 1600 DOHC to pewnie za duzej roznicy nie poczujesz przy przesiadce... BTW. To chyba Ty parkujesz notorycznie na chodniku kolo MEL-u przy Koszykowej?



Notorycznie?? Juz ponad 3 miesiace nie parkowalem w tym miejscu... bo nie ma mnie w kraju
Tak na serio to nie chce rozstawac sie z Fiatem, tylko przeznczyc go do wyzszych celow! Do tego wlasnie potrebuje samochod do jazdy na codzien... jak to ktos napisal - nie rolsa, nie wyscigowke - ot po prostu przyjemnysamochodzik do sprawnego i bezawaryjnego przmieszczania sie w przestrzeni.
  
 
Cytat:
2004-09-27 17:46:58, KiLeR pisze:
...
Czy ktos wie w koncu jak to bylo z ilosciami poszczeglnych silnikow?



Tego raczej nikt nie wie.
Ale na pytanie "dlaczego jest mniej 2,0?" odpowiedź jest prosta.
Te samochody nie były montowane w Polsce.
Na Żeraniu składano esperaki tylko z silnikami 1,5 16V i 1,8.
  
 
Co tu się oszukiwać:

2,0 - najmocniejszy, najbardziej elastyczny, trwalszy od 1,5, samochody w nie wyposażone nie były składane w Polsce, zazwyczaj były też najlepiej wyposażone.

minusy: starsza konstrukcja niż 1,5, niektóre części są droższe (niż w 1,5)

1,8 - identyczny jak 2,0; rózni się tylko mocą i elastycznością (w małym stopniu), zazwyczaj samochody 1,8 miały gorsze wyposazenie od 2,0.

1,5 - największy wybór na rynku, więc łatwo wyszperać coś w dobrym stanie, niższe spalanie niż 1,8/2,0; zazwyczaj gorsze wyposażenie, niższa trwałość, droższe remonty, minimalnie tańsze części.
  
 
Cytat:
niższa trwałość, droższe remonty, minimalnie tańsze części



???????????????
  
 
Cytat:
2004-09-29 23:17:41, rjsunset pisze:
???????????????


no wlasnie JACO..skad ten wniosek?? tlumacz sie
  
 
No to ta wiadomosc przekonala mnie jeszcze bardziej do silnika 2,0!!! Skladane wszedzie, tylkonie w Polsce. Nie to, ze nie jestem patriota, ale samochody to my potrafimy pierdolic jak malo co...
  
 
eeetam co cie przekonalo?? JACO?? wpadnij na zlot jak bedziesz w polsce i przejedz sie wszystkimi trzema silnikami tylko tymi bez przerobek..i sam zobaczysz