Jak się zbiera 3.0 24v manual?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Może to widzieliście, a URG na pewno bo podawał linki na strony z filmami, ale godne pochwały jest ujrzenie tego cudownego zjawiska, jakim jest przyśpieszenie Omeśki A 3.0 od 2-biegu z 40kmh do 200... Poezja!!!! I ten ryk szósteczki!!!
Podziwiać.....tylko podziwiać!!!

Filmik na www.omega-caravan.prv.pl w kąciku "dlaczego 6 cylindrów".....
Bezpośredni link: 3.0 24v full throtlle!

[ wiadomość edytowana przez: Makaveli dnia 2002-12-15 00:20:37 ]
  
 
Ano cieszy mordke. 3 razy obejrzalem (juz z miesiac temu). Dzwiek tez 1 klasa. Zadne audio nie dorowna
Pozdro.
  
 
No coz tu powiedziec : ZAJEBISTE !! ale.... moja Bestia sie zbiera lepiej.

Zycze wszystkim przyjemnych wrazen z ogladania mojego kuferka ( z nowym zderzaczkiem i spojlerkiem )

  
 
yhayhayhayhayha to tygryski lubią najbardziej

jak tylko zrobi się sucho robię test

ech.....te bestie
  
 
Jeżeli chcecie posłuchać jak ryczy V6 zapraszam
Bez urazy koledzy ale moja brzmi najlepiej
  
 
Cleber !!

Kiedys slyszalem takie przyslowie :
Krowa, ktora duzo ryczy malo mleka daje.

Twoja ryczy - moja jezdzi
( ale i tak zawsze na zlot jade z Toba i nic to, ze bede musial nozke z gazu zdejmowac )

PS. A tak juz na powaznie : rzeczywiscie nasze Bestyjki w konfrontacji z Clebera cienko pojekuja jedynie.
  
 
Może to zabrzmi śmiesznie Panowie, ale moja R6 w połączeniu z poprzepalanymi/skorodowanymi tłumikami wydawała istnie niebiańskie dźwięki, podobne do tych z tego filmiku... I nie wiem czy na LOB III nie wygrałaby pod względem "śpiewu"

Małe sprostowanie co do filmiku (szczególnie dla Dramara):
- Ci cholerni Duńczycy/Szwedzi czy inne patałajstwo którzy popełnili ten filmik nie raczyli nawet porządnie przeciągnąć Omeśki!!! Widać to po prędkościach na biegach! A poza tym ja słyszę że nie jest to jeszcze "opór" - w końcu pamięta się troszkę ten ryk... Więc dlatego może się wydawać, że nie jest to pocisk... Myślę że o 1000rpm dało się ją jeszcze przeciągnąć....
Heh... alem się zbulwersował.... Omeśka w końcu lubi te 6.500rpm raz na jakiś czas
  
 
Jeśli prędkość zapisu i odtwarzania filmu jest identyczna, to tym ludkom 40-200 zjęło 26 sek (od. ostatniej odzywki przy 40 do odzywki 'stop' przy 200)

Przy najbliższej okazji zrobię pomiar mojej małej. Posiadacze R6 i V6 podajcie swoje wyniki.

--------
PS: Skąd wiadomo że na filmie jest 3,0 R6? Może to było coś mocniejszego (ten prędkościomierz do 280....?)
  
 
R6 24V miala standardowo 280 na szafie.
Pozdro.
  
 
Potwierdzam to co mówi Gelczas - bestyjka A 3.0 posiada budzik włącznie do 280kmh. Coprawda to bardzo nierealne osiągnąć taki wynik,ale.... tuningowcy nie musieli zmieniać zegarów jak coś wykombinowali
Mi się jednak wydaje, że chłopaki na filmie nie wykrzesali z bestii wszystkiego... Ale pewności nie mam.... Co o tym sądzicie... ?
Ps.chodzi mi oczywiście o przyśpieszenie a nie vmax, który sporo przekracza 200kmh....


[ wiadomość edytowana przez: Makaveli dnia 2002-12-17 18:00:53 ]
  
 
Właśnie zrobiliśmy (ja i moja Omesia) test na obwodnicy Radzymina i wróciliśmy podłamani. Od 40 na II do 200 na IV zajęło nam.... 36 sekund.

Wiem, że z moją Bestią wszystko OK, więc do wyboru:
- ludkowie z filmu mieli mocno z górki
- ich Omega miała dużo więcej koników niż fabryka przewidziała
- odtwarzanie filmu jest szybsze od zapisu

Dramar i inni posiadacze V6 i R6 pilnie proszę o wasze wyniki! Teraz Mała nie chce wyjechać z garażu i płacze. Bąka coś o starości, pokoleniach itp. Pomóżcie mi ją wyciągnąć z dołka przed świętami, bo do rodziny będę zmuszony jechać autobusem.
  
 
Kartos to za kare, ze Ci sie to " czerwone paskudztwo " a'la Omesia podoba. Twoja Bestyjka powiedziala NIE. I stad ten wynik.

Zmierze swoj czas przy okazji odwilzy bo u nas slisko jak cholera.

Ale tak na oko to moj predkosciomierz szybciej sie przesuwa niz ten na filmiku. Ale wiadomo - na oko to niejeden...
Na wiosne planuje rozmnozyc stado do 260-270 konikow. Wiec jak nie teraz to kiedys bede szybszy od ludkow z filmu.

Pozdrawiam


* * LOB * * Exclusive Club Of Opel Omega

[ wiadomość edytowana przez: Dramar dnia 2002-12-18 22:53:02 ]
  
 
Mnie panowie zastanawiają tylko niskie prędkości na poszczególnych biegach... Omeśka A 3.0 24v ma maksymalną moc i moment umieszczony dosyć wysoko w obrotach i TRZEBA ją kręcić żeby wykrzesać maksimum...a tymczasem Ci skandynawowie jakoś nie ciągnęli Omeśki na maxa...
A tutaj wam jakieś kosmicznie małe liczby wychodzą niby do tej 200.... Kartos - może i masz rację, jakiś lekki tuning w tej Omeśce pewnie siedzi... Zwłaszcza że jej nie skatowali a taki mały czas....
No nie wiem..... Może niech ktoś z 3.0 24v spróbuje zmierzyć w swojej i powie nam czy ten film to lipa, montaż, czy chłopaki poprostu mają coś innego pod maską...
Pozdro All

Makaveli - od dzisiaj uważający na tramwaje
  
 
Posiedziałem chwilę,policzyłem (za pomocą CarTest) i wyszło mi że ta Omeśka przy standartowej masie i skrzyni musiałaby mieć 240KM i 300Nm. Czyli coś ok.15-20% więcej. Ale i tak zrzut z 2-go biegu musiałby nastąpić przy 105kmh a 3-go przy 165! A tam na filmie widzimy zupełnie co innego (2-ka zdjęta przy 95 a 3-ka przy 145). To ja już za cholerę nie łapię!!! Superdiesla tam wrzucili czy co??? hehe... A może faktycznie chłopaki jechali z górki...
  
 
No a ja napisze tak. Wg mnie Omega 24V ma max moment (270) przy 3600 obr/min. To nie jest az tak wysoko. Pozatym jesli ktos widzial wykres zaleznosci momentu obrotowego od wartosci obrotow to pewnie zauwazyl, ze po przekroczeniu dosc wysokich obrotow (ok 5500), wartosc momentu zaczyna od razu gwaltownie spadac. Dlatego skuteczniejsze jest dociaganie do max momentu (i jeszcze ok 1500 obr zeby nie tracic za duzo czasu i zeby wrzucajac na wyzszy bieg miec juz na blacie odpowiednie, dosc wysokie obroty) i zrzucac bieg. Krotko mowiac nalezy tak kombinowac, zeby oscylowac niedaleko max Nm.
Na trzymaniu do 6500 obr duzo sie traci na przyspieszeniu.

Makaveli:
jesli ten koles chcialby dociagnac na 3 do 165km/h to by juz silnik z ramy wychodzil, a przyspieszenie byloby male jak cholera. Oczywiscie mowie o skrzyni R28.

Kartos:
Nie smuc sie i nie denerwuj. Przeciez nie mozna porownywac 2 aut o sporo roznych osiagach. MV6 i R6 3000 24V zgadzaja sie ze soba ino pod wzgledem max momentu. Do tego 3000 R6 24V wskakuje na 100 w 7,6 s, a MV6 w 8,8 (fabrycznie).

Pozatym wynik 26 sek. do 200 km/h dla ladnie utrzymanej (bez przerobek) 3000 24V to wg mnie normalny wynik, raczej standard.
Ktos wie ile miala fabrycznie do 200 km/h?
Osobiscie dodam, ze kazdy jezdzi jak lubi ja np. kiedys meczylem fure do odcinacza do 4 gangu. Uff to byla glupota!!!
Teraz wiem wiecej na jej temet i jak mam juz trzymac to do ok 5500 - gora, ale to tylko 12V.
Pozdro.
  
 
Gelczas - nie wydaje mi się żebyś miał rację... wrzuciłem dane na soft i wychodzi jak wół że optymalnym rozwiązaniem jest zrzucenie biegu przy 6250rpm. Mi się to też wydaje logiczne.. Co z tego że moment masz najwyższy przy niskich obrotach, skoro nie rozwijasz pełnej mocy...
Panowie teoretycy - specjaliści - co wy o tym sądzicie... Mi się wydaje że trzeba ciągnąć do tych 6250rpm i ani grama mniej ani więcej...

Ale nie mam 100% pewności - nie jestem specem...

Pozdro!
  
 
Moim zdaniem należy poruszać się w zakresie od max mom. do max moc - optymalnie jest wrzucać następny bieg przy osiągnięciu max mocy, wtedy oczywiście ze względu na to że operacja zabiera czas obroty spadają i startujemy w górę z max. momentu i tak dalej, ile biegów starczy.
Tak mówiła szkoła rajdowa z moich czasów - nie było to znowu tak dawno więc nie przypuszczam aby zasady się zmnieniły.
Pzdr.
  
 
Dyskusja fajana, ale brak konkretów. Dramar i inni jeźdźcy V6 i R6 podajcie swoje wyniki. Czy tak trudno zrobic próbę? Wystarczy chwilowy brak śniegu i... kilkadziesiąt sekund.
  
 
Kartos - slisko jest !! Jak sie ociepli to od razu robie pomiar.

Udalo mi sie rozpedzic dzisiaj do 160km/h - i zajelo to ok 15 sekund. Potem droga sie skonczyla.

Acha - bryke mam popruta z wszystkich dodatkow typu zderzaki, listwy i wnetrze - tylko jeden fotel zostal. Ze 100 kilo mniej wazy napewno. I to czuc !!


* * LOB * * Exclusive Club Of Opel Omega

[ wiadomość edytowana przez: Dramar dnia 2003-01-09 15:00:18 ]
  
 
OK Dramar, czekam na wyniki.

1. W wolnej chwili zmierzę u siebie 40-160. Pewnie będzie ok. 22s. Pamietam że podczas poprzedniej próby po 26 s. miałem dopiero ok. 180 km/h.

2. Jaki jest cel demontażu osprzętu? Już nie pamiętam, miałeś stłuczkę czy to planowa modernizacja?

3. Zapowiadałeś, że zamierzasz rozmnożyć stdo do 260-270 KM. Jeśli zmienisz chip to zamawiam u Ciebie ten obecny od Sintry.

--------
Czarny, a co z twoją 3000. Śmignie 40-200 w 26 sek.?