| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Samael Miłośnik FSO HPI Savage X4,1 Stalowa Wola | 2004-09-28 00:38:11 dzisiaj odebralem blok ze szlifu, i dopiero teraz przed momentem obejzalem gladzie cylindrow i w trzech z nich ( na 1, 2, 3) zauwazylem ciemna rysa biegnaca wzdluz plaszcza cylindra
i obawiam sie najgorszego ze to pekniety blok, jednak ze nie wiem czy taki juz byl czy to sie stalo podczas szlifu. czy w silnikach fso zdarzaja sie takie pekniecia biegnace na calej dlugosci cylindra? i od czego one moga powstawac? |
Samael Miłośnik FSO HPI Savage X4,1 Stalowa Wola | 2004-09-28 09:14:15 nie przejmowalbym sie tym, gdybym robil tylko szlif, bo poprostu wzialbym drugi blok i nie byloby sprawy, ale oprocz tego byly zmieniane korki kanalow wodnych, wprasowywane panewki pod nowy walek rozrzadu, oraz zabielana powierzchnia pod filtr oleju i do tego solidne mycie bo skrzynia korbowa byla oblepiona wiekowymi naroslami z selektolu
...mam nadzieje ze chociaz uda mi sie wynegocjowac jakis rabat na obrobke drugiego bloku, na tym to silnika raczej nie zloze, niemialbym do nigo zaufania |
Samael Miłośnik FSO HPI Savage X4,1 Stalowa Wola | 2004-09-28 23:17:05 dzisiaj na spokojnie to jeszcze raz obejzalem i nie jest to pekniecie lecz rysy wykonane najprawdopodobniej przez jakas wadliwa glowice honownicza
na kazdym cylindrze krecha jest identyczna wiec niemozliwe zeby blok pekl na trzech cylindrach identycznie, tym bardziej ze po odtluszczeniu bylo widac wyrazne dno tej rysy a na fazkach na poczatkach cylindrow wyraznie widac ze jest to powierzchniowe jak rozebralem silnior do remontu to ich nie zauwazylem bo blok byl zasyfialy niestety tylko 2 szlif (+0,4) nie byl w stanie zebrac jej do konca, pewnie jakbym zapodal 3 to byloby ok |
rdt cinquecento nieruchome Radom | 2004-09-29 00:42:22 Kolego Mmachina:
co do rysy powstalej zamkiem pierscienia ................. pierscieni jest trzy a kreska jedna - zamki poszczegolnych sa rozstawiane co 120 stopni wiec mao mozliwe - moim zdaniem ich wina a wlasciwie to narzedzia ktorym robili - malo prawdopodobne zeby powstalo cos takiego samemu - co do 3 identycznych pekniec to bez przesady przeciec to są 3 osobne tuleje - co prawda wciskane a nie plywające ale jednak tuleje Moim zdaniem - nazad do warszatu niech poprawiaja i jeszcze powinni glowice zrobic a jak nie to powiedz im ze masz czas i ze PIH tez ma czas - chca miec jedna kontrole za druga - no problem [ wiadomość edytowana przez: rdt dnia 2004-09-29 00:44:46 ] |
Samael Miłośnik FSO HPI Savage X4,1 Stalowa Wola | 2004-09-29 22:24:52 A czy blok silnika 125p/polonez nie maja cylindrow wykonanych bezposrednio w bloku (bez wciskanych tulei) tak jak w silnikach DOHC? Tuleje chyba tylko sa w blokach aluminiowych albo w rzeliwnych jak juz cylinder do niczego sie nei nadaje to zostaje roztoczony i wprasowana tuleja ktora to mozna dalej eksploatowac
ale wracajac do mojego bloku, to te rysy zostaly wykonane w zakladach fso i sa stare jak ten silnik. Jakbym robil odrazu 3 szlif to by znikly ale ze mialem tloki na 2 wiec zostalo po nich samo dno |
rdt cinquecento nieruchome Radom | 2004-09-29 23:48:59 Kolego Mmachina - czy spotkales przypadek ze ...... w trzech cylindrach byly trzy IDENTYCZNE rysy - czy ze byla rysa od jednego zamka w jednym cylindrze ?
Poza tym juz z ciekawosci zapytam - co ma az 5 pierscieni ? Ile jest zgarniającysz ile uszczelniających ?? |
Samael Miłośnik FSO HPI Savage X4,1 Stalowa Wola | 2004-09-30 00:23:16 jakas ładowarka ladowarka ma 5 pierscieni, widzialem taki tlok w tym zakladzie remontow silniow, tlok tem mial dwa takie pierscienie ze zresprezystym ekspanderem i 3 zwykle |