[125p] blok silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
dzisiaj odebralem blok ze szlifu, i dopiero teraz przed momentem obejzalem gladzie cylindrow i w trzech z nich ( na 1, 2, 3) zauwazylem ciemna rysa biegnaca wzdluz plaszcza cylindra

i obawiam sie najgorszego ze to pekniety blok, jednak ze nie wiem czy taki juz byl czy to sie stalo podczas szlifu.

czy w silnikach fso zdarzaja sie takie pekniecia biegnace na calej dlugosci cylindra? i od czego one moga powstawac?

  
 
cos dziwnego? piszesz iz odebrales blok ze szlifu to co majster ktory to robil to nie widzial tego? rysa mogla powstac w miejscu gdzie schodza sie pierscienie na zamku ale powinna zniknac gdy blok byl szlifowany chyba ze byla zbyt gleboka zeby zebrac ja kolejna klasa szlifu
  
 
wiesz, wcale mnie to ze majster nie zauwazyl pekniecia nie dziwi...widac to jest jakas ich cecha zawodowa. Ja jak oddalem blok do szlfiu, to sie okazalo ze jest pekniety caly plaszcz wodny. I oczywiscie majster, ktory ten blok szlfiowal tego nie zauwazyl. Jak sie tlumaczyl? Ze on tylko dziurki robi - i tak od 17 lat...


pozdrawiam
cybertec
  
 
nie przejmowalbym sie tym, gdybym robil tylko szlif, bo poprostu wzialbym drugi blok i nie byloby sprawy, ale oprocz tego byly zmieniane korki kanalow wodnych, wprasowywane panewki pod nowy walek rozrzadu, oraz zabielana powierzchnia pod filtr oleju i do tego solidne mycie bo skrzynia korbowa byla oblepiona wiekowymi naroslami z selektolu

...mam nadzieje ze chociaz uda mi sie wynegocjowac jakis rabat na obrobke drugiego bloku, na tym to silnika raczej nie zloze, niemialbym do nigo zaufania
  
 
no to zloz reklamacje w zakladzie w ktorym to robiles...przeciez to byl ich obowiazek, a nie robili blok, ktory byl do niczego...
u mnie bylo tak, ze blok wrocil do zakladu z reklamacja. Jak wlasciciel to zobaczyl, to zawolal tego mechanika i go rowno opier....
a drugi blok, ktory dostarczylem pozniej szlifowali jeszcze raz za darmo...

pozdrawiam
cybertec
  
 
dzisiaj na spokojnie to jeszcze raz obejzalem i nie jest to pekniecie lecz rysy wykonane najprawdopodobniej przez jakas wadliwa glowice honownicza

na kazdym cylindrze krecha jest identyczna wiec niemozliwe zeby blok pekl na trzech cylindrach identycznie, tym bardziej ze po odtluszczeniu bylo widac wyrazne dno tej rysy a na fazkach na poczatkach cylindrow wyraznie widac ze jest to powierzchniowe


jak rozebralem silnior do remontu to ich nie zauwazylem bo blok byl zasyfialy

niestety tylko 2 szlif (+0,4) nie byl w stanie zebrac jej do konca, pewnie jakbym zapodal 3 to byloby ok

  
 
Kolego Mmachina:
co do rysy powstalej zamkiem pierscienia .................
pierscieni jest trzy a kreska jedna - zamki poszczegolnych sa rozstawiane co 120 stopni wiec mao mozliwe - moim zdaniem ich wina a wlasciwie to narzedzia ktorym robili - malo prawdopodobne zeby powstalo cos takiego samemu - co do 3 identycznych pekniec to bez przesady przeciec to są 3 osobne tuleje - co prawda wciskane a nie plywające ale jednak tuleje
Moim zdaniem - nazad do warszatu niech poprawiaja i jeszcze powinni glowice zrobic a jak nie to powiedz im ze masz czas i ze PIH tez ma czas - chca miec jedna kontrole za druga - no problem

[ wiadomość edytowana przez: rdt dnia 2004-09-29 00:44:46 ]
  
 
A czy blok silnika 125p/polonez nie maja cylindrow wykonanych bezposrednio w bloku (bez wciskanych tulei) tak jak w silnikach DOHC? Tuleje chyba tylko sa w blokach aluminiowych albo w rzeliwnych jak juz cylinder do niczego sie nei nadaje to zostaje roztoczony i wprasowana tuleja ktora to mozna dalej eksploatowac

ale wracajac do mojego bloku, to te rysy zostaly wykonane w zakladach fso i sa stare jak ten silnik. Jakbym robil odrazu 3 szlif to by znikly ale ze mialem tloki na 2 wiec zostalo po nich samo dno

  
 
Kolego rdt
a jednak wyszlo na moje tylko przyczyna nie byl zamek...
jak pisalem za niski szlif , a tak poza tym spotkalem sie juz z przypadkami iz pierscieni bylo 5 rozstawionych pod roznym katem a powstaly rysy po zamku w jednym miejscu tyle co do tego
Samael to co z tym majstrem od szlifow nie widzial ze 2 nie wydoli i czemu nic ci nie powiedzial iz zostala rysa?
  
 
Kolego Mmachina - czy spotkales przypadek ze ...... w trzech cylindrach byly trzy IDENTYCZNE rysy - czy ze byla rysa od jednego zamka w jednym cylindrze ?
Poza tym juz z ciekawosci zapytam - co ma az 5 pierscieni ?
Ile jest zgarniającysz ile uszczelniających ??
  
 
jakas ładowarka ladowarka ma 5 pierscieni, widzialem taki tlok w tym zakladzie remontow silniow, tlok tem mial dwa takie pierscienie ze zresprezystym ekspanderem i 3 zwykle