Golf "87 1.3 gaźnik - problemy z doborem instalacji

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam szanownych czytelników forum i proszę o kilka rad

1. Typ reduktora: pneumatyczny czy elektroniczny ? Podobnoż elektroniczny jest lepszy tylko jakoś nikt go nie montuje (chodzi o cenę czy są jakieś merytoryczne przesłanki przemawiające przeciwko takiemu rozwiązaniu?).
Znalazłem go tylko jako składnik instalacji M.G. Motorgas.

2. Uwagi odnośnie montażu instalacji. Czy poniższy wywód (dla Skody Favorit) jest właściwy również dla Golfa na gaźniku (jeden z gazowników mnie wyśmiał):
"Jeśli chodzi o elektrozawór benzyny najlepiej założyć jak najbliżej gaźnika, żeby pompka paliwa dawała tyle paliwa, co należy. Mikser najlepiej założyć do środka do obudowy filtra powietrza. To wszystko czaaaaa powiedzieć fachowcowi - ciężko przekonać twardziela bo on wie lepiej oczywiście ale zawsze można pojechać do kogoś, kto się zgodzi na taka instalke jaką chcemy."

3. Zapalanie na gazie. Spotkałem sie z opinią (fanclub Skody):
"Wielka bzdura ze silnik się niszczy przy odpalaniu na gazie !!!!! MIT!!! Bardziej się niszczy na benzynie! Dlaczego?
Oto potwierdzenie!- Jak zapalamy na benzynie to silnik nie rozgrzany lub, który stal ma słabe smarowanie przez pierwszych kilkadziesiąt sekund, a dodatkowo benzyna ma właściwości zmywające olej prawda? Więc skutecznie zmywa
z gładzi cylindrów olej!!! Wtedy chodzi sobie na sucho i zajebiście trze! Najbardziej zużywa się silnik przy rozruchu!!! Przez pierwsze chwile rozruchu i pracy !!!!!!!!! Jak ktoś nie wierzy to niech udowodni ze jest inaczej A gaz oczywiście nie ma właściwości zmywających, więc mniejsze tarcie z tego wychodzi, co? "

4. Świece - trzej gazownicy polecają mi NGK ale nie V-line (z jakiś
powodów nie powinny to być świece wieloelektrodowe). Mógłbym wiedzieć dlaczego?

5. Generalnie chciałbym założyć instalację taką by długofalowo koszty jej serwisowania były jak najniższe a żywotność jak najwyższa. (Na chwilę obecną chcę tym autem zrobić ze 100.000 km w 6-7 lat; oczywiście jeśli się wcześniej nie rozleci .

6. Jakim olejem zalecacie Państwo zalanie silnika (ostatni właściciel
jeździł na półsyntetycznym Mobil 1 10w/40. Znajomi radzą mi tańszego Statoila 10w/40 albo wręcz przejście na mineralny (Shell 15w/40)- silnik jest świeżo po remoncie. Jak wg. Waszej opinii olej koresponduje z eksploatacją auta na gazie?.
Opinie w internecie są bardzo podzielone. Często zalecany olej do tego silnika to mineralny Mobil 1 15w40.


Serdecznie pozdrawiam
Znach0r
null

[ wiadomość edytowana przez: Znach0r dnia 2004-09-28 16:09:48 ]
  
 
Ufff przeczytalem

ad1.
Ja zawsze myslalem ze zalezy to od auta hmm nie wypowiadam sie

ad2.
Nie wiem

ad3.
Ja smigam ciagle na gazie, odpalam na gazie czy zima czy lato a poldek ma juz 140tys i nic mu nie ma ... wiec cos w tym jest

ad4.
Kiedys mialem wieloelektrodowe i zle dzialaly. O wiele gorzej samochod zapalal na gazie i byl bardziej zmulony

ad5.
Masz gaznik bierz najtansza a co za tym idzie najprostrza czyli najmniej rzeczy moze nawalic

ad6.
Jak jest po remoncie i jest zalany polsynt. to niech sobie zostanie ... a olej statoil hmm kto na tym jezdzi ???

pozdr
  
 
Cytat:
6. Jakim olejem zalecacie Państwo zalanie silnika (ostatni właściciel jeździł na półsyntetycznym Mobil 1 10w/40. Znajomi radzą mi tańszego Statoila 10w/40 albo wręcz przejście na mineralny (Shell 15w/40)- silnik jest świeżo po remoncie. Jak wg. Waszej opinii olej koresponduje z eksploatacją auta na gazie?. Opinie w internecie są bardzo podzielone. Często zalecany olej do tego silnika to mineralny Mobil 1 15w40. Serdecznie pozdrawiam Znach0r null [ wiadomość edytowana przez: Znach0r dnia 2004-09-28 16:09:48 ]


OD.1 Pneumatyk i elektronik - różnica jest w zabezpieczeniach. W pneumatycznym wypływ gazu otwiera się podciśnieniem w kolektorze, a elektronikiem steruje centralka zależnie od impulsów zapłonowych silnika.
Od.2 Jak najbardziej słuszne z tym zaworkiem. Powinien być między pompką, a gaźnikiem. A czym bliżej gaźnika tym mniej będzie miała pompka do uzupełnienia po przełączeniu na benzynkę.
Mikser do wnętrza puszki filtra - trudniejsze do zrobienia niż mikser pod puszką (na gaźniki są dostępne gotowe miksery, a do puszek chyba nie). Lepsze w tym, że puszka filtra nie jest uniesiona w górę.
Od.3 Silnik może dostać w kość chyba tylko przy baardzo dużym mrozie. Sam regularnie odpalam zimą na gazie i bezproblemowo się jeździ. Lecz bez wątpienia membrany parownika pożyją dużo krócej.
Od.4 Nasze polskie Iskry są świetne i tanie.
Od.5 Powinieneś zamontować coś masowo u nas występującego. Wtedy jest szansa na jekieś części w rodzaju zestaw naprawczy czy filtry za 5 czy 6 lat.
Od.6 Pewnie każdy będzie dobry, jeśli remont silniczka był dobrze zrobiony. Ale 15W40 na zimę to kiepski pomysł.
  
 
6) Jak silnik w dobrym stanie i do tego jeźdzony na półsyntetyku to nie ma się co zastanawiać tylko lać półsyntetyk. Na syntetyk szkoda kasy.
  
 
Też mam Golfa 2 1.3.Mam instalkę Tomasetto.Świece do gazu Iskry.Na początku były problemy.Ale gazownik założył przejściówkę(zapomniałem jak to się fachowo nazywa).Przy odpalaniu na gazie prąd jest pobierany bezp.z akumulatora.Chodzi dobrze.Zobaczę jak będzie zimą
  
 
witam.
zgodnie z obowiązującymi obecnie przepisami nie wolno już montować pneumatyków.