Kolektor rurowy 2.0 DOHC

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
a wiec tak szukam info na temat takich kolektorów stosowanych w tych silnikach , interesuja mnie zdjęcia i cokolwiek co pomogłoby w budowie takiego kolektora do silnika 2.0 dohc a może ktoś ma taki w swoim samochodzie?? z góry dzięki
  
 
Możesz zapakować do tego silnika kolektor rurowy z poldka GSi. Trzeba go tylko troszkę przerobić (pod innym kątem przyspawać flanszę, wywiercić w niej bodaj dwa nowe otworki i pokombinować z pasowaniem do reszty układu).

Woj-O#772 z PTK ma takie coś u siebie zrobione.
  
 
jak dla mnie takie rozwiązanie nie wchodzi w grę bo nie jest to wg mnie dobre , raz że ten kolektor wcale nie jest taki rewelacyjny a poza tym że jest z rur nie widże w nim więcej zalet ale dzięki za odpowiedź
  
 
kolektor gsi z poldka moze i bylby dobry do 1,4/1.6 TC ale nie wiem czy do 2,0, wydaje mi sie za ma zamala srednice rur
  
 
rórowy ma tomek cecot w 131(replice abartha)
  
 
Barakuda pogadają z Kanią może on Ci cos załatwi. Ostatnio jak z nim gadałem to mówił, że może sam coś potworzy ...
  
 
Nie widziałem jeszcze kolektora od GSI ale samo to że nie jest odlewany tylko spawany z rur na pewno przyniesie efek w stosunku do seryjnego kolektora i dwururki. A jeżeli komuś zależy na sporym efekcie to czeka go spora inwestycja. Stosunek ceny zakupu używanego kolektora z GSI do uzyskanych efektów nie będzie miał sobie równych. Zostaje oczywiście samoróbka ale trzeba odpowiednio dobrać grubość i długość rur. Zjawiska falowe są bardzo ważne. Nie umiem tego wyliczyć a nad kolektorem z GSI mocno się zastanawiam. Pozdrawiam.
  
 
co do kolektora gsi to możesz go zobaczyc np. tutaj kolektor GSio jego zaletach nie ma co tutaj rozmawiac , jednak nadal szukam zdjęć i info o prawdziwych baranach do tych silników mam parę zdjęć ale jak ktoś zna jakieś miejsca w sieci gdzie można je zobaczyć to byłbym wdzięczny , bo mam zamiar zrobic taki kolektor i chcę sie wcześniej przekonac czy jest warto się w to pchać
  
 
Mam troche zdjęć silników z takimi kloektorami , ale kolega Barakuda nie ma podanego maila w profilu i nie mogę ich podesłać , chyba że ktoś chce , żebym mu podesłał ...? Zdjęć jest 13 i zajmują 670 kB... Pozdro. Piotrek.
  
 
no tak małe przeoczenie , jak możesz to prześlij na barakud1a@poczta.onet.pl albo hemikuda@poczta.fm z góry dzieki
  
 
piotrek to i ja poprosze...
mardf@wp.pl
  
 
Ja też się piszę quattro132@poczta.fm

[ wiadomość edytowana przez: Quattro dnia 2004-09-30 23:32:30 ]
  
 
cichy16@go2.pl
  
 
I ja również jeśli można. pawj@op.pl
  
 
http://www.firebreathingfiats.com/Contribute/racing/SteveColesVintageracer.htm
popatrzcie na dole jaki piękny baran .

  
 
widze ze kupiles tego 132 z allegro,

a co do rurowca z gsi to jest zajebisty tuning wydechu dla "biednych studentow" jakbys kiedys jezdzil kantem z zeliwiakiem i 2rurka to przy zmianie na ten rurowy kolektor odrazu bys poczul roznice.

nie jest to w pelni profesjonalny kolektor ale zawsze cos lepszego od zeliwnego piecyka, jakbym sral kasa to bym zrobil sobie caly wydech pod silnik, co ja pierdziele, oczywiscie ze kupilbym sobie jakiegos amerykanskiego musclecara
  
 
fakt kupiłem , a co do kanta z żeliwiakiem to jeździłem takim i zmieniłem wydech ale nie na gsi tylko własny od podstaw razem z kolektorem i byłem z niego zadowolony , dzięki za zdjęcia przydały się ale jak ktoś jeszcze coś znajdzie to nie będę narzekał
  
 
Biorąc pod uwagę że kolektor z GSI to seryjna produkcja to nie można zbyt wiele oczekiwać. Jednak
nie słyszałem żeby ktoś krytykował go za jakość wykonania a co najwyżej za zbyt małą średnicę rur.
Więc skoro jest ona za mała to ile tak na prawdę wynosi? Jak ktoś ma takie cudo to może się
poświęci i zmierzy. Interesuje mnie średnica zewnętrzna.
  
 
Witam
Ja mam przerobiony kolektor rurowy od GSi pod głowicę silnika 2.0 DOHC.
Średnica rur wynosi 34 - 35 mm. Ponieważ mam również oryginalny kolektor żeliwny wraz z dwururką od 2.0 DOHC mogę powiedzieć, że średnica kanałów w obu tych kolektorach jest prawie identyczna.
Zakładam kolektor od GSi między innymi dlatego, że jest dużo, dużo, dużo lżejszy od żeliwnego, a także ma mniejsze opory przepływu spalin, bo nie osadza się na nim tak nagar jak na żeliwnym.
  
 
Dobry rórowy kolektor daje przyrost mocy około 12%ja mam w lanci kolektor przywieziony z włoch średnica rór 38 mm jest wykonany nie ze stali lecz ze stopu niklowego inconel 600 materiał nie do dostania robi się z niego np. części do silników samolotowych ,łopatki turbin w elektrowniach dałem swój kolektor do skopiowania facet pod skawiną robi takie rzeczy lecz ze stali żaroodpornej powinna wytrzymać bez odkształceń temp 650 stopni inconel 600 wytrzymuje 1200 stopni zasada prosta więcej mocy większa (temp) kolektor jest do silnika turbo co prawda ale ładny zdjęcie na maila