MotoNews.pl
  

Ogrzewanie tylnej szyby...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!!!
Mam mały problem....mianowicie... oderwało mi sie mocowanie kabla z ogrzewania tylnej szyby (ta blaszka do której podpinamy kabelek). Pytanie: czym, to dziadostwo przykleic?? byłem w firmie która montuje szyby... powiedzieli mi ze nie przykleją tego... a jezeli tak to na moja odpowiedzialnosc... poniewaz...w miejscu klejenia bedzie inny przepływ prądu iszyba moze peknąc... no i teraz bujam sie z zaparowaną tylną szybka... Pomózcie!!! bo jak przyjdzie zima to bedzie kaplica...
  
 
Zarówno w big fiacie jak i w Espero paprochy na myjni urwały mi tą blaszkę.
Przykleiłem ją specjalnym klejem. Klej do nabycia w sklepach elektronicznych (taki do naprawy nitek ogrzewania).
Klej zawiera srebro i to ono przewodzi prąd, mam takie rozwiązanie od 3 lat i nie mam z nim problemów.
  
 
AnJay wiem o jaki klej chodzi... tzw. Przwodzący.. ale poprostu koles z warszatu wystraszył mnie.. ze bede musiał kupic nową szybe... a u niego to ok 500 poszukam czegos takiego... i przyklepie tą blache do szybki.. moze nie peknie
  
 
Sam klej słabo wydziela ciepło, przyklejaj w cieple i jak będzie sucho (garaż) cieńką warstwą, a będzie ok.
  
 
Oryginalnie, w fabryce konektory są lutowane do siatki grzewczej. Siatka grzewcza składa się w wiekszości ze srebra. Odczyść miejsce w którym chciałbyś przymocować konektor przy pomocy papieru ściernego( o gęstości przypominającym draskę pudeła zapałek) i przylutuj lutownicą kolbową (lutownica musi miec moc rzedu 300 W lub więcej)
  
 
Cytat:
2004-10-01 01:25:46, Piotr_W pisze:
... przylutuj lutownicą kolbową (lutownica musi miec moc rzedu 300 W lub więcej)



A ja radzę Ci przyklej klejem
  
 
Cytat:
2004-10-01 01:25:46, Piotr_W pisze:
Oryginalnie, w fabryce konektory są lutowane do siatki grzewczej. Siatka grzewcza składa się w wiekszości ze srebra. Odczyść miejsce w którym chciałbyś przymocować konektor przy pomocy papieru ściernego( o gęstości przypominającym draskę pudeła zapałek) i przylutuj lutownicą kolbową (lutownica musi miec moc rzedu 300 W lub więcej)



Piotrze...chetnie wyczyscilbym to miejsce.. tylko tam juz nic nie ma... bo ta p......... blaszka sie oderwała razem z tą całą miedzią czy co to tam jest... i mam dziure..w tym miejscu do golej szyby... bede musiał to przykleic klejem....

A tak na marginesie.. jak byłem u "szklarza" powiedział mi zebym przykleił to na kropelke... i obkleił własnie tym przewodzącym klejem.... co o tym myslicie???
  
 
Ja sądzę, że klej przewodzący posiadający pewną rezystancję nie nadaje się do przyklejania styku zasilającego cała siatkę grzewczą.
Kiedyś w innym samochodzie po prostu tę blaszkę przylutowałem, tyle tylko, że trzeba to zrobić delikatnie, no i powinno się mieć wprawę w lutowaniu.
Ja polecam lutownicę do 30 W, ponieważ duża moc cieplna lutownicy spowoduje zbyt szybkie miejscowe nagrzewanie się szyby, co może spowodować jej pęknięcie. Ubytek ścieżki wykonaj lutując kawałek linki miedzianej albo paska blaszki mosiężnej (lepsza jest srebrzona, używana do ekranowania) a wcześnie do tej linki lub paska przylutuj ten styk zasilający.
Pozdr.

PS. Szyba powinna być ciepła, aby była jak najmniejsza różnica pomiędzy miejscem lutowanym a resztą.