Głowica w 2000 DOHC

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam silnik 132 C2000. Prawdopodobnie pękła mi głowica i będę musiał ją zmienić bo spawanie za drogie. Słyszałem że w pewnych modelach tego silnika były większe zawory. Jeżeli ktoś ma informacje na ten temat to może się podzieli. Interesuje mnie model silnika i w jakich autach był montowany. A może ktoś ma na zbyciu taką głowicę?
  
 
większe zaworki były w abarth'cie (w ritmo z odwróconą stroną-wydech po str przeciwnej niż "normalnie").
mam głowice od 1.6 , 1.8 ,2.0 i wszystkie mają jednakowe zaworki
  
 
Głowice od volumexa miały jeszcze takie zawory jak abarth.1mm roznicy.Dziwnym trawem mam taką głowice na sprzedaz jak cos to pisz
  
 
Glowice z duzymi (43,5mm) zaworami byly montowane w 131 kombi (panorama-super) w 84 roku. Silnik 131C4.000 z recyrkulacja spalin.
  
 
Co do Volumexa to miał mały stopień sprężania. Nie osiągnięto tego przypadkiem poprzez większą komore spalania w głowicy? A co do tego fiata131. Czy takie głowice były tylko w kombi? I jeszcze jedno. Czy wszystkie fiaty ritmo mają "odwrócone" kolektory?
  
 
Cytat:
2004-09-30 02:17:41, Gangster pisze:
Co do Volumexa to miał mały stopień sprężania. Nie osiągnięto tego przypadkiem poprzez większą komore spalania w głowicy? A co do tego fiata131. Czy takie głowice były tylko w kombi? I jeszcze jedno. Czy wszystkie fiaty ritmo mają "odwrócone" kolektory?



z tego co wiem takie glowice w 131 mialo tylko kombi. Nie wszytkie ritmo mialy odwrocone kolektory. Z moich informacji wynika ze zdecydowana wiekszosc fiatow ritmo miala kolektory po wlasciwych stronach.
  
 
Cytat:
2004-09-30 02:17:41, Gangster pisze:
Co do Volumexa to miał mały stopień sprężania. Nie osiągnięto tego przypadkiem poprzez większą komore spalania w głowicy? A co do tego fiata131. Czy takie głowice były tylko w kombi? I jeszcze jedno. Czy wszystkie fiaty ritmo mają "odwrócone" kolektory?


Komora w głowicy jest taka sama jak w zwykłym DOHC.Moge wysłac fotke zainteresowanym
  
 
Skoro tak mówisz. Ile sobie cenisz tą głowicę?
  
 
Jesteś pewny że Ci ta głowica pękła??
  
 
pierwsze slysze zeby jakies ritmo TC mialo seryjnie odwrocona glowice kolektorami.... zawsze gaznik{i} przed silnikiem wydech za.....
  
 
Cytat:
2004-10-05 15:58:47, Bart128 pisze:
pierwsze slysze zeby jakies ritmo TC mialo seryjnie odwrocona glowice kolektorami.... zawsze gaznik{i} przed silnikiem wydech za.....


Może nie gaźnik - ale wtrysk !
Ja np. tak mam i - z tego co wiem tak samo mają inne przednionapędowe Fiaty : Regata i Croma , Lancia Delta , Dedra , Thema - wszystkie z silnikami tej samej rodziny : 1,6 albo 2,0 z jedno- i wielopunktowym wtryskiem na dwuwałkowych głowicach 8V i 16V
  
 
widziałem głowice zdjetą z ritmo,niewiem jakiego,wydawało mi sie(i dalej tak mam )że ritmo ma odwróconą głowice-ale w sumie widziałem tylko tą jedną z ritmo!!,wogóle nie było mi dane pod maske ritmo zajrzeć,jezeli faktycznie jest jak piszecie,to przepraszam za wprowadzanie w błąd,cóż człowiek sie uczy cały czas...
  
 
Cytat:
2004-10-05 19:35:04, mar125 pisze:
przepraszam za wprowadzanie w błąd,cóż człowiek sie uczy cały czas...


Szacunek należy się człowiekowi , który potrafi się przyznać do błędu !
A zupełnie na marginesie : za parę dni będą miał na zbyciu taki właśnie silnik ( z zamienionymi kolektorami ) - 1,6 TC , na chodzie , ale z sugestią remontu ( przebieg 350 000 ) . Zmieniam na 2,0 TC 8V z Lancii Delty ( choć niestety nie HF integrale 2,0 16V turbo - bo się przestraszyłem 220 KM w standardzie !)

[ wiadomość edytowana przez: schab dnia 2004-10-07 10:01:13 ]
  
 
Według mnie nie ma co się bać mocy. Lepiej mieć jej za dużo i nie wciskać gazu do oporu niz zeby kiedys przy wyprzedzaniu zabrakło paru metrów . Co innego to kwestia ekonomiczności takiego przeszczepu. Ja bym chętnie pobawił się z takim motorem ale niestety mnie na to nie stać
  
 
Cześć. Ja jeszcze wracam do tematu głowicy. Tym razem inny problem. Kupiłem głowice z Volumexa.
Zawory ssące mają faktycznie 43,5mm. Myślałem że podniosę stopień sprężania poprzez planowanie,
ale okazało się to niemożliwe. Zebranie nawet 0,1mm spowoduje że nOż dotknie już ssącego gniazda
zaworu. I tu moje pytanie. Czy to jest normalne? W końcu zawsze fabrycznie jest pewien zapas
Zeby można było zrobić szlif w celu np usunięcia krzywizny. Więc może poprzedni właściciel mnie
uprzedził. Jeżeli tak to o ile obniżona jest głowica?
  
 
a ja mam pytanie bo juz sam nie wiem....
Czy Glowica w 1600 DOHC z Fiata 124 czyli na tlokach 80 mm nie rozni sie niczym od tej ze 131 na tlokach 84 mm? z 1.6 czy 1.8 ?
  
 
Cytat:
2004-10-27 20:16:30, stasiu pisze:
a ja mam pytanie bo juz sam nie wiem.... Czy Glowica w 1600 DOHC z Fiata 124 czyli na tlokach 80 mm nie rozni sie niczym od tej ze 131 na tlokach 84 mm? z 1.6 czy 1.8 ?


Najprościej będzie to sprawdzić na stronie Euro moto Fan-u mają katalog części on-line . Silniki i głowice są rozrysowane z detalami dotyczącymi kształtu i przekroju denka tłoków . Mam wrażenie , że u ciebie problem nie dotyczy głowicy , ale właśnie tłoków !
  
 
rozni sie komora spalania i zaworami
  
 
Czy nikt nie jest w stanie odpowiedzieć mi czy moja głowica jest obniżona? A jeśli tak to o ile?
  
 
jesli jest natyle splanowana ze na powierzchni planowanej sa juz planowane gniazda to sa splanowane na max
moze to wynikac z czestego planowania w celu wygladzenia niekoniecznie doprezenia