MotoNews.pl
  

Nalot na stykach kopułki.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam . Mam pytanie ... Co może być przyczyną osadzania się nagaru na stykach w kopułce rozdzielacza zapłonu ( pony 1.5 gaźnik ) . Gdy delikatnie zeskrobię nagar , poniaczek chodzi , aż miło. Po jakichś 200-300 km znów jest nagar i silnik chodzi nierówno . Tak jakby nie chodził na wszystkich cylindrach.
Czy to iskrzenie jest spowodowane jakimś wadliwym kondensatorem lub czymś innym. Dodam , że w radiu nie mam zadnych efektów dźwiękowych.
  
 
A kiedy wymieniałes kopułkę i palec rozdzielacza?
  
 
a gdzie ci sie iskrzy..??....kiedy ostatni raz wymieniles kopulke i palec rozdzielacza..??
To winno sie wymieniac co jakies chyba 30 tys kilometrów...
  
 
Cytat:
2004-10-01 13:23:03, Excel92 pisze:
...To winno sie wymieniac co jakies chyba 30 tys kilometrów...


u mnie od nowości nie zmieniana a właśnie stuknęło na liczniku 269kkm
  
 
Iskrzy się ( podejrzewam ) między palecem i stykami w kopułce, bo skąd nagar. Silnik ma orginalnie przejechane 102 tys. . Raczej napewno kopułka i palec jeszcze orginał.
  
 
tak dla wyjaśnienia, to nie są styki. palec nie ociera o metalowe elementy kopułki. jedynie porusza się blisko nich. niestety ale nagar będzie sie tworzył. można zmienić kopułkę na nową. dłużej będzie lepiej. co do wymiany co 30 tyśków to chyba nie . nie spotkałem się z taką regularnością. wystarczy kontrolować i czyścić co jakieś 10-20 tkm a wymieniać w razie potrzeby.
Jareczku, naprawdę nie zmieniałeś przez taki przebieg?
No i jak tu powiedzieć coś złego na Hyundaia
  
 
Czyli zostaje skrobanka. posmarowałem delikatnie wazelinką techniczną . Narazie silniczek rakieta.
Najgorsze , że muszę się ( od 01 .września) dzielić poniakiem z synem. Zrobił prawko. Za pierwszym podejściem.
  
 
no to pozostaje si cieszyc i pogratulowac synowi talentu! a jak nie to kupi drugiego niech wiczy! hehe!
  
 
Cytat:
2004-10-01 17:52:52, zabel pisze:
...co do wymiany co 30 tyśków to chyba nie . nie spotkałem się z taką regularnością. wystarczy kontrolować i czyścić co jakieś 10-20 tkm a wymieniać w razie potrzeby. Jareczku, naprawdę nie zmieniałeś przez taki przebieg? No i jak tu powiedzieć coś złego na Hyundaia


kupiłem samochód od firmy która regularnie serwisowała samochód, miałem pełną wiedzę na temat tego co było wymieniane, ja już na silniku zrobiłem ponad 140kkm, nawet regulacja zapłonu była sprawdzana tylko przy okazji wymiany paska rozrządu, tak mnie nastraszyliście że teraz to się boję tam zajrzeć pod kopułkę, ale dopóki jeździ to się nie dotykam