Regulator paliwa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
w moim espero cieknie paliwo ciurkiem przez przepustnicę prawdopodobnie padła jakaś membrana w regulatorze ciśnienia paliwa.dzeje się tak od razu przy przekręceniu stacyjki.może wiecie skąd ściągnąć książkę serwisową?
  
 
moze od konca..ksiazki serwisowej zdajsie nie da sie tak po prostu sciagnac..byla tutaj dystrybuowana na cd chyba przez adminka
jesli chodzi o twoj problem to wysil sie nieco i sproboj dokladniej opisac o co chodzi..po pierwsze jaki silnik..po drugie jakie objawy..czy zapala w ogole..skad wiesz ze cieknie ci przez przepustnice..a jesli juz wiesz ze to regulator cisnienia paliwa to pozostaje tylko wymiana..koszt kolo 200zeta
  
 
Jakis kolega sympatyczny (notabene to chyba ten co wylicytowal to )przeslal mi ostatnio cos takiego:

Wiadomość od: ProfSubZero, wysłana z komputera o numerze IP: 80.48.114.247
--------------------------------------------------------------------------------
Treść wiadomości:
Czesc, czy nie zainteresowalby Cię taki zestaw:

- ksiązka napraw do Espero w j. polskim ponad 1000 stron - 2 tomy wydana przez Daewoo
- katalog czesci z rysunkmai do Espero, 600 stron
- rogram diagnostyczny + schemat kabla do PC

To wszystko 55 MB, ogrom wiedzy do sciagniecia z mojego szybkiego serwera. Cena: 10 zł. Jesli jestes zainteresowany prosze o kontakt. Moge wystawic aukcje.

[ wiadomość edytowana przez: soop dnia 2004-10-01 23:54:23 ]
  
 
Cytat:
2004-10-01 23:39:57, qbaj pisze:
moze od konca..ksiazki serwisowej zdajsie nie da sie tak po prostu sciagnac..byla tutaj dystrybuowana na cd chyba przez adminka ...



Musisz poszukać w wyszukiwarce jest (był) gdzieś link do zassania książki ::

Szukanie linku do serwisówki nie zajelo mi dłużej jak 5min.
Nie będę świnią i TU szukać

[ wiadomość edytowana przez: kisztan dnia 2004-10-02 07:20:05 ]
  
 
Tomek zostałeś członkiem klubu, ponieważ bez tego nie mógłbyś wejść w link podany przez Kisztana

Podaję jeszcze raz... Tutaj !
  
 
A co ma wspólnego przepustnica z paliwem (chyba, że rozmawiamy o silniku gaźnikowym) ? Przepustnica w naszych silnikach dostarcza tylko odpowiednią ilość powietrza i za pomcą potencjometru przekazuje ,,informację'' do układu sterującego wtryskiem o jej kącie uchylenia. Paliwo podawane jest przez wtryskiwacze, a reg. ciśnienia służy tylko do utrzymania odpowiedniego ciśnienia w ,,szynie zbiorczej'' wtryskiwczy.
Pozdr.
  
 
regulator nie trzyma ciśnienia i wyrzuca paliwo przez przepustnicę aż do węży gumowych wychodzących z filtra powietrza.
  
 
Cytat:
2004-10-02 07:47:16, Zoltar pisze:
Tomek zostałeś członkiem klubu, ponieważ bez tego nie mógłbyś wejść w link podany przez Kisztana



Ooo!

NIe wiedziałem

Człek uczy się przez cale życie
  
 
Cytat:
2004-10-02 09:39:04, tomeklew pisze:
regulator nie trzyma ciśnienia i wyrzuca paliwo przez przepustnicę aż do węży gumowych wychodzących z filtra powietrza.



Ale jak?? Którędy??
Paliwo jest podawane do szyny (nic innego jak common rail, tylko ze znacznie mniejszym ciśnieniem i nie jest to diesel) i na tej szynie jest zamontowany regulator ciśnienia paliwa. Z szyny paliwo dostaje się do kolektora dolotowego poprzez wtryskiwacze, których ujście jest tuż przy głowicy silnika. Nie potrafię sobie wyobrazić, jak paliwo poprzez wtryskiwacz wlewa się do kolektora dolotowego, wypełnia go (będzie tego z pół litra) aż do momentu, w którym zaczyna się ono wylewać przez przepustnicę...
  
 
A jeżeli wtryskiwcze z jakiegoś powodu (uszkodzone sterowanie nimi, zapieczenie się w stanie otwartym) wlewają paliwo do kolektora, bo przecież pompa cały czas podaje paliwo i to z niezłą wydajnością. Wtedy napełnienie kolektora przy zamkniętych zaworach to będzie chwila. Oczywiście są to rozważania teoretyczne.
Pozdr.
  
 
wina leżała po stronie regulatora ciśnienia paliwa.
wystarczy zdjąć przewód z regulatora i przekręcić kluczyk w stacyjce, jeśli jest uszkodzony będzie leciało paliwo z przewodu, a nie ma prawa polecieć nawet kropelka.kupiłem nowy za 155 i jest ok.
  
 
Acha, już wiem! Choć na początku wydawało mi się to niedorzeczne!

Po prostu regulator ciśnienia paliwa jest regulowany podciśnieniem z kolektora dolotowego. Pewnie poszła ci membrana albo uszczelnienie i paliwo leciało poprzez sterujący regulatorem przewód podciśnieniowy prosto do przepustnicy.
  
 
A ja mam regulowany firmy Bosch...... Seryjny został wydłubany