MotoNews.pl
  

(126p) Brak ciśnienia w układzie smarowania.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
No i niestety moja 600'ta jest chora Słuchajcie. Silnik poskładany na wale oryginalnym włoskim bez szlifu (wymiary panwi nie wskazywały znacznego zużycia), tłoki i cylindry też oryginalne na nowych pierścionkach, wałek rozrządy seria, luz w na wałku w bloku nie wyczuwalny (potwierdzone pomiarami). Wczoraj silnik sprawdzony na sucho, po przekręceniu kołem pasowym 3 -5 obrotów czujnik ciśnienia gasl. Czyli powinno być git. Wczoraj wieczorem wsadziłem silnik i odpaliłem (niesety ciągle jeszcze gasł bo nie mieliśmy dobranych dysz w gaźniku do tej głowicy (zawory prawie 36,5mm)). Kontrolka cisnienia oleju zgasła. Po kilkukrotnym przygazowaniu i zgaśnięciu silnika i przy wykonywaniu kolejnej próby odpalenia kontrolka ciśnienia oleju już nie zgasła!!!! Co to może być?? Czujnik sprawdzony, olej jest,........ sam nie wiem

P.S. W wyszukiwarce nie znalazłem nic związanego z moją usterką. Tak więc powstał nowy topić
  
 
sluchaj simon - mialem kiedys u siebie taki przypadek ze przyjechalem normalnie pod dom w godzinach mniej wiecej popoludniowych....wieczorem odpalam malca - cisnienie oleju nie gasnie.....szybko gasze....po chwili znow zapalam - dalej to samo....no to zgasilem ..sprawdzam - olej jest, min bo min ale jest.....na drugi dzien wymieniam czujnik - dalej to samo. wiec leci belka, rozrzad -wyciagam pompe - sprawdzam ok - wiec skladam....po zlozeniu wykrecam czujnik cisnienia oleju i odpalam malca - wali olejem....wkrecam czujnik...kontrolka gasnie....

i powiedz mi teraz....bo ja do dzisiaj nie wiem co bylo przyczyna ze mi kontrolka nie gasla.....
  
 
Heh, chciałbym by tylko na rozebraniu rozrządu się skończyło. Sam jednak cholera nie wiem Może poprostu silnik strumienicy wydechowej się przestraszył??
  
 
hmm no moze.....moze go tak przestraszyles wszystkimi zmianami na raz...sie bidny nie mogl powoli przyzwyczaic to Ci psikusa zafundowal
  
 
masz pewnosc w 100% ze panewki dobre są? Słychac je?
  
 
na wale jest wbity brok, moze jest obrocony
  
 
zobacz czy w klawiaturce nie pękło siedzenie na króciec doprowadzajacy olej
  
 
Arti.. Sam nie wiem. Może jest tak jak mówisz, tyle tylko, że rurka była skracana bo pod tak ciachniętą głowicę nie chciało wleźć Po amputacji pasowało wszystko. Najgorsze jest jednak to, że ciśnienie było i nagle znikło
  
 
Miałem kiedyś taki przypadek i okazało się że brok z wału wyleciał, stawiam na to. Najlepiej wkręć w czyjnik nanometr czy jakoś to się nazywa do pomiaru ciśnienia i zobacz czy coś wskazuje jeżeli nie to na pewno brok wypadł z wału.
  
 
mozesz wykrec czujnik i sprubowac odpalic
jak zygnie olejem to podmien czujnik
  
 
Olej był pompowany bo po wykręceniu czujnika olej strasznie atakował ściany Silnik już rozebrany. Olej lekko się mienił Zaślepka na wale nie tknięta. Jedna z panewek korbowych porysowana na głębokości o.5mmi szerokości też 0.5mm po całym obwodzie. Prawdopodobnie moja wina bo na wale przy otworku olejowym na gladzi ślizgowej odnalazłem lekki zadzior.....(nie komentuje tego Czy to może być to?? Czy dalej rozbierać silnik szukać gdzieś głębiej?? Pompa odpada bo pompuje i ciśnienia nie byłoby od początku, może ktoś ma jakieś inne pomysły??
  
 
slyszalem ze jak sie zle zalozy podkladki pod rozrzadem to wlasnie smarowania nie bedzie ... moze to to ?
  
 
Cytat:
2004-10-03 13:32:58, maskekk pisze:
slyszalem ze jak sie zle zalozy podkladki pod rozrzadem to wlasnie smarowania nie bedzie ... moze to to ?



CO??? A gdzie bulwa pod rozrządem jakieś podkładki są???
  
 
Pewnie chodzi o podkładkę i pierścień rozprężny na wale korbowym zaraz pod małyk kółkiem rozrządu Sie jeszcze okaże. Dziś wyciągnę wał z bloku i będę widział co się stało......Albo nic nie zauważę
  
 
Cytat:
2004-10-03 14:33:22, simon_pg pisze:
Pewnie chodzi o podkładkę i pierścień rozprężny na wale korbowym zaraz pod małyk kółkiem rozrządu Sie jeszcze okaże. Dziś wyciągnę wał z bloku i będę widział co się stało......Albo nic nie zauważę


  
 
Cytat:
2004-10-03 14:33:22, simon_pg pisze:
Pewnie chodzi o podkładkę i pierścień rozprężny na wale korbowym zaraz pod małyk kółkiem rozrządu Sie jeszcze okaże. Dziś wyciągnę wał z bloku i będę widział co się stało......Albo nic nie zauważę



Aaa, to tak. Słyszałem o przypadku pęknięcia pierścienia.
  
 
No wyjdzie w praniu. Zaraz jadę do garażu i będę zosbierał dalej silnik


P.S. Zaraz wstawię zdjęcie do mojego profilu. Silniczka oczywiście
  
 
Powiedzcie mi jeszcze jaki wałek warto wstawić?? Oczywiście wybór to tylko seria. Tylko teraz wstawić wałek Nie ekonomik z niskim wzniosem ale za to szekoką krzywką czy też ekonomika z wysokim wzniosem ale szpiczastą krzywką??
  
 
Cytat:
2004-10-03 15:19:58, simon_pg pisze:
Powiedzcie mi jeszcze jaki wałek warto wstawić?? Oczywiście wybór to tylko seria. Tylko teraz wstawić wałek Nie ekonomik z niskim wzniosem ale za to szekoką krzywką czy też ekonomika z wysokim wzniosem ale szpiczastą krzywką??



Tak samo się możesz pytać która dziewczyna mi się bardziej podoba A czego oczekujesz po tym wałku?
  
 
Jak myślisz?? Chcem wybrać lepszy, nic więcej nie oczekuję!!


Już dostałem opie.......l od Silikonowego No wiadomo, że ST

[ wiadomość edytowana przez: simon_pg dnia 2004-10-03 15:37:14 ]