MotoNews.pl
  

[Polonez] [skrzynia biegów] - oznaczenia

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
chce kupic skrzynie biegow z poloneza 1.5/1.6 5 biegowa.
i w zwiazku z tym mam kilka pytan:

-czy trzeba wycinac tunel w 125 aby takowa weszla?
-czy wszystkie 5-tki maja tesame przelozenia.?
-czy wg rocznika i pojemnosci przelozenia byly zmieniane.?


jezeli byly rozne typy prosz o podanie mi symboli "lepszych skrzyn"

ile moze kosztowac 5-tka z PLUSA 99r ?


[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-04-05 04:51:34 ]
[ powód edycji: Przerabiałem tytuł ]
  
 
Do klasyka chcesz wkładać skrzynie PN??
Zbrodnia.
Tunel trzeba wyciąć/rozklepać.
Skrzynie 5 PN miały kilka razy zmieniane przełożenia.Najlepiej szukaj takiej po '93,ponoć są trwalsze Koszt mniej wiecej 150-200zł.
Ech,docenić starą fiatowską "pionową czwórke" mozna dopiero gdy przesiądzie się na to PN-owskie badziewie z kretyńskim,skośnym drążkiem...Czemu nie ma "pionowych piatek"
Mam jeszcze skrzynke od klasyka-biegi (przy kierownicy) wchodziły jednym palcem,miód.
  
 
W klasyku trzeba klepać
Były różne 5'ki (minimum 3)

Dyskusja o skrzyniach (a zwłaszcza przełożeniach)....

Na drugim arkuszu są dane o skrzyniach (rocznik, przełożenie itp. )


Wg. mnie do silników OHV najlepsze skrzynie to:
1.Skrzynie 4 i 5 biegowe z przed 87 roku (bardzo kożystnie wpływają na sprinty - ale trzeba częściej "wachlować" biegami)

2.Skrzynie po 93 roku (np. z +'ów) - są dość wytrzymałe, za wyjątkiem synchronizacji 2 biegu gdyż różnica przełożeń 1 i 2'ki jest zbyt duża i ten element najczęściej nie wytrzymuje...
  
 
Nomad co do pkt 2 to sie zgadzam przesadzili z różnicą - ciut dłuższa 1 i ciut krótsza II byłoby OK - na płaskim to jeszcze nie przeszkadza, ale w górach oj już daje popalić
A synchro sie zużywa jak za szybko sie II włącza - gdyby poczekać na właściwe obroty to synchro by nie pracowało
  
 
Cytat:
2004-10-03 17:27:06, kaovietz pisze:
Do klasyka chcesz wkładać skrzynie PN?? Zbrodnia. Tunel trzeba wyciąć/rozklepać. Skrzynie 5 PN miały kilka razy zmieniane przełożenia.Najlepiej szukaj takiej po '93,ponoć są trwalsze Koszt mniej wiecej 150-200zł. Ech,docenić starą fiatowską "pionową czwórke" mozna dopiero gdy przesiądzie się na to PN-owskie badziewie z kretyńskim,skośnym drążkiem...Czemu nie ma "pionowych piatek" Mam jeszcze skrzynke od klasyka-biegi (przy kierownicy) wchodziły jednym palcem,miód.


nie, nie to nie do mojego dfa. dzieki za info.
  
 
Mam takie jedno pytanko. czy skrzynia od poldka 1.5 pasuje do silnika 1.6 gli??
  
 
pasuje