MotoNews.pl
  

Jak spuścić płyn chłodzący z bloku

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Przepraszam jeśli ten temat był już poruszany ale nie mogę znależć odpowiedzi na moje pytanie. Niech ktoś mi powie jak spuścić w moim Poldku (1,6 96r) płyn chłodzący z bloku. Pamiętam że w 125p miałem zaworek (albo śrubkę) pod kolektorem ssącym ale tutaj nic takiego nie ma.
  
 
jest pod kolektorem ssącym przy skrzyni biegów w najniższym punkcie pionowej częsci bloku - jak nie ma, znaczy ze ukręcona ja tak mam, sam ją ukręciłem.
 
 
Cytat:
2004-10-04 00:22:02, klama13 pisze:
Witam Przepraszam jeśli ten temat był już poruszany ale nie mogę znależć odpowiedzi na moje pytanie. Niech ktoś mi powie jak spuścić w moim Poldku (1,6 96r) płyn chłodzący z bloku. Pamiętam że w 125p miałem zaworek (albo śrubkę) pod kolektorem ssącym ale tutaj nic takiego nie ma.



jest srubka (na klucz 10 lub 12) pod kolektorem ssacym (stojac przed samochodem - po prawej stronie bloku, na wysokisci 4 cylindra, moze troszeczke za.
Ja odkrecalem lezac pod samochodem, kluczem fajkowym.
  
 
Cytat:
2004-10-04 00:27:43, BolimA pisze:
jest srubka (na klucz 10 lub 12) pod kolektorem ssacym (stojac przed samochodem - po prawej stronie bloku, na wysokisci 4 cylindra, moze troszeczke za. Ja odkrecalem lezac pod samochodem, kluczem fajkowym.


a nie trzynastka kolego?
 
 
Cytat:
2004-10-04 00:28:37, robreg pisze:
a nie trzynastka kolego?



u mnie byla chyba 10 (albo 12) mam taki klucz fajkowy - tylko w tym rozmiarze (10/12), wiec nie mogla byc to 13, przynajmniej u mnie.
  
 
dałbym sobie śrubkę ukręcić że trzynastka, ale to było 4 lata temu więc pewnie mam sklerozę...
 
 
u mnie byla naprawde mala srobka, ale u Ciebie mogla byc 13 - w koncu Twoj jest troszke mlodszy.
  
 
Jesień to zaczynają się posty o chłodnicy i ogrzewaniu.
A czy nie można odłączyć przewodu od chłodnicy i zapuścić silnika na 20 sekund? chyba się nie zatrze? A woda ładnie będzie wypchnięta przez pompę.
  
 
Cytat:
2004-10-04 00:36:50, mati_lecha pisze:
Jesień to zaczynają się posty o chłodnicy i ogrzewaniu. A czy nie można odłączyć przewodu od chłodnicy i zapuścić silnika na 20 sekund? chyba się nie zatrze? A woda ładnie będzie wypchnięta przez pompę.



ale w ten sposob nie spuscisz calego plynu z bloku.
  
 
Cytat:
2004-10-04 00:36:50, mati_lecha pisze:
Jesień to zaczynają się posty o chłodnicy i ogrzewaniu. A czy nie można odłączyć przewodu od chłodnicy i zapuścić silnika na 20 sekund? chyba się nie zatrze? A woda ładnie będzie wypchnięta przez pompę.


nigdy w zyciu... pompa przestanie cokolwiek robic po tym jak borygo osiagnie poziom polowy bloku - bo sie zapowietrzy, a mozesz calkiem ladnie pokancerowac glowice... borygo samo dobrze scieka z bloku - postawic samochod zadkiem do gory i samo spuszczenie plynu przez chlodnice powinno dac spoko rezultaty (ja teraz tak robie...)
 
 
Cytat:
2004-10-04 00:35:50, BolimA pisze:
u mnie byla naprawde mala srobka, ale u Ciebie mogla byc 13 - w koncu Twoj jest troszke mlodszy.


Tomek, tego prawie napewno nie zmieniali od poczatkow DFa, a ja po prostu nie pamietam jaki klucz tylko wydaje mi sie ze sruba byla tam M8 co sugerowaloby 13mm klucz, ale nic z tego nie pamietam - przypuszczam i zgaduje tylko).
 
 
Dzięki roberg
  
 
Ale ja tez sie nie upieram, tylko pamietam jakim kluczem ja odkrecalem - fakt ze go komus pozyczylem ostatnio i juz nie wrocil
  
 
Nie ma się co upierać - ktoś pewnie zgubił oryginalną i wkręcił co miał pod ręka czyli "dwunastkę". U mnie na 100% w Fiacie była "13" i w Poldku też jest "13". Ja swoją odkręcam od góry (ręce mam długie) i pomalowałem jej łepek na żółto celem łatwiejszego odnajdywania.