Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Misiek Miłośnik FSO ![]() Skoda Octavia Gdańsk | 2004-10-04 14:57:35 Cel jest taki, że u mnie były już nieco nadgryzione przez rdzę i należało je wymienić. |
profil-usunięty | 2004-10-04 15:11:31 To że u Ciebie je zjadło, nie znaczy że u niego zrobiło się to samo...... u mnie most wytrzymał ok 120kkm i nie robiłem nic prócz jednokrotnej wymiany szczęk i wymiany cylinderków z powodu ukręconych odpowietrzników (no ale to raczej moja zasługa, a nie zużycie hamulca). |
![]() Misiek Miłośnik FSO ![]() Skoda Octavia Gdańsk | 2004-10-04 15:24:26 Oczywiście, że tak. Ja pierwszy raz wymieniałem szczęki po ok 130 tys i stan był taki jak napisałem. Dlatego zaproponowałem kupno tych elementów tym bardziej, że koszt jest stosukowo niewielki (ok 10 pln za dwie strony) a nie zostanie się z rozgrzebaną robotą.
Pozdrawiam |
![]() JerryP Miłośnik FSO Astra1,7CDTI, Fabia, ... Sulejówek | 2004-10-04 18:06:32 Po 60 kkm powinno być tylko czyszczenie ale może być różnie.
U mnie po 120 kkm musiałem zrobić tył i okazało się że całkiem zapiekł się gwint samoregulatora w prawym kole, musiałem kupić nowy bo się urwała śruba. Trzymacze są troszkę zardzewiałe ale jeszcze popracują. |
![]() Admiral Miłośnik FSO Honda CB750, HONDA V ... wieczny malkontent | 2004-10-06 11:16:22 jeżeli ktoś ma jeszcze zdolności manualne, to warto małą szlifierką kątową zeszlifować rant na bębnie, aby przy ponownym demontarzu nie mieć kłopotów.
uwaga na plastikową zaślepkę otworu na dole tarczy kotwicznej. jest ona symetryczna i tą samą można zamontować po obu stronach mostu, więc jak linka hamulsa ręcznego wchodzi z jednej strony, to z drugiej strony tarczy jest zaślepka. lubi ona się poluzować i blokować hamulec. ja u siebie założyłem taką małą gumową. |
![]() Bocian_s_313_PTK Miłośnik FSO PN Rover Siedlce | 2004-10-08 10:44:20 NIewiem jak wam ale mi za pierwszym razem złożenie hamulca w Lucasie zajęło jakieś 10 minut. MOże dlatego że miałem wcześniej doświadczenia z maluszkiem. Obstawiam że jak ktoś jest szybki to wymiana szczęk zajmie mu koło 1h na stronę, przy czym najwięcej czasu zmarnuje na podnoszenie auta, odkręcanie koła i zdejmowanie bębna. Do ściągania bębna są specjalne otwory w które wkręcamy śruby 8 i bęben schodzi bez urzycia młotka. |
![]() Samael Miłośnik FSO HPI Savage X4,1 Stalowa Wola | 2005-02-07 00:19:55 zalozylem do poldka z 1995 most na bebnach, podlaczylem dzwignie korektora sily hamowania do tego ucha (ktore bylo mimo i korektor jest innego typu) i moje pytanie jest takie czy bebny beda w miare dobrez pracoway na mechanicznym korektorze sily hamowania ?(korektor nie jest zapieczony)
ponadto posiadam takze komplet zaciskow lucas z jazmami czy tarcza lucasa pasuje do piasty starego typu hamulcow? czy te zaciski moga wspolpracowac z tarczami starego typu? a podlaczylem przewod do trojnika z gwintem drobnym za pomoca czegos takiego: [ wiadomość edytowana przez: Samael dnia 2005-02-07 13:21:55 ] |
![]() OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2005-02-07 11:13:49 chyba będą. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
![]() Samael Miłośnik FSO HPI Savage X4,1 Stalowa Wola | 2005-02-07 21:01:46 kurcze ma m problem z tymi bebnami, na lewe kolo ciagle nie mi hamulec reczny,
na poczatku myslalem ze to wina tego rozpieraka, wiec wyczyscilem gwint zeby lekko sie rozkrecala i pilniczkiem przepilowalem te zabki na aluminiowej nakretce (bo blaszka sie slizgala), blaszke lekko dogielem aby zaczepiala, no i zaczepia, wstepnie ten rozpierak rozkrecilem (na tyle by dalo sie beben zalozyc) jednak jak reczny nie dzialal tak nie dziala, dodam ze identycznie robilem przy prawym bebnie i tam elegancko blokuje a lewy nie chce czary jakis czy co? czy moze jest jakas tajemna metoda?? nie mam nowej ksiazki i nie mam tego chamulca opisanego jednak jest taki prosty ze az nie rozumiem dlaczego to dzialc nie chce (linka jest nowa) |
papisp Nysa | 2006-08-09 14:45:03 Szukałem nie znalazłem na ten temat
Mianowicie chodzi mi o tył czyli bębny może ma ktoś gdzieś opis jak one działają? Blokowało mi tył zdjąłem bębny tam jest jakiś chyba samoregulator skręciłem je troszke i efekt nie blokuje ale brak recznego czy to sie doreguluje samo czy trzeba recznie Jeszcze raz proszę jak ktoś ma coś na temat zasady działania tych hamulców poproszę o linka |
Vper PN Caro 1.6 GSI Sokoły | 2006-08-09 16:31:06 Witam,
Jeżeli ręczny działa tylko na jedno koło i nie widać innych oczywistych przyczyn tego problemu w samym bębnie, to jest to spowodowane zapieczoną linką hamulca ręcznego. Linka zapieczona na jednym końcu (u mnie było to np. lewe koło) nie ściąga dobrze lub w ogóle szczęk i to koło nie hamuje. Drugi koniec linki - sprawny w pancerzu - działa na szczęki prawidłowo. Stąd wyżej opisany efekt. Polecam linkę w powłoce teflonowej. Podbno jest to o wiele żywotniejsza od tradycyjnej linki (to opinia sprzedawcy - jak będzie zobaczymy). Na razie u mnie ręczny brzytwa. Kolego Papisp, rozumiem że blokowało Ci bęben po zaciągnięciu hamulca ręcznego. Może to także zapieczona w pancerzu linka po prostu nie wraca na swoje miejsce. Jeśli skręciłeś (skróciłeś) rozpierak, to zwiększyłeś tym samym luz dźwigni hamulca ręcznego. Blokowanie ustało, ale hamowanie również. Wydaje mi się, że bez wymiany linki się nie obejdzie. Pozdrawiam vper |
papisp Nysa | 2006-08-09 22:55:17 A jak skręciłem ten regulatorek to on sie dopasuje sam?? |
![]() OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2006-08-10 06:31:01 Teoretycznie tak. Ale na zdjętym bębnie sprawdź czy on rzeczywiście dizała. Jak nie to wygnij pazur, poczyść , przesmaruj - w zależności co jest. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
filu75 ASTRA C16NZ okolice Szczecina | 2006-10-17 21:03:07 Chciałbym pierwszy raz ![]() ![]() Pozdrawiam |
![]() pablo_fso Miłośnik FSO R.I.P. Polonez Atu p ... Wola | 2006-10-17 21:09:04 Raczej nie. Po prostu zamawiasz okładziny hamulcowe do osobowego Poloneza z układem hamulcowym typu "Lucas" i to wszystko. Inne bębny były stosowane tylko w Polonezach Truck. |
![]() Misiek Miłośnik FSO ![]() Skoda Octavia Gdańsk | 2007-05-22 11:03:51 Witam!
Wiem, że pytanie jest nieco teoretyczne ale czy po 190tys km mogą być już do wymiany bębny? Muszę zrobić przegląd hamulców łącznie z wymianą przewodu na moście i nie chciałbym już drugi raz wracać do tematu. 90% jazdy to miasto. Pozdrawiam |
![]() OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2007-05-22 11:54:55 190 tys? Oczywiście. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |