Problemy !! LPG-benzyna

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie !!
Mam Lade Samare 1300 z instalacja LPG zalozona w lipcu. Podczas lata do momentu kiedy temperatury powietrza spadly ponizej zera pojawil sie problem. Mianowicie jadac na benzynie na wyzszych obrotach, powiedzmy na trzecim begu przy 70km/h zaczyna mi sie samochod dlawic. Jakby mial za malo paliwa, albo cos w gazniku itp. Natomiast na gazie nic sie nie dzieje! Pojechalem wiec do warsztatu w Blizne-Latchorzew i powiedzialem co jest grane. Mechanik sprawdzil,przeczyscil dokladnie gaznik, filtr paliwa i filtr powietrza. Nie zakladal mi mixera od gazu tylko na "otwartym" gazniku kazal mi sie przejechac i sprawdzic. Pieknie, chodzila jak burza. Wiec zalozyl wszystko jak trzeba ( mixer gazowy, filtr powietrza i pojechalem. Niestety na pierwszej prostej problem sie powtorzyl. Wrocilem wiec i znowu proby. Okazalo sie ze gdy nie ma mixera gazu to chodzi elegancko. A z mixerem sie dlawi przy wyzszych obrotach ( i pod obciazeniem oczywiscie). Koles na gazu nie chcial ruszac. Wnisek byl taki ze prawdopodobnie za malo powietrza dostaje sie do gaznika ( bo mixer zmniejsza otwory wlotu powietrza) i przy tak chlodnym powietrzu jakie teraz mamy jest ten problem. Pojechalem wiec do ludzi od gazu. Oni sprawdzili i stwierdzili ze instalacja jest OK, mixer jest oryginalny do Lady 1300 i ze nic sie nie da zrobic skoro gaznik jest OK.
No i co wy na to. Nie wiem co mam robic. Pojade jeszcze do innego warsztatu - zobaczymy co powiedza.
Czy moze cos o czym Ci Fachowcy nie pomysleli?
Fakt ze jezdze caly czas na gazie, ale chcialbym zeby na benzynie tez chodzil dobrze i zebym nie ryzykowal zyciem wyprzedzajac jakiegos Merola.

Czekam na rady
Pozdrawiam
  
 
Przykra sprawa!
Niedawno pozbyłem się właśnie Samary 1300 z inst. LPG. Wszystko było jak u Ciebie z tą jednak różnicą, że ja miałem założoną gumową tuleję (ograniczającą dopływ powietrza) na wlocie powietrza do filtra pow.
Sprawa wygląda tak: jeżdżąc na LPG silnik potrzebuje mniej powietrza niż w przypadku benzyny. Ja mogłem zawsze zdjąć to gumowe ustrojstwo i wtedy nie miałem efektu dławienia. A swoją drogą autko ksztusiło się na każdym biegu przy wciśnięciu pedału gazu do dechy...
Są magicy (tak twierdzi m.in. Pan Czech), którzy potrafią tak wyregulować instalację - by wszystko było O.K., ale ja takich nie spotkałem.
A i jeszcze jedno. Po zdjęciu ww "tulejki" można było jeździć i na benzynie i na LPG, ale na gazie wyczuwalny był spadek mocy
Pozdrawiam.
  
 
Z tego co czytałem m.in. w klubie poldolotów (Polonez Tuning Club), a także z własnych obserwacji, wynika że instalacja gazowa jest szalenie czuła na zmiany gęstości powietrza wlatującego do układu dolotowego. Dlatego właśnie zakłada się przeróżne patenty: wspomniane "gumowe ustrojstwo", ja mam przedłużoną rurę wlotu powietrza, czasem po prostu obraca się filtr tak, aby jego wlot był skierowany przeciwnie do kierunku jazdy - ogólnie chodzi o to, żeby w filtrze powietrza był stały przepływ, bez gwałtownych podmuchów. Dlatego też nie należy przełączać na ciepłe powietrze w zimie (pozycja HOT na filtrze powietrza).
A co do problemu z dławieniem się - chyba nie pomogę, bo nie wiem
mimo to, wierzę, że uda się to naprawić
hgs
ps: a może problemem jest, że mikser jest do lady 1300 a za taką jest uznawana raczej 2105 1300 (taka jak moja). One miały gaźniki innego typu, być może przeloty w gardzielach były mniejsze i stąd nadmierne tłumienie przepływu powietrza. Proponuję na chwilę założyć inny mikser i sprawdzić co się będzie działo.
pozdrófki
h.
  
 
Witam,mam ten sam problem podczas jazdy na benzynie(chociaż robię to bardzo sporadycznie)od 3500 obrotów auto sie zatyka,tak samo przy maksymalnym wcisnięciu pedału gazu.Na gorące też nie przełączam tam przy filtrze,mimo że zawsze to robiłem,jednak w tym roku sprubuję bez HOT.
Pzdr Grzesiek
  
 
mialem ten sam problem.
powodem byl zle dobrany mixer (najprawdopodobniej).
po wymianie tego efektu prawie nie ma, zas po zdjeciu dodatkowego dolotu powietrza do gazu (przedluzka rury do filtra), efekt zdlawienie zanika zupelnie...
  
 
Bardzo dziękuję za informację i rady. Spróbujemy coś zrobić - poproszę o założenie innego miksera, a jak nie to jeszcze niech coś kombinują z tym dopływem powietrza.
Póki co oddaję jutro samochód do warsztatu na Robotniczej 3 (Warszawa) żeby zrobił przegląd, podregulował luzy na zaworach, sprawdził alternator bo mam podejrzenia że coś z nim nie tak - strzałka voltomierza schodzi w lewą stronę ( czyli w dół ) na czerwone pole!?! Tak czy inaczej należy jej się małe "popieszczenie".
Potem pojadę do tych od gazu.
Jak się coś poprawi (i będzie wiadomo z jakiego powodu) to oczywiście dam znać.
  
 
Ja mam dokładnie ten sam problem (Dziura w obrotach pomiędzy 3500 a 4500 na benzynie)!!!

Adasco napisz gdzie wymieniałeś mixer i na jaki!! Ile Cię to kosztowało ???

Pozdro, Sławek.