Silnik dymi

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Vento 2.0 gt silnik 2E - strasznie dymi na czarno i osadza się sadza, dużo pali bęzyny 12l. Po podłączeniu pod komputer okazało się że czas otwarcia wtryskiwaczy dochodzi do 8 ms (a powinno być ok.2ms wg serwisanta) po przygazowaniu, po zdięciu nogi z gazu na 2-3 s wskakuje na czas otwarcia 2ms a potem znowu na 6-8 ms. Temp silnika 98C. Może ktoś spotkał się z czymś takim? Jakieś pomysły? Proszę o porady.

[ wiadomość edytowana przez: siopek dnia 2004-10-04 23:47:31 ]
  
 
No wlasnie zalewa Ci (czarny dym) ale to juz wiesz

Dawno masz to auto ?? Chodzi mi o to czy nie ma tam gdzies jakiegos PiggyBacka albo zmienionego softa w kompie ??

pozdr
  
 
od miesiąca, 2kkm przejechane, sonda lambda daje 0V ale ten dym to pozatyka wszystko świece czarne
  
 
Na moj gust jakis czujnik padl

Czy na VAGu nic nie pokazalo ??

pozdr
  
 
Objawy miałem podobne , tylko zużycie paliwa większe : 14l !!!
Ale chłopcy z serwisu Boscha ( bo mam wtrysk Bosch Monotronic )błysnęli ( poza ceną usługi ) Znaleźli banalną usterkę : brak masy w elektronicznym module zapłonu . Facet założył przewód pomiędzy klemą akumulatora , a elektroniką i jak ręką odjął !
A cena - po kilku tankowaniach wyszedłem na plus ...
  
 
sprawdz czujnik temperatury i sonde na cieplym silniku powina
wskazywac ok.0,50 mv a po wcisnieciu do dechy gazu ok 0,90 mv
sprawdz filtr powietrza a masz katalizator ...
  
 
Mam katalizator i w odpowiedzi do wypowiedzi schaba jak byłem na stacji diagnostycznej (autoryzacja bosch'a, wtrysk Bosch Monotronic) to gościo posprawdzał: ciśnienie paliwa, filtr, podpioł vag'a i stwierdził że otwarcie wtryskiwaczy jest za długie i stwierdził że to może być właśnie brak masy w elektronice,nie miał czasu i jestem umówiony na inny termin.


[ wiadomość edytowana przez: siopek dnia 2004-10-05 23:14:33 ]
  
 
ale mi nie chodzi o wielkość spalania (to tylko informacja to poszukiwania faktycznej przyczyny) a o te czarne kłeby dymu z rury wydechowej i sadzy na tylnej klapie i rejestracji. Dziś byłem w serwisie Boscha i po 3 h serwisant stwierdził że niby wszystkie sygnały są ok ale coś jednak tu jest nie tak. Sprawdził napięcia, masy na wtyczce do sterownika (jeżeli ktoś ma coś takiego na sprzedaż to proszę o info - 2.0 gt), ustawił zapłon, zasilanie powietrzem, przepustnicę, sprawdził otwarcie wtryskiwaczy (przez vag´a i mag´a, znowu czas otwarcia zwiększa się samoczynnie z 2,5ms do 5-6ms i kopci), ustawienie paska rozrządu, czujnik temperatury i jeszcze kilka innych przewodów, mas, napięć i dalej nic!!! Instrukcja Boscha przerobiona chyba w całości. Pooglądał sterownik (może zimny lut - nic) Chyba tylko pozostałą podmianka sterownika.