MotoNews.pl
  

[126] 385 vs. szaya i jak rozpoznac 385?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam mozliwosc kupienia walka 385 bo 555 to chyba nigdy nie znajde i teraz pytanie, moze ktos z was siedzi w tym troche glebiej albo testowal. interesuje mnie roznica miedzy silnikiem z walkiem 385 a takim samym z walkiem seryjnym wg. szaykowskiego czyli te 8 stopni w lewo. wczoraj kumpel gadal z szaykowskim i ten mu powiedzial ze 385 to gowno i nic nie da bo i tak gaznik ma za mala przepustowosc zeby dawac odp. ilosc paliwa a bez tego nie ma co liczyc na wielkie wzrosty mocy. twierdzi ze jego 30 konne maluchy łykaja te o dziwo mocniejsze. nie wiem co o tym myslec czy brac swiatka czy przestawic serie? ktos testowal? jaka charakterystyke ma taki silnik, w jakim zakresie ma max. moc i moment, do ilu sie kreci orientacyjnie no i co polecacie?

drugie pytanie po czym poznac ze walek 385 swiatka to ten wlasnie walek a nie jakis "walek" gostek z hogi sprzedaje ale nie wiem po czym poznac oryginal? ma wybite oznaczenie 385? jezeli tak to czy byly walki bez oznaczen lub jakie inne oznaczenia powinny sie na nim znajdowac?

dzieki za info
  
 
Hmm wałek Światka ma wybite oznaczenie, mój na przykład ma 760/385 i widziałem drugi taki sam i też miał więc ten o którym mówisz powinien mieć wybite 385 i skłaniam się do tego że jednak będzie lepszy niż przeróbki wg Szaykowskiego na serii....
  
 
ja mialem serie fazowana, zajebiscie mocny dol ale gory brak. wg mnie krecil sie do 5-5,5 tys max... na kjs zajebisty ale modlina tym nie zawojujesz... mysle ze 385 bedzie lepszy chociaz to juz leciwa konstrukcja jest..a tak w ogole wlozylbym 900ke
  
 
Nie słuchaj co mówi Szaya, bo zawodnikiem był dobrym, ale wg osób które z nim rozmawiały osobiście, to mechanikiem jest bardzo kiepskim

Skoro gaźnik 126p ma za małą przepustowość to jak robią ponad 50-konne silniki RC?
  
 
385 ma oznaczenia wybite, osobiście na nim smigam i jestem zadowolony, moc auta napewno większa po kilku przeróbkach silnika + 385 i odpowiedni styl jazdy potrafi niejednego kierowce mocniejszych aut wprowadzić w zakłopaotanie!!
  
 
Cytat:
2004-10-07 07:23:11, Rutkus pisze:
385 ma oznaczenia wybite, osobiście na nim smigam i jestem zadowolony, moc auta napewno większa po kilku przeróbkach silnika + 385 i odpowiedni styl jazdy potrafi niejednego kierowce mocniejszych aut wprowadzić w zakłopaotanie!!



Tez mam 385 fazowany 2mm i wg mnie ten konfig jest troche zbyt dolowy, mysle ze 1mm lub ustawienie na 0. Na 2mm dokreca sie troche wyzej niz seria. W stosunku do serii beda mniejsze problemy ze stukowym.

Zakup uzaleznilbym od cenyjesli w okolicach 200zl to lepiej poszukac 555.
  
 
Cytat:
2004-10-07 01:15:33, ZoLt4R pisze:
ja mialem serie fazowana, zajebiscie mocny dol ale gory brak. wg mnie krecil sie do 5-5,5 tys max... na kjs zajebisty ale modlina tym nie zawojujesz...



Bo serie fazuje sie w druga strone.
  
 
Z pewnychxródeł wiem że wałki 555 niedługo bedą.
Ponoć juz sa odlane tylko doszlifowac krzywki ..
Cytat:
podobno ma juz wałki odlane tylko krzywki musi do szlifowac


Raczej pewne źródło Bo Bartek dzwonił i to nie raz......
  
 
Śmigam na 385 prawie rok. Zrobiłem na nim już prawie 12tyś km Wałek nie fazowany!! Ciągnie od 2500-3000obr/min maxymalnie do 5500obr/min. Czyli ani dołowo nie jest a góry też zabardzo nie pociągniesz Może to jest kwestia samego mojego silnika. Nie wiem. Na kjs'ach cięzko z takim silnikiem walczyć bo po każdym nawrocie albo zapniesz jedynkę albo z dwójki będzie mólił Jednak czuć moment przekroczenia tych magicznych obrotów Autko dostaje kopa.
  
 
Ja też mam fazowanie 2mm w na "doła" i na miasto lub KJSy konfig idealny, silnik bardzo elastyczny, można uprawiać styl jazdy zwany "po 3 obroty wałem na bieg" Ciągnie tak do 5,5k rpm. Może ktoś mi podpowie jak się to zmieni jak założę ten wałek bez fazowania?
  
 
jakby co to swiatek...robi zajebista rzecz...a mianowicie powieksza prawie na maxa srednice przepustnicy w gazniku maluchowskim..mi zrobil o 1mm...i czuc bylo od razu...
mozna zrobic to samemu..zadna filozofia..tylko trza robic to powoli...i bardzo...bardzo dokladnie..najwiekszy klopot to dorobienie "talerzyka przepustnicy"...
z walkiem 385 zapewne niezly efekt
ale napewno z 555 bylby 100 razy lepszajszy
  
 
ludzie a da siew załatwić 555 lub 385 pod Bisa?wszystko by mi spasowało z 126p ale tam gdzie wy macie napęd aparatu zapłonowego to ja mam napęd pompy oleju i jest inna zębatka ;/
  
 
znaczy sie musisz uzyc innego napedu popmy oleju..czyli np zrobic elektryczna pompe...
  
 
Ja kupiłem 385 i ma nabite 116 niewyraźne, gość który mi sprzedawał powiedział że tak mu przysłał Świątek. Niewziąłbym go ale zasugerowałem sie wzniowami kszywek, miały 7,2 więc takie jak 385. Pozatym cena była śmieszna. Na dniach będe go wsadzał ale narazie myśle czy fazować czy nie. Fota w profilu

[ wiadomość edytowana przez: Vader dnia 2004-10-07 15:48:05 ]
  
 
385 ma pieknie wybite numerki "385", i to bardzo wyraznie.

tez myslalem nad 385 ale sklaniam sie teraz ku wysokiemu Ireco. Co sadzicie o tych walkach? Powiedzmy nr.7? Slyszalem opinie ze to podobno kopia 555......
  
 
Cytat:
2004-10-07 16:02:52, pawu81 pisze:
385 ma pieknie wybite numerki "385", i to bardzo wyraznie. tez myslalem nad 385 ale sklaniam sie teraz ku wysokiemu Ireco. Co sadzicie o tych walkach? Powiedzmy nr.7? Slyszalem opinie ze to podobno kopia 555......



ta kopia gdzie kazda krzywka jest inna... sobot mierzyl te "kopie" i sredniawo wypadaja, jak 555 to tylko od kaluzy
  
 
Tak wlasnie myslalem osobiscie nie widzialem Ireco ale wierze na slowo

[ wiadomość edytowana przez: pawu81 dnia 2004-10-07 16:30:53 ]
  
 
ok dzieki za pomoc.

co do walka to mam go do kupienia za 100zl wiec raczej nie drogo, na kaluze juz nie mam cierpliwosci czekac poza tym nowe pewnie taniej niz 300 nie beda... pojezdze na tym jak bedzie kapec to pomysle dalej ale prawda taka ze chcialbym sie w cieniasa po zimie przesiasc i szkoda mi tak mocno inwestowac bo wiem ze i tak gowno sie zwroci

aha 2rotor ty masz przeciez walek wyscigowy 760, to jest wiertarka w porownaniu do 385! z tego co pamietam bukson sprzedawal taki sam moze nadal sprzedaje...
  
 
Cytat:
2004-10-07 16:15:22, ZoLt4R pisze:
ta kopia gdzie kazda krzywka jest inna... sobot mierzyl te "kopie" i sredniawo wypadaja, jak 555 to tylko od kaluzy



Poniższe posty: 555 jako kopia od IRECO nie osłabiajcie mnie!!!!!
Zoltar: Zgadza się tylko 555 a Pan Kałuża zaczął wałki klepać właśnie 555, znowu mu sie opłaciło, dziwny gość, pozdrawiam...już 2 idą do mnie
  
 
Cytat:
ludzie a da siew załatwić 555 lub 385 pod Bisa?wszystko by mi spasowało z 126p ale tam gdzie wy macie napęd aparatu zapłonowego to ja mam napęd pompy oleju i jest inna zębatka ;/



Wydaje mi sie ze do BISa swiatek robil "386".