MotoNews.pl
  

Ford Escort 1.8 TD - czy warto???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

Dzisiaj jadę obejrzeć samochód Ford Escort 1.8 TD (1995r, 180.000km, klima, elektryka, 2 poduszki, ABS). Czy warto kupić taki samochód? Czy warto dać za niego 10.500 zł? Jakie są jego bolączki? Ile kosztuje eksploatacja, ubezpieczenie itp?

Z góry dziękuję za szybką odpowiedź.

[ wiadomość edytowana przez: mchrapka dnia 2004-10-07 08:03:25 ]
  
 
ja słyszałem, że turbinka czasem lubi protestować, ale nie jeździłęm więc się nie wypowiadam, może poszukaj na forum sporo tego było.
  
 
Cytat:
2004-10-07 08:02:16, mchrapka pisze:
Witam. Dzisiaj jadę obejrzeć samochód Ford Escort 1.8 TD (1995r, 180.000km, klima, elektryka, 2 poduszki, ABS). Czy warto kupić taki samochód? Czy warto dać za niego 10.500 zł? Jakie są jego bolączki? Ile kosztuje eksploatacja, ubezpieczenie itp? Z góry dziękuję za szybką odpowiedź. [ wiadomość edytowana przez: mchrapka dnia 2004-10-07 08:03:25 ]



ale się porobiło z tymi cenami,
180 000km przebiegu to już coś (chociaz ja mam 194kkm ), dobry wypas, no i kurde ta cena.
1,8TD ma 90 KM i z tego co wiem radzi sobie lepiej niż Zetecki 1,6 16V.
główne bolączki to przednia zawiecha, rdza na zgrzewach (głównie progi), przełącznik zespolony
  
 
Cytat:
1,8TD ma 90 KM


moim zdaniem szukaj właśnie takiego bo są jeszcze bez intercoolera i one mają coś koło 70PS
Cytat:
ale się porobiło z tymi cenami,


nooo
  
 
Jak za 10500, to bez zastanowienia. 180 000 dla diesla to malo. Ja sam dalem za Zeteca 10000 i jescze musze oplaty robic, a nie mam klimy.
  
 
Cytat:
2004-10-07 08:02:16, mchrapka pisze:
Witam. Dzisiaj jadę obejrzeć samochód Ford Escort 1.8 TD (1995r, 180.000km, klima, elektryka, 2 poduszki, ABS). Czy warto kupić taki samochód? Czy warto dać za niego 10.500 zł? Jakie są jego bolączki? Ile kosztuje eksploatacja, ubezpieczenie itp? Z góry dziękuję za szybką odpowiedź. [ wiadomość edytowana przez: mchrapka dnia 2004-10-07 08:03:25 ]


bardzo dobra cena, jesli tylko z autem wszystko OK!
  
 
Jeżeli jest to prawda że ma 180 kkm i stan ogólny innych podzespołów ok to warto jeżeli nie ma książki serwisowej to nigdy nie wiadomo, który raz licznik się obrócił. Pzy dzisiejszych cenach paliwa autko jak najbardziej godne polecenia.

Poszukaj gdzieś postów "mariobros"on też ma takiego samego 1.8 TD 1995 najlepiej napisz do niego na GG to Ci powie co sprawdzić i na co zwrócić uwage.

Ps
A co do mocy nie jest prawdą zę radzi sobie lepiej od 1,6 16V miłem okazje trochę takim pojeździć rok 2000 przebieg niewiele ponad 100 kkm w zakresie do 3000 (3500) obr/min muł
  
 
Cytat:
2004-10-07 17:01:55, Robert48 pisze:
Ps A co do mocy nie jest prawdą zę radzi sobie lepiej od 1,6 16V miłem okazje trochę takim pojeździć rok 2000 przebieg niewiele ponad 100 kkm w zakresie do 3000 (3500) obr/min muł



no ale elastyczność ma lepszą
  
 
No Kupiłem!! I ma 117 tys na liczniku.

No i ogólnie jest super - ma jeszcze szyberdach i stan jest można powiedzieć prawie idealny (chociaż obrotomierz nie działa i zegary są brudne - mam nadzieję, że to jedyne wady)

Jeżeli chodzi o silnik - jeździłem wcześniej trochę nowszą i mocniejszą Octawią 1.9 TDI i musze powiedzieć, że niewiele gorzej jeździ się escortem.

Teraz chyba częściej będę się tutaj wypowiadał

Dziękuję za wszystkie informacje i pozdrawiam.
  
 
no i bardzo dobry wybór
  
 
Oby Ci się wiodło Ja miałem duuużo roboty ze swoim. Żeby Cię trochę przestrzec przed paroma rzeczami:
1. TURBO. Bezwzlgędnie sprawdź stan turbosprężarki. Jeśli na zewnątrz są oznaki wycieków z niej, to niedobrze. Warto też zdjąć rurę idącą od filtra powietrza i zajrzeć do turbo, czy śmigiełka nie stoją w oleju. Odpiąłbym też intercooler i zajrzał do niego. Jeśli turbo nie było zaczepiane, to może się okazać, że intercooler jest zabity olejem, to samo zresztą może dotyczyć kolektora dolotowego.
2. KOMPRESJA. Sprawdź kompresję na zimnym i na ciepłym silniku. Jeśli na zimnym będziesz miał poniżej 27bar, to silnik nie jest w najlepszym stanie, ale jeszcze gorsze byłoby, gdyby ciśnienie na poszczególnych cylindrach bardzo się różniło (nieznacznie może).
3. TURBO. Jadąc spróbuj po wrzuceniu 4 przy prędkości ok. 60km/h bardzo wolniutko przyśpieszać. Jeśli będziesz miał wrażenie, że auto coś trzyma, a za nim będziesz miał czarną chmurę, to zapewniam Cię, że barzdo niewiele będzie Cię dzieliło od sporych wydatków.
4. TURBO. Mając 4 spróbuj też w miarę dynamicznie przyśpieszać. Jeśli będziesz miał "po drodze" jakieś wyraźne efekty typu "załączenie turbiny w okolicy 2300rpm" czy też po przekroczeniu 3500rpm auto wyskoczy do przodu, to też niedobrze.
5. PRZEDMUCHY. Odkręć korek oleju przy włączonym silniku. Jeśli będziesz w stanie go z powrotem zakręcić bez mucia twarzy, to nieźle. Jakiekolwiek wychlapywanie oleju czy też smużki dymu oznaczają duże problemy. Możesz też to samo stwierdzić zdejmując rurkę dochodzącą do pokrywy zaworów. Tylko ostrożnie, bo jeśli i stamtąd chlapie olejem, to znowu niedobrze, idą wydatki.
6. POMPA WTRYSKOWA. Jeśli auto wyraźnie różnie reaguje na pedał na zimnym i na ciepłym silniku, to może to być oznaką nieprawidłowej pracy pompy, a konkretnie jeśli po rozgrzaniu silnika gorzej przyśpiesza i jest słabe do 2700rpm, to do remontu jest siłownik podciśnieniowy pompy Lucasa zwiększający dawkę ze wzrostem obciążenia (takie coś z boku pompy, dochodzi do tego przewód podciśnieniowy).
7. WTRYSKI. Jeśli rano po nocy auto po zapaleniu pracuje nierówno albo jeśli podczas zwiększania obciążenia dymi na czarno, to być może wtryski nie teges.
8. ŚWIECE ŻAROWE. Problem z odpaleniem porannym typu dłuższe kręcenie i nierówna praca po odpaleniu mogą być też wynikiem niesprawnych niektórych świec żarowych.
Tyle mi się przypomniało, miałem jeszcze parę rzeczy które robiłem, ale kapitalka zdecydowanie była największym wydatkiem (ponad 6kPLN). Mimo to auto lubię, jedzie dobrze, zwłasza po kapitalce, pali średnio przy niezbyt nachalnej jeździe do 6lON/100km a przy ostrej ok. 6.5-7.0lON/100km. Ujdzie. To nie jest rewelacyjny silnik, ale do tego auta wystarczy...
Powodzenia w eksploatacji
  
 
mariobros , ale nastraszyłeś nowego kolegę...

a tak pozatym to gratuluję zakupu
  
 
On się nie boi, wyjaśniliśmy parę rzeczy na priv
  
 
Cytat:
2004-10-08 12:04:49, mss pisze:
mariobros , ale nastraszyłeś nowego kolegę... a tak pozatym to gratuluję zakupu


to nie strachy to rzeczywistość...
  
 
Cytat:
2004-10-08 09:14:26, mariobros pisze:
4. TURBO. Mając 4 spróbuj też w miarę dynamicznie przyśpieszać. Jeśli będziesz miał "po drodze" jakieś wyraźne efekty typu "załączenie turbiny w okolicy 2300rpm" czy też po przekroczeniu 3500rpm auto wyskoczy do przodu, to też niedobrze.


Mam pytanie, w moim escorcie (97 1.8td) zauwazylem cos takiego: jak jade na wyzszych obrotach i przyspieszam to tak chwilowo sie dlawi/traci moc a potem normalnie przyspiesza. Zeby bylo ciekawiej taki objaw praktycznie zawsze zdarza sie w tym samym miejscu na pewnej drodze na zakrecie.

czy mozesz cos zasugerowac?
  
 
A ja mialem zaszczyt ujeżdzac 1.8 D bez turbo. Nie zbiera sie to rewelacyjnie ;D
  
 
A czy tej utracie mocy towarzyszy coś jeszcze, np. pojawienie się czarnego dymu z tyłu, pojawienie się szaroniebieskiego dymu z tyłu? Spróbuj to zaobserwować...
  
 
Mam tak samo - traci moc na moment i nic po za tym - wg mnie jest to związane z chwilowym brakiem paliwa - i występuje tylko po szybko pokonanym zakręcie (5-15m za zakrętem) - i zdaje się że tylko jak skręcam w prawo - jak w lewo to wszystko jest OK
  
 
Cytat:
2004-10-09 14:57:20, nikifor pisze:
Mam tak samo - traci moc na moment i nic po za tym - wg mnie jest to związane z chwilowym brakiem paliwa - i występuje tylko po szybko pokonanym zakręcie (5-15m za zakrętem) - i zdaje się że tylko jak skręcam w prawo - jak w lewo to wszystko jest OK


Dokladnie tak samo, tylko przy skrecaniu w prawo.
pozdr.
Franz