MotoNews.pl
  

Zabiłem Omege!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Podzczas jazdy, w momencie gdy mocno przyspieszałem coś gruchnęło w silniku, a potem to juz zero mocy i tylko zgrzyty i trzaski obijających się zaworów o tłoki. Omega poszła do nieba. Objawy typowe dla zerwanego paska rozrządu, ale pasek nie jest zerwany. Wymieniałem go niecały tysiąc kilometrów temu. Płakać mi się chce jak to pisze, ale chce sie z Wami podzielic moją tragedią.
Może wiecie co mogło pojść?
Nie wiem co robić.
Chyba sie po prostu potne....
Pozdrawiam i zazdroszcze chodzących silników...
  
 
wyrazy współczucia
życzę taniej naprawy
  
 
Wspolczuje, kilka miesiecy mialem podobnie.

Szacowanie co moglo pojsc to troche jak wrozenie z fusow. Mogl nawet urwac sie korbowod a wtedy to nowy silnik musialbys kupic.
MOgl tez pasek rozrzadu przeskoczyc o kilka zebow.

Nie chce straszyc ale cokolwiek by nie bylo bedzie kosztowne w naprawie.

Pierwsze co powinienes zrobic to odkrecic glowice i miske olejowa.
To wystarczy zeby oszacowac co sie stalo.
  
 
Korbowod raczej nie. Objaw typowo jak przy zerwanym pasku. Brak sprezania. Tyle ze pasek jest caly. Mozliwe ze zerwalo klin kola na wale i pasek stoi. Nie wiem. Wiadomo bedzie w poniedzialek. Tak czy inaczej mam pytanie... MA KTOS SILNIK X25XE ALBO X30XE ZE SKRZYNIA????
  
 
wspolczuje gleboko!!!

to sie nazywa katastrofa.
a propos silnika ten watek byl nie tak dawno poruszany, ktos mowil o firmie BRC (chyba) sprawdz na ogolnym forum tam chyba to widzialem.
A nie widac zadnej dziury w bloku silnika? Jak korbowod sie zlamie to przewaznie chce sie wydostac na zewnatrz i cos takiego robi.


Powodzenia
  
 
wejdz sobie na moto.onet.pl, tam kliknij "wyszukiwanie zaawansowane" i bedziesz mial zakladke "czesci i akcesoria" - poszukaj tam napewno cos znajdziesz.

Jesli to sprzelil rozrzad to pewnie bedzie sie oplacilo go naprawic - wymienic glowice i ew. tloki i bedzie jak nowy.
  
 
jesli to jednak rozrzad jest sprawca Twych zmartwien to pomysl o reklamacji skoro go robiles niedawno.
  
 
ja również przyączam się z wyrazami współczucia

podobną akcję przechodzę tylko u mnie ducha wyzionął x30xe, znaleźć ten silnik na rynku to poprostu tragedia...
BRC mieli silniczek ale wczoraj wieczorem wylądował obok mojej bestyjki, która na początku przyszłego tygodnia będzie znów śmigała po polskich wybojach...
  
 
Witam!
Jeszcze nie wiem co napewno. Wiem raczej ze to nie pasek, ani rolki i napinacz, ale... no wlasnie jest pewne ale. Jestem tak glupi i pusty, ze przy wymianie rozrzadu nie wymienilem pompy wody bo byla "igla". Mozliwe ze stanela i moze zerwalo zeby na rozrzadzie i sie przestawil. W kazdym razie slyszalem (najprawdopodobniej) jak zawory caluja tłoki!!! Powoli dochodze do siebie, ale jest ciezko.

Mitec, ile dales za ten silnik?

Pozdrawiam
  
 
Juz wiem co jest. Zerwało klin na walku rozrządu i kolo zebate sie zaczelo obracac luzno i rozrząd sie przestawil. Do wymiany zawory wydechowe i robienie głowic. Zawory ssące mozliwe ze sa cale.
OMESIA BEDZIE JEZDZIC !!!!!!!
  
 
Jak to "mozliwe ze sa cale" - albo cale albo nie, jesli wydechowe oberwaly to ssace tez. Jak wymieniac to komplet. Uszkodzenia zaworow nawet o setne czesci milimetra zaowocuja tym, ze wypala sie gniazda zaworowe a gorace spaliny beda sie cofac do kolektora ssacego - auto straci moc i bedzie ciezko palic.
Narobisz sie tylko i nie na wiele to sie zda. Zrob regeneracje calej glowicy. Ja bym przy okacji wymienil juz caly komplet - czyli zawory, prowadnice i uszczelniacze + szlifowanie i polerowanie gniazd zaworowych. Nie powinno to zbyt wiele podniesc kosztow.
  
 
No tak, ale zamiast 400 za zawory bede musial dac 800. Zobacze jak mechanior rozbierze obie glowice. Tez bym wolal wymienic wszystko i miec głowice nowki jak z fabryki, ale te koszty... Na przyklad popychacze do mojego silnika to 130/szt - nie pozole sobie na 3tys za same popychacze (moj rocznik za 130 a nosze za 30!!!!).
  
 
za silnik dałem 6900 zł,
  
 
Kupiles caly silnik?

Moze to i dobrze - pytanie w jakim jest stanie - a to sie okarze za jakis czas.

130/szt - nie mozliwe - probowales cos dopasowac od innego auta (VW)?
  
 
Popychacze INA ( oryginal GM ) kosztuja 70zl/szt. Mozna kupic zamienniki za 40-50zl.
  
 
Dzieki za podpowiedzi. W tygodniu beda rozebrane głowice to zobacze co sie uratowalo. Czy moze lepiej wszystko wymienic profilaktycznie na nowki? Zaznaczam ze drukarni siana to ja nie mam. Zobaczymy. Jakby co to bede sie do Was zwracal o podpowiedzi, bo widze ze mozna na porade liczyć.
Dzieki
  
 
Polecamy sie ...

(nareszcie ktos to zauwazyl )
  
 
Cytat:
2004-10-09 16:48:12, Filipo pisze:
Juz wiem co jest. Zerwało klin na walku rozrządu i kolo zebate sie zaczelo obracac luzno i rozrząd sie przestawil. Do wymiany zawory wydechowe i robienie głowic. Zawory ssące mozliwe ze sa cale. OMESIA BEDZIE JEZDZIC !!!!!!!



uff uff - to ja miałem ładne szczęście. W maju miałem taką samą akcję. Odkrciła się śruba która trzyma tą zębatkę do wału i zerwało klin... ale (nie wiem jakim cudem) rozrząd tak się ustawił, że nie było kolizji (w mv6!!!) więc jedyna robota to było założenie nowej zębatki (akurat miałem taką pod ręką ) i dokręcenie śruby (tym razem konkretnie)

!!! TERAZ APEL !!! (zakłedam, że u ciebie klin zerwało po obluzowaniu się śruby, bo inaczej to mało możliwe)

podokręcajcie tą śrubę bo skutki mogą być opłakane!!!
  
 
A ja dodam, ze klin w takich polaczeniach sluzy jedynie ustaleniu pozycji kola zebatego wzgledem walka i nie przenosi obciazen - wszystko przenosi polaczenie cierne scisniete wlasnie sruba. Walek obraca sie niezbyt jednostajnie a obciązenia są rożne w roznych polozeniach walka. Wal korbowy pracuje tez niejednostajnie. W efekcie jesli sruba jest luzna to wystapi poslizg na polaczeniu ciernym i klin z czasem sie wypracuje i zniszczy (ten czas jest bardzo krotki - nawet kilka minut).

Przylaczam sie do apelu dATRIego.

Panowie od TEDEESOW - to tez was dotyczy, ale u was jest o tyle gorzej, ze nia ma klina a kolo zebate trzyma sie walka wylacznie na srubie i nie ma nic ustalajacego pozycje !!!

TDS
Srube trzeba dokrecis momentem 20Nm + dodatkowo obrot o 35° !!! (zrodlo - TIS2000)

MV6/2,5V6
Srube trzeba dokrecic momentem 50 Nm + 60° + 15° (zrodlo TIS2000)
  
 
Witam!
Jak wiadomo jak już się cos zepsuje to nie konczy sie na jednej rzeczy. Mechanior zdjął głowiece i okazało się, że wszystkie zawory do wywalenia, a do tego dwa wałki do wymiany!!! K...wa już nie wytrzymuje nerwowo. Juz mam dosc. Dwa wałki maja mikro pękniecia kolo tego klina ktory ustawia na nim kółko. Pewnie były przegrzane i dupa.
Ciekawe co jeszcze wyjdzie, ale nie wiem czy ja to jeszcze wytrzymam, bo kres mojej wytrzymałości psychicznej juz niedaleki.

Ma ktoś wałki do x25xe???