MotoNews.pl
  

Zima idzie, a ogrzewanko w Espero...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanie o wasze ogrzewanie w Espero

Miałem wcześniej Espero 1,5 i grzało super, w drodze do Wa-wy przy -20C na dworze ja miałem gałkę do połowy i w środku było super ciepełko (w samej koszuli), wskaźnik temp był zawsze na połowie.
Teraz mam 1,8 i muszę przyznać że grzeje słabiej, tzn. jak dam na maks ciepłe to jest ciepło, ale to ani w połowie nie to co w starym 1,5. Za to wskazówka prawie cały czas pokazuje min. temperaturę, ewentualnie w korku wzrasta ale nigdy chyba poza połowę nie wyszła.
Czy to znaczy że Espero 1,5 grzeje lepiej, czy może to kwestia termostatu (dużo kosztuje wymiana na lepszy)? Tak ma być czy można ustawić żeby grzał lepiej ?
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie !
  
 
Termostaty są różne. W zależności od temp. działania. Ja miałem super grzanie w 1.5 dopóki nie załozyłem gazu. Teraz jest o.k., ale już nie tak, jak kiedyś. A co do wskazań na desce rozdzielczej - każdy pokazuje inaeczej. Nie ma co się za bardzo sugerować.
Pozdr. P.
  
 
zacznij od sprawdzenia ewentualnie wymiany plynu..termostat ponizej 50zl
  
 
Proste... masz walniety termostat... cały czas otwarty... ja miałem w swoim kiedys to samo... wskazówka nie dochodziła do 1/4 skali.... po wymianie termostatu pokazuje max 1/2 i ogrzewanie jest zajefajne

Termostat jest otwarty... silnik ma niska temp. sonda bada temp. silnika... jezeli jest zbyt niska.. wzbogaca mieszanke paliwa... zeby dogrzac silnik... no i bum... espero pali 20na setke... tak jak mi kiedys paliło... teraz prawdopodobnie walnął mi parownik.. jeszxcze nie wiem.. nie mam czasu jechac do machera co by mi go sprawdził moze kiedys....
  
 
Z tym spalaniem to może coś jest !
Paliwa pali mi co prawda 7-8 l, ale założyłem gaz i gazu palił mi 12-16 l, regulowano mi go gaz 6 razy i bez rezultatu, w przyszłą sobotę mają mi wymieniać komputer gazowy na inny (doszli do wniosku że to wina kompa)
Kurcze nie wiem za bardzo co robić CZY USZKODZONY TERMOSTAT MOŻE MIEĆ TAK WIELKI WPŁYW NA SPALANIE GAZU, no bo benzyny pali maleńko ???
  
 
Cytat:
2004-10-08 22:40:38, pjacek26 pisze:
Z tym spalaniem to może coś jest ! Paliwa pali mi co prawda 7-8 l, ale założyłem gaz i gazu palił mi 12-16 l, regulowano mi go gaz 6 razy i bez rezultatu, w przyszłą sobotę mają mi wymieniać komputer gazowy na inny (doszli do wniosku że to wina kompa) Kurcze nie wiem za bardzo co robić CZY USZKODZONY TERMOSTAT MOŻE MIEĆ TAK WIELKI WPŁYW NA SPALANIE GAZU, no bo benzyny pali maleńko ???



wg mnie na pewno nie termostat powoduje tak duze spalanie bez przesady..wina zle wyregulowanej ewentualnie zle dobranej instalki
  
 
Jezeli benzyny pali w normie to nawala instalka... a termostat ma wpływ na spalanie i gazu ibenzyny... (niedogrzany silnik pracuje na bogatszej mieszance..)po wymianie termostatu spalanie u mnie spadło o ok1.5-2 litry teraz mam cos chyba z dolotem albo parownik szfankuje... bo mi spala ok 17 litrów... (fakt jezdze bardzo ostro.. ciągle sie gdzies spiesze...)
  
 
Wymień termostat, to on jest walniety na 100000000%
Ja mialem to samo, wskaznik pokazywał mi tem lekko poniżej połowy, jak wymieniłem terostat stoi równo w połowie.
I wszyscy sa zadowoleni
  
 
pjacku26!!...termostat wcale nie musi być walnięty coby ogrzewanko w 1,8 czy 2.0 działało na "pół gwizdka" -problem był wnikliwie analizowany i "usunięty" przez klubowiczów...Łukasz Gajer już dawnooo temu opublikował piękny materiał dowodowo=-fotograficzy "step by step" w tej sprawie...niestety nawet tutaj Tu szukaj porady!...klik ...uwalili ten super poradnik. Znajdziesz tu jednak dokładny typ termostatu i rury ( z Nexii 1,5 8V a nie 1,8 !!) jakie musisz zastosować no i .. w dziale PORADY...wybierz PORADY OGÓLNE Maciek GT -tam też opis i mniej więcej koszty.
45 minut pracy i ciepło gwarantowane !
Powodzenia!...i pochwal się po wymianie
  
 
Bogdan1 masz chyba rację

Wydaje mi się że mój termostat działa, jednak po przeczytaniu artykułu i zdjęć z wymiany termostatu u MaćkaGT wynika że mam po prostu seryjny termostat który dość wcześnie otwiera się (przy 87st.C), wymienię na ten opisywany w artykule (co otwiera się powyżej 90st.C), co prawda mam pewne obawy co do trwałości uszczelki pod głowicą, ale w końcu ja jestem ważniejszy od uszczelki. Dam znać jak będzie już po !
Aha i jak zakładacie gaz to nie dajcie sobie wcisnąć super nowoczesnego kompa o nazwie Orion (ma wbudowany immobilizer), bo właśnie tego będą mi wymieniać na inny (podobno co drugi z tej serii to lipa).

pozdro
  
 
Cytat:
2004-10-10 01:40:42, pjacek26 pisze:
..." co prawda mam pewne obawy co do trwałości uszczelki pod głowicą, ale w końcu ja jestem ważniejszy od uszczelki..."


Nie ma problemu uszczelki związanego z wymianką termostatu na 92-107!...niektórzy jeżdżą już chyba 2 lata po wymiance i spoko. Mogę Cię zapewnić, że przy "lepszym" termostacie nawet gorące lato, jazda w korkach po mieście w upalne dni czy t.p. "extrema" (na podstawie mojego doświadczenia) nigdy nie spowodowało jakichkolwiek anomalii termicznych Esperaczka!....za to zimą widać cholerną różnicę ...na korzyść oczywiście!
  
 
Tremostat łątwo jest sprawdzić w praktyce na zimnym silniku. Rano odpal auto i kontroluj ciepłotę obudowy termostatu ręką. Jeśli długo będzie się utrzymywać duża różnica w temperaturze po obu stronach obudowy termostatu to jest ok. Jeśli za termostatem po lekkim ogrzaniu się silnika będzie ciepławo to jest problem.