Doładowanie silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam pytanie jak w KJS i rajdach traktowane są silniki z kompresorem i podtelenkiem azotu? w regulaminach wyrażnie stoi- silnik z Turbodoładowaniem!!! Jak są klasyfikowane inne formy dopalaczy? Czy zakładając NOS-a wrzucą samochód do klasy wg przelicznika??

  
 
w rajdach (NOS) jest to na 100000% ZABRONIONE, a w kjs...nie wiem


[ wiadomość edytowana przez: Konrad_P dnia 2004-10-09 16:33:51 ]
  
 
Cytat:
2004-10-09 16:31:47, Konrad_P pisze:
w rajdach (NOS) jest to na 100000% ZABRONIONE, a w kjs...nie wiem [ wiadomość edytowana przez: Konrad_P dnia 2004-10-09 16:33:51 ]


a np. kompresor??
  
 
powiem tak:
jeśli chodzi o rajdy regulaminy A i N grupy czy też załącznik J jasno okreslają co możesz a co nie. Czyli mając seryjnie samochód np. z turbiną (np.Lancer lub Impreza) i ma on homologację FIA dopuszczającą do startów to nie ma problemu. W rajdach wszelkie dopalacze są zabronione ponieważ jest to niezgodne z homologacją auta- auto nie miało tego seryjnie, tak samo jak nie można robić swapów. Nie wiem jak to się ma dokładnie w kjs bo mając swapa, czy "dokładając " do silnika turbinę możesz startować, ponieważ przepisy nie są już tak bardzo restrykcyjne. Samochód ma po prostu być dopuszczony do ruchu drogowego. Przypuszczam że jakbyś miał zamontowany NOS to prawdopodobnie byłbyś dopuszczony do startu ale pewności 100% nie mam. W rajdach takie coś na bank nie przejdzie, auto ma być zgodne z homologacją i załącznikiem J.
  
 
Cytat:
2004-10-09 16:50:57, Konrad_P pisze:
powiem tak: jeśli chodzi o rajdy regulaminy A i N grupy czy też załącznik J jasno okreslają co możesz a co nie. Czyli mając seryjnie samochód np. z turbiną (np.Lancer lub Impreza) i ma on homologację FIA dopuszczającą do startów to nie ma problemu. W rajdach wszelkie dopalacze są zabronione ponieważ jest to niezgodne z homologacją auta- auto nie miało tego seryjnie, tak samo jak nie można robić swapów. Nie wiem jak to się ma dokładnie w kjs bo mając swapa, czy "dokładając " do silnika turbinę możesz startować, ponieważ przepisy nie są już tak bardzo restrykcyjne. Samochód ma po prostu być dopuszczony do ruchu drogowego. Przypuszczam że jakbyś miał zamontowany NOS to prawdopodobnie byłbyś dopuszczony do startu ale pewności 100% nie mam. W rajdach takie coś na bank nie przejdzie, auto ma być zgodne z homologacją i załącznikiem J.


no i dalej nie mam odpowiedzi w temacie kompresorka! np. taki GOLF Rallye wyposażony był w napęd 4x4 i kompresorek. silnik 1.8 więc klasa do 2.0 litra, a w regulaminie jest mowa tylko o TURBO


[ wiadomość edytowana przez: domingo dnia 2004-10-09 18:00:04 ]
  
 
wedlug mnie jest tak:
"punkt 7.1 Do udziału w KJS dopuszcza się samochody osobowe
w rozumieniu Prawa o Ruchu Drogowym lub osobowo – towarowe na bazie podwozia samochodu osobowego, posiadające ważne dokumenty uprawniające do poruszania się po drogach publicznych RP
i spełniające wymogi regulaminowe KJS" - wiec skoro masz auto normalnie zarejestrowane to mozesz nim startowac.
obecnie najwyzsza klasa to klasa 5 - powyżej 1600 ccm. nie slyszalem osobiscie o autku z kompresorem o nizszej pojemnosci wiec i tak jest sie w najwyzszej klasie.

a co do NOS to w regulaminie KJS nic o tym nie ma wiec punkt
17.2 b W sprawach, które nie zostały ujęte niniejszym regulaminem obowiązuje Ustawa „Prawo o Ruchu Drogowym”.
Teraz jest kwestia czy NOS jest legalny bo powiem szczerze ze nie wiem ale jesli jest to musisz byc dopuszczony do startu a skoro nie ma zadnego przelicznika okreslonego to bedziesz w klasie takiej jak pojemnosc silnika.

Ja tak rozumie ten regulamin i wydaje mi sie ze tak jest.
pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: magierka dnia 2004-10-09 18:28:56 ]
  
 
Cytat:
2004-10-09 17:55:00, Domingo pisze:
no i dalej nie mam odpowiedzi w temacie kompresorka! np. taki GOLF Rallye wyposażony był w napęd 4x4 i kompresorek. silnik 1.8 więc klasa do 2.0 litra, a w regulaminie jest mowa tylko o TURBO [ wiadomość edytowana przez: domingo dnia 2004-10-09 18:00:04 ]



mnie sie wydaje tak jak konrad dobrze napisal ze auto musi miec homologacje wiec jezeli ten golf mial taka to kompresor bedzie na 10% traktowany jako doladowanie bo daje prawie identyczne dzialanie jak turbina tyle ze dziala na innej zasadzie
  
 
Cytat:
2004-10-11 09:38:21, tomy21 pisze:
mnie sie wydaje tak jak konrad dobrze napisal ze auto musi miec homologacje wiec jezeli ten golf mial taka to kompresor bedzie na 10% traktowany jako doladowanie bo daje prawie identyczne dzialanie jak turbina tyle ze dziala na innej zasadzie


no to lipa, bo myślalem że słowo w reg. "turbodoładowanie" nie bierze pod uwage kompresorka. A może jednak? Ale to już chyba wszyscy jeżdzili by takimi golfami, żeby tylko być w niższej klasie
  
 
2.3.2) Supercharging:
Increasing the weight of the charge of the fuel-air mixture in the
combustion chamber (over the weight induced by normal
atmospheric pressure, ram effect and dynamic effects in the intake
and/or exhaust systems) by any means whatsoever.

Podtlenek jest podobno 50% gęstszy od powietrza przy tym samym ciśnieniu, więc zastępując powietrze zwiększa się masę ładunku ("Increasing the weight of the charge...") - czyli podchodzi pod ten przepis i ja bym go potraktował jako doładowanie.