LPG w BMW 318i - mam usterkę jak z TVN!!! POMOCY!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Posiadam BMW 318i E-30 z 1989 roku. Autko spisywało się znakomicie do czasu założenia LPG, drugiej generacji. V-max przed założeniem 190-200 km/h. Po założeniu 170km/h z górki.
Pierwsze co zauważyłem po założeniu gazu to straszny spadek mocy. Myślałem że tak ma być, ale jak zorientowałem się ile pali (16-18l/100km) na mieście to zwariowałem. Totalny spadek mocy, ogromne spalanie... gazownik przy kolejnych wizytach zwalał winę na lewe powietrze które ponoć dostaje się w okolicach kolektora (aluminiowy). Byłem u kilkudziesięciu gazowników, speców od BMW i innych aut itp. i nikt nie wie co jest. Mam instalację Lovatto, elektronikę Autronic, mixer fi 30 pomiędzy obudową filtra a przeplywomierzem. Jednym z problemów jest niemożność wkręcenia powyżej 5000 rpm, na drugim biegu nie pojedzie więcej niż 75km/h. Sonda lambda sprawdzana była kilka razy, według wiekszości jest ona sprawna. Kolektor był odkręcany i uszczelniany. Samochod sprawdzony komputerowo na dwóch stacjach, brak wykrycia jakichkolwiek usterek. Większość elementów była wymieniana dla sprawdzenia. Nic się nie zmieniało. Nota bene, na Pb równierz ma te problemy. Odzyskuje część mocy na Pb po wyrzuceniu mixera i klapy z zaworem wybuchowym. Zawór jest przy kolektorze. Ponoć jest za mały przekrój mixera, ale to nie rozwiązuje wszystkich problemów. Ostatnio usunąłem katalizator, i moc się sporo poprawiła, jednakże spalanie wciąż wysokie. Co robić? Gazownik twierdzi że nie może ustawić dawki gdyż zasysa lewe i koniec. Nie chce współpracować. Inni też nic nie potrafią poradzić bo chyba się nie znają. Proszę o radę gdyż ten koszmar trwa już kilka miesięcy...
Jest jeszcze jeden objaw, silnik ma tendencje do nierównej pracy na niskich obrotach, aczkolwiek obrotomierz tego nie rejestruje. Jedynie po mocnym przygazowaniu i spadku do niskich jest takie zawachanie w dół prawie do zera i powrót na ok. 600-700 rpm. POMOCY!!!
  
 
Cytat:
Jednym z problemów jest niemożność wkręcenia powyżej 5000 rpm,


Z tego co mi wiadomo to przy silniku 1,6 i chyba 1,8 nastepuje odciecie zaplonu przy 5500 obr/min.
  
 
jezeli jest tak jak mowisz to mialbym jeden problem z glowy
  
 
Cytat:
2004-10-10 21:53:25, indianin pisze:
Z tego co mi wiadomo to przy silniku 1,6 i chyba 1,8 nastepuje odciecie zaplonu przy 5500 obr/min.



juz przy 5500 jak diesel
  
 
W sobotę jeździłem BMW 318i '90. Odcięcie przy 6500 RPM.
  
 
skoro odciecie jest na 6500 rpm to znaczy ze jednak cos jest nie tak. czy ktos wie jaki moze byc problem?