Czy to uszczelka pod głowicą

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
mam pewien problem. przeglądałem poprzednie posty ale nic podobnego nie znalazłem
A mój problem jest taki.Silnik C30SEJ Od pewnego czasu auto osiaga temp około 105- 110 st i zaczynają strzelać mi węże. Moja żonka była dziś bestyjka w szkole i w drodze powrotnej auto zagotowało się tak że strzelił główny wąż który idzie od chłodnicy do termostatu. I stało się to w trasie. Poprzednio strzeliły mi dwa inne węże i zbiorniczek wyrównawczy. Wąż wychodzący z chłodnicy jest tak samo ciepły jak ten co wchodzi.
Jak zauważyłem to wąż przy termostacie przy wejściu był mocno nabrzmiały. Tak więc co morze być przyczyną takich zachowań. Ja osobiście podejrzewam uszczelke pod głowicę, ale poczekam na wasze opinie

Pozdrawiam
  
 
W czasie pracy weze moga byc twarde, pompa wytwarza spore cisnienie jak by nie bylo.

Zerknij czy przez zbiornik wyrownawczy wydosyaja sie babelki, zdejmij korekm wyrownaj cisnienie, potem zamkniej i pogazuj (albo niech ktos ci pomoze). Jesli cisnienie szybko rosnie a weze sa miekkie przy odkrecownym korku a twarde przy zamknietym (a wszystko to w czasie kilku -kilkunastu sekund) oznacza iz do ukladu chlodzenia dostaja sie spaliny - ja tak mialem.

Moim zdaniem w twoim przypadku przyczyna moze byc termostat lub chlodnica. Na to stawiam w pierwszej kolejnosci.
Wywal termostat i zobacz jak jest bez niego. Sprawdz tez pompe.
  
 
Zauwżyłem jeszcze ale to było tak z 3 miesiące temu że w zbiorniczku pływa taka sraczkowata kremowa maź.
  
 
To olej z ukladu smarowania. On mogl spowodowac zapchanie chlodnicy i teraz masz przez to probmel - kiepsko. Plukanie chlodnicy i uszczeleczka jak nic, ale termostat i tak warto sprawdzic albo poprostu wymienic - kosztuje cale 30 zl ...
  
 
OK Jutro zabieram się za chłodnice i zobaczymy co dalej. Byle nie uszczelka pod głowicą bo we wtorek mam jechać do Opola i Raciborza i bede musiał porzyczyć od teścia Golfa 1,3
NARA
  
 
To, ze masz uszczelke do wymiany to raczej pewne bo skad olej w ukladzie chlodzenia - jedyne polaczenie jest wlasnie na uszczelce glowicy. Nie zapomnij o splanowaniu glowicy.
  
 
Uszczelka do twojej nie powinna byc szczegolnie droga - mysle, ze max 200zl.
  
 
To jest uszczelka niestety.

Węże strzelają bo masz nieszczelność między tłokami a układem chłodzenia.

Takie jest moje zdanie choć mogę się mylić.
  
 
Krótko - uszczelka pod głowicą.
Powodem moze być instalacja gazowa, hehe nie wiem czy masz ale tak sobie strzelam
  
 
Temat był omawiany. Ja tez miałem strzelające węże jeden po drugin. Przyczyną był korek zbiorniczka, któremy zaworki się popaprały i utrzymywał zbyt duże ciśnienie w układzie. Wymiana korka pomogła raz na zawsze.

Zrób tak jak radzi Kalafior:

"Jesli cisnienie szybko rosnie a weze sa miekkie przy odkrecownym korku a twarde przy zamknietym (a wszystko to w czasie kilku -kilkunastu sekund) oznacza iz do ukladu chlodzenia dostaja sie spaliny".

A jeśli ciśnienie narasta wolno i nie ma bąbelków, korek powinien nadążyć je upuszczać. Zanim wywalisz chłodnicę, sprawdź.
  
 
racja kartos - u mnie też chcieli rwać głowice a do wymiany był korek za 15 zeta
  
 
No tak. Korek. A skąd się wziął olej u kolegi w płynie chłodniczym? Może jednak coś się rozszczelniło?
  
 
E, panowie Kartos i Darti,
Jest olej w płynie? Jest. To wina koreczka? Nie.
Uszczelka jak nic .... albo się okaże, że kolega dla sportu dolał kiedyś olej do płynu, to wtedy macie rację. Innej możliwości nie widzę.
  
 
Może kolega jest kelnerem i po robocie z automatu i z nawyku pomienszał te dwa płynki i chlup do zbiornika? Kto wie - może pod korkiem czyha parasolka?
  
 
To moze teraz by ten olej slomeczka zassac - moze pomoze, napewno nie zaszkodzi (omesi rzecz jasna)
  
 
Cytat:
2004-10-10 23:26:47, kalafior pisze:
Uszczelka do twojej nie powinna byc szczegolnie droga - mysle, ze max 200zl.



i tu się mylisz

max to około 600 zeta, a minimum to około 350 zł
  
 
Niemozliwe - do mojej (2,5TD) mozna kupic dobra uszczelke za 250 zl a do 3.0 24v nie pamietam dokladnie ale byla minimalnie tansza.

Nie ma sie co sprzeczac, trzeba popytac i kupic. Jak bede przejezdzal obok to nie omieszkam zapytac.
  
 
Cytat:
2004-10-11 15:00:47, kalafior pisze:
Niemozliwe - do mojej (2,5TD) mozna kupic dobra uszczelke za 250 zl a do 3.0 24v nie pamietam dokladnie ale byla minimalnie tansza. Nie ma sie co sprzeczac, trzeba popytac i kupic. Jak bede przejezdzal obok to nie omieszkam zapytac.



a kto tu się sprzecza

szukałem, pytałem, kupiłem więc wiem
  
 
z ciekawosci sprawdzilem w katalogu intercarsu - 344 albo 402 detal brutto...
nie wiem czy nie ma jakiegos byka, dla x30xe uszczelke pokazalo mi za 78 zl
  
 
Osobiście radziłbym nie zwlekać z wymianą uszczelkipod głowicą, na ogół działa prawo Murphy'ego "jeśli ma coś się zepsuć , to na pewno się zepsuje", a gorszy scenariusz od przejścia oleju w układ chłodzenia to taki, kiedy chłodziwo przedostanie się do miski olejowej, to jest dopiero masakra.