MotoNews.pl
  

Soczewki ( Xenon)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam naszla mnie taka mysl aby przerobic swoje soczewki na xenony przy pomocy zestawow dostepnych na allegro i z tad moje pytanie czy ktos to robil? czy trzeba wymieniac soczewke na ksenonowa czy mozna zamontowac zarowki xenonowe na stare soczewki?
  
 
Dajcie tablicę.
  
 
mówisz i masz :

  
 
O ile wiem to konieczna jest wymiana tych soczewek, pytałem gości którzy się tym zajmują , ale soczewy to nie wszystko podobno wymienić trzeba jeszcze coś mogę się dowiedzieć?
  
 
W ramach lekcji pt xenon

-uklad samopoziomujacy swiatla, czujniki na zawieszeniu (przod tyl)
-nowa instalacja, przekazniki okablowanie, itd
-i wiele wiele innych rzeczy, a efekt....... sami posiadacze xenonow pisza, ze nawet ,,zwykle swiatla w nowym Mondeo swieca lepiej niz xenony w Omesi'' (zapomnialem kto to powiedzial)
  
 
ja przerabialem sobie soczewki w calibrze na xenony. zamowilem sobie 2 soczewki d2s xenon valeo (240pln za 2szt) i je umiescilem w miejscu starych plastikowych h1. co do przekaznikow to niepotrzeba zmieniac bo i tak zasilamy przetwornice 12v z kabla co idzie do nazej zarwy , do tego xenon pobiera ok 35 watt tylko przetwornica nam juz daje napiecie 25 tys volt ale to juz idzie specjalnym kablem do zarowki d2s.

a jezeli ktos pisal ze zwykle swiatlo swieci lepiej niz xenon to chyba jest slepy albo niewiedzial jak zamontowac te xenony

jak tylko bede mial kase to odrazu kupuje lampy socz. i przerabiam na xenony -

[ wiadomość edytowana przez: maestro_PL dnia 2004-11-02 16:46:13 ]
  
 
Cytat:
W ramach lekcji pt xenon

-uklad samopoziomujacy swiatla, czujniki na zawieszeniu (przod tyl)
-nowa instalacja, przekazniki okablowanie, itd
-i wiele wiele innych rzeczy, a efekt....... sami posiadacze xenonow pisza, ze nawet ,,zwykle swiatla w nowym Mondeo swieca lepiej niz xenony w Omesi'' (zapomnialem kto to powiedzial)



Układ samopoziomujacy jest tak naprawde zbedny, bo nawet oryginalny nie zdaje egzaminu - swiatla nie zdąza zareagowac na wyboje.
Nowa instalacja? Tylko jedna wtyczka, ktora wchodzi do przetwornicy. Przekazniki? Nic podobnego. Wystarczy zmienic bezpiecznik na o 5A wyzszy (choc nie zawsze), bo w momencie odpalania zarników pobierany jest mocniejszy prad.
Jakim cudem xenon moze swiecic gorzej od halogenu? Chyba tylko wtedy gdy jest zle ustawiony. Dobrze ustawiony xenon swieci napewno lepiej i nie oslepia kierowcow na przeciwko (nawet gdy jest bez ukladu samopoziomujacego).
Xenon w momencie odpalania pobiera prad rzedu 25000 V, ale zaraz pozniej jest juz tylko 85 V. Ale takie napiecia ida tylko z przetwornicy. Do niej dochodzi napiecie takie samo jak do halogenów, czyli 12V (chyba 10A, chwilowo 15A).
Najlepiej kupic oryginaly xenon Helli i nic nie grzebac z soczewkami.
  
 
Cytat:
2004-11-02 16:28:05, Filipo pisze:
Układ samopoziomujacy jest tak naprawde zbedny, bo nawet oryginalny nie zdaje egzaminu - swiatla nie zdąza zareagowac na wyboje.



A bez samopoziomowania spełniają warunki homologacji? Czy przypadkiem nikt się nie może do tego przywalić?
  
 
Nie spełniaja. Bez spryskiwaczy, tez nie spełniają. Ale tak naprawde, to nikt do tego sie nie przyczepia.
Moj znajomy ma Passata B5 i załozyl oryginalny xenon, bez samopoziomowania i bez spryskiwaczy, i przechodzi przeglady i mundurowi tez sie nie przyczepiaja.
Ale powiedzmy sobie szczerze.JAk załozysz sobie 18 cali felge i papec 275mm to tez nie masz na to homologacji, bo Omega nie była homologowana na takich kołach. To samo tyczy sie spoilerów, brewek, bad-lookow itp.
Powiem wiecej. Nawet jak zalozysz sobie oryginalny xenon, spryskiwacze i samopoziomowanie w Omedze z roku np 94, to tez nie masz na to homologacji, bo do ktoregos tam roku nie bylo xenonu do Omy.
Takze dajcie spokoj z tymi homologacjami. Moim zdaniem zakladac, ale oryginal, dobrze ustawic i juz


[ wiadomość edytowana przez: Filipo dnia 2004-11-02 17:00:53 ]
  
 
,,To może ja wtrącę swoje trzy słowa.
Standardowe światła - dno
Soczewki DEPO - tragedia
Xenony - jak Cię mogę, chociaż nowe mondeo ze zwykłymi światłami świeci jaśniej i dalej niż moje xenony i żeby nikt mi nie pisał, że za nisko mam ustawione światła bo byłem w 3 różnych zakładach i wszyscy mi powiedzieli, że jest O.K.
Reasumując. Opel Omega ma najgorsze światła ze wszystkich samochodów, jakimi do tej pory udało mi się jeździć. ''

cytat z wypowiedzi Conrad_V6
LOB NET MEMBER

w watku zwiazanym z Soczewkami Depo


I oto mi chodzilo
  
 
co do najgorszych swiatel to na 100% maja

CALIBRA
BMW seri 5xx

pozniej ew. OMEGA jezeli juz klosze sie zmatowia poza tym defektem naprawde niema co narzekac

a xenon z dobra soczewka to polowa SUKCESU / hella lub valeo /

i niewazne jaki reflektor DEPO czy org. hella bo i tak swiatlo pada z odbicia w soczewce
  
 
W sprawie jeszcze ksenonów.
Juz pisałem że można sobie kupic dodatkowe światła Helli, xenony, takie halogeny, z homologacją, zamontować na zderzaku - i nie ma w nich ani samopoziomowania, ani spryskiwaczy...

Ostatnio zwróciłem uwage na Merc S klase z pierwszej połowy lat 90-tych.
Reflektor odbłyśnikowy - jak w OmedzeA, wycieraczki, i bez samopoziomowania - a xenon fabryczny....
Najbardziej uderza mnie to, że wszyscy pird...lą że w lampie nieprojektorowej xenon zawsze będzie źle świecił, że nie ma granicy światło cien, że sie rozprasza, oślepia ....
  
 
a czy czasem sprawa nie rozbija się o szkło reflektora?
w "zwykłych" lampach to szybka rozprasza szkło, w ksenonach ma to robić sama soczewa... w 206-tkach bodajże przy montażu aftermarketowych ksenonów trzeba zmienić reflektory na takie z gładką szybką...
  
 
Cytat:
Najbardziej uderza mnie to, że wszyscy pird...lą że w lampie nieprojektorowej xenon zawsze będzie źle świecił, że nie ma granicy światło cien, że sie rozprasza, oślepia ....



Jak to? Przeciez sa oryginalne xenony bez soczewki, i to w najnowszych modelach: Laguna, Primera, Grand Cherokee, przedostatnia S-Klasa, Accord TypeR... Niektóre mają gładkie szkła, inne maja specjalna mozaike na szkle. I maja granice swiatlo/cien, nie oslepiaja, swieca jak trza.
Raz nawet przerobilem lampy od 307 i... swiecily jak fabryczne, bez jakiegokolwiek oslepiania.

Cytat:
Juz pisałem że można sobie kupic dodatkowe światła Helli, xenony, takie halogeny, z homologacją, zamontować na zderzaku



Takie xenony to wiesz... Bez sensu, kiedy mozna ich uzywac tylko wtedy gdy jest mgła lub mocny deszcz/snieg (jak halogeny p/mgielne), a do tego za 2 czy wiecej kola...
  
 
Cytat:
2004-11-03 17:41:48, zork pisze:
a czy czasem sprawa nie rozbija się o szkło reflektora? w "zwykłych" lampach to szybka rozprasza szkło, w ksenonach ma to robić sama soczewa



Zork, toż właśnie o tym piszem.
W Merc S-klassa z początku lat 90-tych masz zwykłe szkło takie ryflowane, jak w Omedze A. A lampy sa fabryczne i mają homologacje, i nikt się nie czepia....
A Filipo jeszcze bardziej sprawe komplikuje, bo podaje że NOWE auta mają zwykłe klosze odbłyśnikowe i ryflowane szkiełka....
  
 
hmmm, to jak - wwalamy ksenony do omeg A?
miło by było
trza zbadać temat...
  
 
Temat był już...
Dość nawet konkretnie poruszony.
Pare osób ma ksenony w Omedze A ( i w Senatorze).

Fajna rzecz...
  
 
http://allegro.pl/show_item.php?item=33895553
http://allegro.pl/show_item.php?item=33686831
http://allegro.pl/show_item.php?item=33851790

całkiem przyjemna sprawa
teraz tylko zbierać kaskę (na xenony i nowe reflektory wogóle, bo obecne nadają się do...)
  
 
Cytat:
A Filipo jeszcze bardziej sprawe komplikuje, bo podaje że NOWE auta mają zwykłe klosze odbłyśnikowe i ryflowane szkiełka....



A powiedz, ze nie. Ryflowane szkielka (tzw mozaika) to te najnowsze moze juz nie, chciaz Accord Type-R do 2001 chyba stary nie jest, ale klasyczne lustra jak najbardziej sa w nowych(oczywiscie przystosowane do xena).
  
 
Cytat:
2004-11-02 16:28:05, Filipo pisze:
Układ samopoziomujacy jest tak naprawde zbedny, bo nawet oryginalny nie zdaje egzaminu - swiatla nie zdąza zareagowac na wyboje. Nowa instalacja? Tylko jedna wtyczka, ktora wchodzi do przetwornicy. Przekazniki? Nic podobnego. Wystarczy zmienic bezpiecznik na o 5A wyzszy (choc nie zawsze), bo w momencie odpalania zarników pobierany jest mocniejszy prad. Jakim cudem xenon moze swiecic gorzej od halogenu? Chyba tylko wtedy gdy jest zle ustawiony. Dobrze ustawiony xenon swieci napewno lepiej i nie oslepia kierowcow na przeciwko (nawet gdy jest bez ukladu samopoziomujacego). Xenon w momencie odpalania pobiera prad rzedu 25000 V, ale zaraz pozniej jest juz tylko 85 V. Ale takie napiecia ida tylko z przetwornicy. Do niej dochodzi napiecie takie samo jak do halogenów, czyli 12V (chyba 10A, chwilowo 15A). Najlepiej kupic oryginaly xenon Helli i nic nie grzebac z soczewkami.



Z tymi wybojami to lekko przesadziłeś . Układy samopoziomujące nie są montowane w samochodach żeby reagowały na wyboje!! Zadaniem ich jest dostosowanie wysokości świecenia do pozycji auta względem poziomu (zmiana kątu pochylenia pojazdu). I to są reakcje kilkusekundowe, specjalnie opóźniane przez elektronikę sterującą.
Zmiana bezpiecznika o 5A więcej jest raczej niemądrym pomysłem! Chyba że lubisz niespodzianki typu upalone złącza albo wytopiona izolacja i masowanie biegunu dodatniego. Ten prąd początkowy nie bierze się z powodu zapalania się żarówek czy też rozgrzewania się gazu w bańce, bierze się z jednego tylko powodu - przetwornicy napięcia. Jak każde urządzenie tego typu, w momencie podania napięcia (zasilenia) pojawia się napięcie gdzie występują wysokie charmoniczne napięcia powodujące pik prądowy. Ja bym nie zmienił amperażu, tylko charakterystykę działania zabezpieczenia. W fizyce jest pojęcie "temperatura barwna" xenon to jakieś 8500 Kelvinów a halogen 4000. Nie ma siły żeby halogen był jaśniejszy (przy tej samej mocy).