MotoNews.pl
  

[E36] jak sprawdzić silnik krokowy??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Potrzebuje sprawdzic to ustrojstwo. a nie mam nic na podmianke (co to za dwa piny ktore nie sa podlaczone)
  
 
za mało szczegułów jaka pojemność który rok i jaki silnik 2 czy 3 kable no i jakie objawy
  
 
1.6 M40

http://www.schwarzone.de/e30/fotost/f00943/04.jpg
http://www.schwarzone.de/e30/fotost/f00943/05.jpg
chyba inny silnik ale chodzi o to
  
 
po wielu i ciezkich poszukiwaniach doszedlem ze to co na zdjrciu to regulator biegu jalowego. mam wiec pytanie gdzie jest ten silnik krokowy (w przeplywomierzu)?. czy ma ktos schemat, badz opisane czynnosci jak sie dobrac do przeplywomierza?
  
 
silnik krokowy to nazwa elementu wykonawczego, która przyjęła się jako nazwa regulatora biegu jałowego tzw bajpasa. więc silnik krokowy=regulator obrotów biegu jałowego=bajpass=bypass. silnikiem krokowym jest nazywane to urządzenie z racji zastosowania w nim silnika krokowego właśnie, bardzo szybkiego i precyzyjnego urządzonka. a sprawdzić można podłączając go do zasilania i sprawdzając czy chodzi. zasilanie może być uzależnione od modelu. zazwyczaj jest to 12v, ale może być i 5v. jednak jeśłi na wolnych obrotach na benzynie silnik buja obrotami to na 99% przyczyną jest własnie bajpas.
pozdrawiam
  
 
wyciagnolem do czyszczenia regulator i mam pytanko odnosnie pozycji "klapki" - jest ona czesciowo uchylona tak ze przerwa wynosi okolo 1,5-2mm (bez podlaczania zasilania) i przepuszcza powietrze //czy tak ma byc?
  
 
położeniem klapki po odłączeniu zasilania się nie sugeruj. jeśli masz możliwość to podłącz go do kostki i włącz zapłon. powinien się poruszyć, ale i tak nie wiadomo o ile i w którą stronę powinien to zrobić. radze nasmarować i dokonac próby. jednak z praktyki wiem, że jeśli po takim smarowaniu sie polepszy to i tak za 2 miesiące od nowa smarować, albo kupic nowy (używany)
pozdrawiam
  
 
Cześć, mam pytanko odnośnie tego cholernego regulatora biegu jałowego,
czy on tylko i wyłącznie steruje niskimi obrotami na jałowym czy może powodować przerywanie w wyższym zakresie obrotów?
Nerwicy dostanę bo dopiero wymieniłem pompkę paliwa i już następna rzecz się szykuje
  
 
więc tak za wolne obroty nie tylko odpowiada silnik krokowy(to za dużo powiedziane) lecz także czujnik położenia przepustnicy.
tzn. jeżeli on bedzie uszkodzony to z wolnymi będą sie robić cuda a polega to na tym że silnik krokowy odłącza sie po minimalnym wciśnięciu gazu a tps podaje kiedy to nastąpiło i jeżeli tps sie zjebie (zazwyczaj na wolnych obrotach )to silnik krokowy przestaje działać ot i cała filozofia wolnych obrotów
  
 
Dzięki Ci bardzo hz10! Teraz już wiem za co się łapać. Krokowy czyściłem i wygląda dobrze ale właśnie na niskich sobie zaczął falować w okolicach 600-800 obrotów na min. jak mu sie podoba. A rano powinien trzymać jeszcze wyższe obroty a ma takie jak podałem
To faktycznie może być czujnik położenia przepustnicy bo odczułem taką zależność - jak przyspieszam to idzie ładnie bez zająknięcia ale jak przytrzymam gaz w tym samym położeniu to przez moment jest odczuwalne jakby ciut zwolnił (lekko zmaleją obroty). To może wyglądać na winę przepustnicy...orientuje się ktoś jakie są ceny takiego czujnika?
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-08-04 09:31:11, biem pisze:
Dzięki Ci bardzo hz10! Teraz już wiem za co się łapać. Krokowy czyściłem i wygląda dobrze ale właśnie na niskich sobie zaczął falować w okolicach 600-800 obrotów na min. jak mu sie podoba. A rano powinien trzymać jeszcze wyższe obroty a ma takie jak podałem To faktycznie może być czujnik położenia przepustnicy bo odczułem taką zależność - jak przyspieszam to idzie ładnie bez zająknięcia ale jak przytrzymam gaz w tym samym położeniu to przez moment jest odczuwalne jakby ciut zwolnił (lekko zmaleją obroty). To może wyglądać na winę przepustnicy...orientuje się ktoś jakie są ceny takiego czujnika? Pozdrawiam


sprawdz jeszcze lambde zanim wydasz kase.
  
 
Cytat:
sprawdz jeszcze lambde



Tak, o tym też myślałem...nie byłoby dobrze Silnik podłączałem pod kompa jakieś pół roku temu i "lambada" i przepływka były bez błędów...teraz różnie może być.
  
 
Cytat:
radze nasmarować i dokonac próby



Marcin, chodzi Ci o smarowanie krokowego w środku zwykłym smarem? Warto spróbować bo jeśli sie coś polepszy to będę wiedział, że to jest to. Jednak falowanie będzie najprawdopodobniej spowodowane czujnikiem położenia przepustnicy Jak puszczam gaz przy rozpędzonym to za bardzo autko przyhamowuje (a np Punciak mi rowniotko jedzie przez jakis czas). Ale żeby się dobrać do czujnika przepustnicy to muszę rozkręcać kolektor...ehhh.
  
 
OK, no to dzisiaj pożegnałem silniczek krokowy i teraz już jestem pewny że to on nawalał. Tak ześwirował, że już nie mogę auta normalnie odpalić. Tylko jak wcisnę gaz to zapali (tylko na wysokich obrotach) a jak puszczę to od razu się dławi...dopiero na wtorek będzie używany silniczek 50 zł. No, chyba po 17 latach miał prawo powiedzieć "Nie"...
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-08-06 16:32:33, biem pisze:
No, chyba po 17 latach miał prawo powiedzieć "Nie"... Pozdrawiam



dobrze ze to tylko taka mala pierdola
  
 
Nie ma tego złego...zmartwiłbym się gdyby to były jakieś strowniki lub przepływomierze...ufff